השרה להגנת הסביבה: “צמצום זיהום האוויר באשדוד רבתי הוא צורך לאומי”

השרה סילמן הודיעה על הקמת תוכנית לאומית לצמצום זיהום האוויר באזור אשדוד, יבנה והסביבה והקמת יחידה סביבתית חדשה באיגוד ערים דרום יהודה לטובת מענים סביבתיים לרשות.

הבוקר (4.09), השרה להגנת הסביבה עידית סילמן , נפגשה עם ראש העיר רועי גבאי, יחד עם מנכ”ל המשרד להגנת הסביבה אסף יזדי, מנהלי מחוזות וצוותי המשרד, צוותים מקצועיים של הרשות, חבר המועצה עו”ד מאיר דהן ויו”ר הוועדה לאיכות הסביב, עו”ד דוד שחר. בפגישה דנו הנוכחים בבעיה הסביבתית המתמשכת שמכבידה על תושבי העיר והאזור.

במסגרת הפגישה, עדכנה השרה סילמן את ראש העיר על המהלך שהיא ומשרדה מובילים לקידום תוכנית לאומית לצמצום זיהום האוויר באיזור תעשייה הצפוני באשדוד בשיתוף משרד ראש הממשלה. בנוסף, כחלק מהמאבק הכולל, על
הקמת יחידה סביבתית ותיקצובה באיגוד ערים דרום יהודה. היחידה תוכל לתת מענה לרשות בזמן שגרה ובחירום, אכיפה, פיקוח ומענים סביבתיים.

“התוכנית הלאומית לצמצום זיהום אוויר נולדה מתוך הכרה בצורך הדחוף בראייה מרחבית, מעמיקה ויסודית של כל הגורמים המעורבים. רק באמצעות התייחסות מקיפה לכלל ההיבטים, נוכל להגיע לפתרון יסודי והכרחי לבעיית הזיהום המכבידה על האזור וכן ראייה צופה פני עתיד”, ציינה סילמן.

עיקרי התוכנית כוללים הגדרה מעודכנת לכמות המזהמים המותרת באזור, בחינה מחודשת של תוכניות עתידיות ופרויקטים בהקמה, ופעולות מעשיות לאיסוף מידע מרחבי תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות. כמו כן, התוכנית מתמקדת בפיקוח מוגבר על מקורות הזיהום והפעלת צעדים פרואקטיביים לצמצום המפגעים, במטרה להבטיח שמירה על הסביבה ובריאות הציבור. היחידה הסביבתית המוקמת בימים אלה באיגוד הערים תתוקצב עי המשרד לשנים 24-26 ותעבוד בשיתוף פעולה מלא עם המשרד וכלל הגורמים.

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: “אני מחויבת לפעול בנחישות ובמסירות למען תושבי אשדוד, יבנה והסביבה, ואעשה כל שביכולתי כדי להוביל את המאבק בזיהום האוויר בצורה מקיפה ויעילה. המשרד להגנת הסביבה עובד כעת על טיוטת התוכנית, שתוגש לאישור המנכ”ל ולי תוך זמן קצר. אני מודה לכל מי שלוקח חלק בתהליך הזה, ונמשיך לפעול יחד למען סביבה נקייה ובריאה יותר לכולנו.”

ראש העיר יבנה, רועי גבאי: “תכנית לאומית לאוויר נקי באזור התעשייה אשדוד, יבנה והסביבה והקמת היחידה הסביבתית באיגוד ערים הן בשורות משמעותיות לאזור ואני מודה לשרה להגנת הסביבה וצוות משרדה על שיתוף הפעולה וקידום הנושאים החשובים הללו. נמשיך לפעול באופן נמרץ וללא הרף בכדי להבטיח לתושבי העיר אוויר נקי ואיכות חיים גבוהה לו הם ראויים. זוהי מטרת על של כל השותפים שלנו ובעניין זה לא נוכל להתפשר. תפקידנו לשפר את איכות האוויר באזור ולצמצם את כמות המזהמים באזור התעשייה של אשדוד וצעדים אלו יסייעו למטרה החשובה.תודתי לגורמי העירייה וכמובן לחברי המועצה, עו”ד מאיר דהן הנמצא בקשר הדוק ופועל בעניין וליו”ר הוועדה לאיכות הסביבה, עו”ד דוד שחר המשקיע ומלווה את הנושא במטרה להבטיח אוויר נקי בעיר”.

 

◼️ לחדשות יבנה והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

◼️ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עיריית יבנה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן