השפעות החדשנות והבינה מלאכותית על עולם הנוירולוגיה

כנס מרתק בהשתתפות 100 נוירולוגים שר המדע והטכנולוגיה לשעבר, יזהר שי: “ההתארגנות מחדש של תעשיית החדשנות הישראלית מהווה חלק משמעותי מההתאוששות הלאומית בעקבות 7.10״.

לראשונה מפרוץ המלחמה, קיימה חברת טבע כנס חדשנות וטכנולוגיה, בהשתתפות כ-100 נוירולוגים מכל הארץ. הכנס עסק בעתיד הרפואה והפיתוחים האחרונים בתחום הנוירולוגיה, נוכח השימוש הגובר בטכנולוגיות פורצות דרך כמו בינה מלאכותית, ובהתייחס גם להתמודדות שלנו בישראל עם מצב המלחמה המתמשך וחוסר הוודאות.

הכנס נערך במרכז הלוגיסטי של טבע בשוהם, והשתתפו בו מנכ”ל ‘טבע ישראל’, יוסי אופק; שר המדע והטכנולוגיה לשעבר, יזהר שי; יו”ר האיגוד הנוירולוגי, פרופ’ יואב צ’פמן; פרופ’ פיני הלפרן, המנהל הרפואי של Sanara Ventures , ופאנל מומחים בהשתתפות נוירולוגים מובילים בישראל – פרופ’ שרון חסין, ד”ר נירית לב, פרופ’ גל איפרגן, ד”ר ברוך אלעד, ד”ר גבי ויינשטיין וד”ר שחר שלי.

בכנס הושם דגש על השפעות הבינה המלאכותית על עולם הנוירולוגיה, ניתנו דוגמאות לכלים אופרטיביים ואבחוניים לרופאים, וכן על הדו-שיח בין הנוירולוג למטופל המודרני בעידן הסושיאל מדיה. בנוסף, טבע הציגה את המחויבות שלה לעולם בריאות הנפש בעקבות המלחמה, ואת החשיבות של החדשנות בטיפול בטראומה ובשמירה על החוסן הלאומי.

בפאנל המרכזי הציגו המומחים שימושים קיימים ועתידיים בטכנולוגיות חדשניות ובינה מלאכותית בשירות הרפואה – החל ממחקר ופיתוח תרופות, הכשרת רופאים, דיאגנוסטיקה וטיפולים היברידים שמשלבים תרופות יחד עם אפליקציות ועד חדרי מיון שמאוישים גם על ידי רובוטים.

יוסי אופק, מנכ”ל טבע ישראל ומנהל אשכול מדינות אוקראינה, מזרח תיכון ואפריקה: “אחד מהאתגרים הגדולים ביותר של כולנו – מערכת הבריאות, רופאים, נוירולוגים, פסיכיאטרים, פסיכולוגים, עו”סיות, מטפלים וכן חברות תרופות וגופי ממשלה – הוא לצמצם, ככל הניתן, את תסמיני הטראומה שעימה מתמודד דור שלם של ישראלים וישראליות. טבע, כחברה שיש לה מסורת ארוכה במחלות מערכת העצבים המרכזית והתמחות בתחום בריאות הנפש, וכמי שיזמה ומקדמת את תכנית הדגל הפילנטרופית “מטפלים בנפש”, מבינה היטב שחדשנות ושילוב של כלים טכנולוגיים ימלאו תפקיד מפתח בהנגשת הטיפולים בזמן אפקטיבי, במתן פתרונות מותאמים אישית ובזירוז תהליכי ההחלמה ויצירת חוסן.”

שר המדע והטכנולוגיה לשעבר, יזהר שי, דיבר על נחישות ישראלית, חדשנות ואופטימיות בימי מלחמה: “ההתארגנות מחדש של תעשיית החדשנות הישראלית מהווה חלק משמעותי מההתאוששות הלאומית בעקבות 7.10. חברת טבע מהווה עוגן בכלכלה הישראלית ובפרט בכלכלת החדשנות. שימוש נכון בבינה מלאכותית יכול להוות נדבך חשוב בפיתוח תרופות, בכלים דיאגנוסטיים, בטיפולים. במסגרת זו היוזמה של טבע לחזק את היכולות לבריאות הנפש, בדגש על נפגעי הטראומה עקב המלחמה, היא משמעותית וברוכה.”

 

◼️ לקבוצת בריאות ורפואה  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ליאור דסקל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן