השיחוק של ליאת שוחט: אור יהודה זכתה להקלות משמעותיות לקידום בנייה לגובה

ראש העיר ליאת שוחט: “אין ספק שמדובר בהחלטה חשובה ואפילו היסטורית עבור אור יהודה שכן היא מאפשרת לשפר את התכנון העירוני ומספקת בשורה לתושבי העיר שבאיזורם מקודמות תוכניות להתחדשות עירונית”

עיריית אור יהודה תוכל לקדם בנייה גבוהה יותר – כך עולה מהחלטת הוועדה למתחמי רעש מטוסים שהתכנסה השבוע. הוועדה דנה בבקשת העירייה לקדם הקלה לבנייה לגובה בהתאם למגבלות הקיימות כתוצאה מהקירבה לנתב”ג, כל זאת לאחר שהעירייה הציגה סקר תעופתי שמוכיח כי הבקשה שהוגשה אינה תפגע ברמת בטיחות הטיסה המקובלת בנתב”ג.

משמעות ההחלטה היא כי בפרוייקטי ההתחדשות העירונית שמקודמים ברחבי העיר ניתן יהיה להשיג ודאות הן עבור התושבים והן עבור היזמים ובכך לחסוך משמעותית בלוחות הזמנים לקידום התוכניות השונות. בשונה מהמצב שהתקיים עד היום, שבו התאפשר באופן אוטומטי לבנות עד 86 מטרים מעל גובה הים (כ-15 קומות), ובמצב שבו יזמים היו מעוניינים לבנות גבוה יותר, הם היו נדרשים לקבל את אישור ועדת המר”מ, צעד שהיה גורם לסירבול, עיכובים ולחוסר ודאות, כעת אושרה בוועדה מפה המסמנת את האפשרויות הנוגעות לרוב חלקי העיר.

ההחלטה החדשה לא רק שמפחיתה משמעותית את הבירוקרטיה ויש בכוחה להאיץ תוכניות להתחדשות עירונית, אלא שהיא גם מאפשרת את שיפור התכנון העירוני, שכן אפשרות לבנייה לגובה תאפשר לקדם תכנון איכותי עם אפשרות לתועלות ציבוריות רחבות יותר.

ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט:

“אין ספק שמדובר בהחלטה חשובה ואפילו היסטורית עבור אור יהודה שכן היא מאפשרת לשפר את התכנון העירוני ומספקת בשורה לתושבי העיר שבאיזורם מקודמות תוכניות להתחדשות עירונית.

באור יהודה מקודמות כ-20 תוכניות שנמצאות בשלבים שונים ועד היום נדרשו אישורים ובקשות נפרדות בפני ועדת המר”מ עבור כל תוכנית בגלל הקירבה לנתב”ג. העובדה שכבר מהיום הראשון כל יזם ותושב יידע מה האפשרויות לבנייה לגובה בכל פרויקט מאפשרת לנו לספק מענה טוב יותר עבורם.

בהזדמנות הזו אני רוצה להודות לאגף ההנדסה, לגל נמרי אדריכל העיר, לצוות שהיה שותף לגיבוש התוכנית החשובה ולרת”א על שיתוף הפעולה שלהם יחד עם גורמי העירייה ועל ההבנה שלהם על חשיבות הסקר להמשך הפיתוח של העיר”. את התוכנית הוביל אדריכל העיר, גל נמרי.

 

◼️ לחדשות אור יהודה  לחצו כאן

◼️ לחדשות בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ לקבוצת כלכלה, נדל”ן הייטק ועסקים לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית אור יהודה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן