"השבעה באוקטובר היה מטלטל": מפקד התחנה היוצא ביבנה בראיון מיוחד

יבנה נפרדה החודש ממפקד תחנת יבנה סנ"צ שי גז, שבמהלך תפקידו נאלץ להתמודד עם אתגרים רבים, בהם אירועי ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל. גז הוביל את התחנה להישגים מרשימים, למאבק בעבירות ובפשיעה לסוגיה תוך צמצום עבירות רכוש ואלימות, הורדת מספר תאונות הדרכים בגזרת התחנה ועוד.

יבנה נפרדה החודש ממפקד תחנת יבנה סנ"צ שי גז, שבמהלך תפקידו נאלץ להתמודד עם אתגרים רבים, בהם אירועי ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל. גז הוביל את התחנה להישגים מרשימים, למאבק בעבירות ובפשיעה לסוגיה תוך צמצום עבירות רכוש ואלימות, הורדת מספר תאונות הדרכים בגזרת התחנה ועוד.

גז, בן 48, נשוי+4, בעל תואר ראשון ושני במשפטים, הגיע ליבנה לאחר ששירת כסגן מפקד תחנת משטרת כפר סבא, מ"מ מפקד תחנת פתח-תקווה ובקרוב יתקפד כקצין אגף חקירות ומודיעין במרחב השרון.

בטקס הפרידה, ראש העיר רועי גבאי שיבח את התנהלותו של גז כמפקד התחנה. "סנ"צ שי גז פיקד על התחנה ביד רמה ומול אתגרים לא קלים, לצד קצינות וקצינים, שוטרות ושוטרים מסורים ומקצועיים- ובכולם עמד בצורה מופתית במשימה לשמור על הביטחון בעתות שגרה וחירום כאחד, באירועים גדולים וגם בשוטף".

סנ"צ שי גז סיכם בטקס הפרידה: "הייתה לי זכות לשרת את תושבי העיר יבנה ולעמוד בראש תחנה הפועלת מתוך מחויבות עמוקה לביטחון הציבור. אני רוצה להודות לשוטרות ולשוטרי התחנה שהשקיעו את כל מרצם ומסירותם למען ביטחון האזרחים, בזכות עבודה משותפת עם כלל גופי העירייה, הביטחון והחירום, הצלחנו להתמודד עם אתגרים רבים ולעמוד במשימות. אני מאחל הצלחה רבה לחברי סנ"צ קובי יגן ולאנשי התחנה בהמשך הדרך".

תסכם לי את הפעילות שלך בתחנת יבנה.

"אני מנתניה במקור, אז לא הכרתי את יבנה כמעט. רוב השירות שירתתי במרחב שרון. אני רוצה לומר שזכיתי ב-3 שנים האחרונות בעיר מדהימה – ברמת איכות החיים, התושבים ונראות העיר. באזור שהייתי אחראי עליו, יש לנו את העיר יבנה עצמה, מועצה מקומית גדרה ו-5 מועצות אזוריות שאנחנו נותנים להם שירות. זה שטח מהגדולים במחוז מרכז. ב-3 שנים האחרונות התמודדנו עם המון אתגרים. התחלתנו מהקורונהף כשהמשטרה התעסקה איתה וכל הבירוקרטיה מסביב. כמובן גם בנושא הפשיעה. בתחילת הדרך התמודדנו עם המון אירועים של פשיעה, שם התמודדנו מעולה. בתחנת יבנה יש שוטרים מצוינים שעושים עבודה מצוינת. אנחנו עובדים מאוד שיטתי וידענו שכל תופעת פשיעה שהתרוממה, במקום היא קיבלה מכה. הוצאנו מהמעגל את משפחות הפשע והעבריינים עם המון נחישות גם מבחינת מודיעין, תכנון וביצוע.

"הייתה גם ירידה בעבירות הרכוש שנה אחר שנה. לצד הגדילה של העיר מדי שנה מבחינת האוכלוסייה, היו לנו אתגרים שהתמודדנו איתם בצורה חיונית וטובה. גם בתאונות הדרכים שנה אחר שנה אנחנו במגמת ירידה".

קח אותי לשבעה באוקטובר.

"באותה שבת, אני נמצא בבית של ההורים במסגרת החג. הטלפון הראשון שאני מקבל זה מהקצין תחנה, כשהוא אומר לי שיש אזעקות וזה משהו חריג מאוד. כבר בסביבות 6:30 בבוקר הייתה נפילה ראשונה עם הרוגה בכפר אביב. אני ישר טס לזירת האירוע ובמקביל מקפיץ את כל התחנה ומתחילים לחלק משימות. אנחנו מתחילים לעבור מזירה לזירה, כשתוך כדי מקבלים דיווח ממפקד המחוז שיש פרש פלשת. אני מציין כי אנחנו גובלים עם תחנת אשדוד וקריית מלאכי, כך שאנחנו התחנה הדרומית של מחוז מרכז. התחלנו לפרוס מחסומים ומיקמנו את הכוחות בהמון נקודות. בשעות הבוקר לא הבנו עוד מה קורה ברעים והתחלנו לקבל טפטופים של מידע שיש אירוע גדול בדרום. נערכנו בגזרה שלנו בכמה מקומות. ככה עבדנו יותר מ-48 שעות – היינו בתוך הגזרה והיה טירוף מוחלט. לאט לאט הבנו את התמונה המלאה".

גז הוסיף: "כמובן שמאז היו הערכות מצב בכל רשות מקומית. היינו בכולן כדי לשלוט באירועים, להרגיע את התושבים ולעשות פעולות ולהקים כיתות כוננות. בטווח קצר הצלחנו להקים 6 כיתות כוננות בגדרה, 6 ביבנה ועוד 234 אנשים גויסו במסגרת היישובים של תחת המועצות האזוריות. גם בנושא ההכשרה, הציוד שקיבלו מאיתנו מבחינת אפודים, תחמושות ונשקים".

בכל שנותייך בתפקיד, זו השנה הכי קשה שלך?

"כן, זה מחשל אותך הרבה יותר. אנחנו כמפקדים תמיד מחפשים את המחשבה השונה. מה שקרה לנו זה מטלטל כאוכלוסייה, ובטח מי שנגע בזה וראה כל כך הרבה זירות. המתח שהיה באוויר היה גדול. קיבלנו אינספור קריאות וכל אדם ברחוב היה חשוד. הגענו לכל אירוע, כי רצינו להרגיע את התושבים שנמצאו בפאניקה. היה חשוב בד בבד להשאיר את השוטרים דרוכים לתקופה כל כך ארוכה, תמיד לחדד אותם ולתרגל כדי שביום פקודה אנחנו נגיב מהר מאוד".

כמה מילים על שוטרי תחנת יבנה

"יבנה התברכה בשוטרים מעולים. הון אנושי מהטובים שיש, שבאים עם מוטיבציה גדולה ולא מפחדים ממשפחות פשע ועבריינים. הם נתנו לי הרבה נחת והגשימו לי את כל מה שרציתי כמפקד. היו הרבה מעצרים יפים ונתונים טובים שאפשר להתגאות. חשוב להדגיש כמובן שזה לא רק אני, יש אנשים שעובדים מסביב לשעון ואני באמת אוהב אותם, הם חלק מהמשפחה שלי. אנחנו חבר'ה איכותיים מאוד. אני יכול לומר לתושבים שהם יכולים להיות רגועים עם שוטרים כאלה".

"חשוב לי להדגיש כי התחנה לא עובדת לבד. עבדנו בשיתוף פעולה עם כל הגורמים – מד"א, כב"ה והרשויות עצמן. הם יד ביד איתנו וליוו אותנו לאורך כל הפעילות. כל הרשויות עבדנו איתנו כמו שצריך והם היו עם אוזן קשבת. הרשויות הם חלק מההצלחה".

מה אתה יכול לספר על קובי יגן, מפקד התחנה הנכנס?

"הוא חבר אמיתי. אנחנו מכירים המון שנים. הוא מגיע מיחידות מובחרות. מדובר בלוחם אמיתי שמכיר ונלחם בפשיעה. יגן הוא איש של אנשים שמבין עניין ומפקד תחנה מהטובים שיש. העיר יבנה זכתה ותושבי הגזרה זכו. הוא בא לעבוד ובא להמשיך לשמור על התושבים. אני רק הצלחה יכול לאחל לו. הוא יודע שתמיד אני כאן בשבילו וזה הדדי. מאמין שיעשה חיל בגזרת התחנה".

מה אתה מאחל לתושבים?

"אני מאחל שנה טובה, שבע"ה כל החטופים יחזרו בשלום בריאים ושלמים. שהחיילים שלנו יחזרו בשלום מהלחימה והפצועים יחלימו במהרה. גמר חתימה טובה לכולם".

צילום: פרטי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן