הרשת גועשת לאור הוראה שניתנה לחיילים: “אין לנוע בצורה רגלית ברחבי העיר רמלה”

האם צה”ל אסר על חיילים להתהלך ברמלה באופן חופשי? כך עולה מהוראה שניתנה בבסיס הרבנות הראשיצ בצריפין, לפיה חל אסור לנוע ברמלה, זאת כחלק מהוראות הבטיחות. את הסיפור פרסם העיתונאי עמית סגל בחשבון הטלגרם שלו. התמונה בה צוין – “אין לנוע בצורה רגלית ברחבי העיר רמלה, אך ורק בתוך רחבי התחנה המרכזית או בתחבורה הציבורית” – עוררה זעם ברשתות החברתיות אך לא רק שם.

חבר הכנסת איתמר בן גביר כינה את ההוראה “שערורייה” ופנה לשר הביטחון בני גנץ בשאילתא האם צה”ל אכן הורה באופן רשמי לחיילים לא להסתובב רגלית ברמלה, מדוע, והאם בצה”ל יסירו מיד את השלט המביש כהגדרתו. לדברי בן גביר “צה”ל מאבד את המשילות באופן רשמי ופוגע בהרתעה ובמורל החיילים. במקום שפורעים יפחדו להסתובב ברחוב, בצה”ל מציבים שלט שמזהיר חיילים לא להסתובב באופן חופשי. אם בלב במדינת ישראל חיילים לא יכולים להסתובב חופשי, האזרחים צריכים לחשוש. בושה שיש במדינת ישראל שר בטחון שבמקום להעניק בטחון הוא פועל ההיפך”. בצה”ל אגב, ציינו כי מדובר בהוראה שניתנה בתקופת שומר חומות ואינה בתוקף.

מדובר צה”ל נמסר בתגובה ל”ישראל היום”: “בסמוך לסיום מבצע ‘שומר החומות’ הרבנות הצבאית עברה לבסיס חדש הסמוך לעיר רמלה. לאור המצב הבטחוני שהיה אז, נכתבה ההנחיה המוצגת בשקף, במטרה למנוע כניסה לשכונות מעורבות מחשש מאירועי אלימות על רקע המבצע. נדגיש כי הוראה זו בוטלה עם סיום המבצע. השקף המוצג לא תוקף כתוצאה מטעות אנוש. עם קבלת הפניות בנושא, השקף תוקף”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן