הרקדות הקיץ של ירושלים: בערבי שני בחודשי הקיץ

בואו לרקוד איתנו: תושבי ירושלים ומבקריה מוזמנים להצטרף להרקדות הקיץ

עיריית ירושלים מזמינה את תושבי העיר ומבקריה למעגל ריקודי העם ביום שני (29.7) ובערבי שני בחודשי הקיץ.

ריקודי עם הם נכס צאן ברזל בתרבות הישראלית, הם מחברים בין הרוקדים ומשמחים לב. עיריית ירושלים שמחה לאפשר לתושביה ומבקריה להתרענן, לנקות את הראש ולהתחבר לקהילה בהרקדות הקיץ. את הריקודים המסורתיים, בעלי הערך ההיסטורי והתרבותי, ילוו שירים ארצישראלים אהובים ומוכרים.

ההרקדות בהובלת המחלקה למחול של עיריית ירושלים ובשיתוף מיטב המרקידים: הילה מוקדסי, ירון בן שמחון, מימי קוגן, עופר צופי, שלומית נגר ושרית דורון. בהרקדות יישזרו מופעים קצרים שיעלו להקות ריקודי עם ירושלמיות שמשתתפות בתחרויות ארציות ובינלאומיות.

המחלקה למחול של עיריית ירושלים רואה בתחום ריקודי העם מוסד חשוב בתרבות הישראלית, ועל כן מקדמת את התחום לצד הרקדות הקיץ, גם בקרב בתי הספר בעיר. לאחרונה הושקה תוכנית מיוחדת בשיתוף הפיקוח על החינוך הגופני במשרד החינוך, במסגרתה מורים לחינוך גופני הוכשרו ללמד ריקודי עם כחלק מתוכנית הלימודים, וכ600 תלמידים ברחבי העיר זוכים להיחשף לתחום בבתי הספר. המורים שהוכשרו מכניסים את ריקודי העם לפעילות השוטפת של בתי הספר בטקסים, הרקדות ואירועים.

תושבי ירושלים מוזמנים להמשיך לרקוד לאחר הרקדות הקיץ בשלל גופי המחול בעיר, בירושלים יש מקום לרקוד בכל צורה, גיל, זמן, סגנון והרכב. המחלקה למחול מיפתה את כל גופי המחול בעיר באתר העירוני, ותושבי העיר מוזמנים לגלוש ולבחור היכן לרקוד.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון:

“ריקודי העם הם חלק מהDNA הישראלי, זו פעילות שמחברת לבבות ומעודדת קהילתיות, ובעלת חשיבות עממית ותרבותית. ירושלים היא בירת התרבות של ישראל, ומפתחת את תחום ריקודי העם בפרט והמחול בכלל ללא הרף. אני מזמין את תושבי ירושלים ומבקריה להשתתף בהרקדות הקיץ הירושלמיות שמביאות את הערכים הללו בדיוק בזמן שמדינת ישראל זקוקה לכך, אני גאה לאפשר לתושבי העיר ערבים של הפוגה וחיבור לישראליות”.

ההרקדות יתקיימו בערבי ימי שני, בשעות 20:00-23:00.
ברחבת תיאטרון ירושלים בתאריכים: 24.6, 1.7, 15.7, 22.7, 29.7, 5.8.
ברחבת כיכר ספרא בתאריך: 8.7.
הכניסה חופשית.

ניתן להתעדכן בפרטי ההרקדות בכל עת באתר העירייה בלחיצה על הקישור.

 

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: הדר אלפסי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן