הרכב הנכון בזמן הנכון: איזו מכונית תתאים לכם לכל שלב בחיים?

 הגיל שלכם, המצב המשפחתי והצרכים האישיים משפיעים רבות על המכוניות שעליכם לחפש. איזו משפחתית תתאים למשפחה צומחת, איזה רכב יתאים לסבא ולנכד ולמי הכי כדאי לקחת קרוסאובר קומפקטי | אורן הדר, תוכן שיווקי בשיתוף מימון ישיר

 הגיל שלכם, המצב המשפחתי והצרכים האישיים משפיעים רבות על המכוניות שעליכם לחפש. איזו משפחתית תתאים למשפחה צומחת, איזה רכב יתאים לסבא ולנכד ולמי הכי כדאי לקחת קרוסאובר קומפקטי

אורן הדר, תוכן שיווקי בשיתוף מימון ישיר

**

אחת השאלות הכי נפוצות שמקבלים מומחי ליסינג ורכב היא “איזה רכב מתאים לי”? ולא קל לענות עליה בלי ללמוד קצת על השואל. אם השאלה היא בטלפון, מייל או בפנייה שאינה פנים אל פנים, ינסה המומחה להבין מהם הרגלי השימוש שלכם ולרוב יזרוק בעצמו שאלה שנשמעת לא קשורה: בני כמה אתם.

הסיבה היא שבכל שלב בחיים יש לנו צרכים שונים, אבל לכל קבוצת גיל יש צרכים דומים: לדוגמה, טויוטה יאריס יד שניה מאוד תתאים לנהג צעיר ואף לזוג עם תינוק – אבל התמונה משתנה כשהמשפחה גדלה. איך יודעים לאן לכוון? מדריך זה יראה לכם מה הכי חשוב לחפש ברכב בכל שלב בחיים, כדי שתבחרו רק מה שיתאים לכם.

רווקים וזוגות צעירים: חיסכון ואמינות

עצוב להודות, אך לצעירים יש פחות כסף, בעוד שבישראל אחזקת מכונית היא כמעט חובה בכל בית והעלויות השוטפות לנסיעה ולאחזקת הרכב הן מהגבוהות בעולם. לכן, נהגים צעירים צריכים מכונית שתעשה להם מינימום בעיות ותהיה חסכונית בדלק.

הבחירה הטובה ביותר היא טויוטה יאריס: סופרמיני היברידית החסכונית ביותר בארץ, עם כ-23 ק”מ לליטר. החלל הפנימי מוצלח ויתאים גם לזוג עם תינוק, הבלאי נמוך מאוד בזכות טכניקות הרכבה וייצור מוצלחות, ושוק המשומשות ענק – מה שמייצג גם שמירת ערך לא רעה וגם עלויות חלפים נמוכות. אפשרויות טובות נוספות הן קיה פיקנטו, ולמי שחשובים לו במיוחד חוויית הנהיגה והעיצוב – פיג’ו 208.

משפחה בצמיחה: מרחב ובטיחות

כל זוג ותיק יספר לכם: האוטו משרת את הילדים יותר מאשר את ההורים. צריך להיות מקום לכל הדברים שלהם כשנוסעים, צריך להיות די מרחב כדי שהם לא ירגישו חנוקים ויתחילו להפריע או להתקוטט, צריך לקחת איתכם כמה עגלות וכמה תיקים, את הבימבה שבלעדיה הגדול לא נרגע, כשלפעמים גם הכלב נוסע איתכם. כמובן שכל האריזה המשפחתית הזאת חייבת להגיע ליעדה בשלום, ולכן בטיחות היא פקטור מהותי, ואיתו גם החלל הפנימי. אם אין מקום, תצטרכו לנסוע כל פעם בשתי מכוניות ולבזבז הרבה יותר כסף על דלק.

הבחירה המומלצת ביותר היא סקודה אוקטביה היברידית: יש לה חלל פנימי עצום, תא מטען גדול מאוד, מערכות בטיחות מוצלחות ושלדה שנחשבת לאחת הקשוחות ביותר. השילוב הזה יצר לה שוק משומשות תוסס ושמירת ערך לא רעה, מה שיעזור למשפחה לחסוך כשתחליטו להחליף אותה. משפחות עם ילדים קצת יותר גדולים, שלא צפויים להקשות בנסיעה ארוכה, יכולות לבחור גם בקרוסאובר קומפקטי. אחד הפופולריים ביותר הוא הקיה נירו, בזכות המרחב הפנימי המוצלח, החיסכון בדלק ושוק המשומשות המצוין.

קן מתרוקן: נוחות וגמישות

זה הזמן שלכם ליהנות מהחיים, להישען אחורה ולקצור את הפירות. כגימלאים, תוכלו לבלות יותר זמן בלעשות דברים שחשובים לכם, ופחות בעבודה. עכשיו כבר אין צורך במכונית גדולה ומרווחת, משום שהנסיעות שאתם צפויים לעשות קצרות יותר, והנכדים יסתדרו גם בקבינה קומפקטית. זו אחת הסיבות שלא מעט זוגות גמלאים בישראל חוזרים דווקא למכוניות קומפקטיות – למשל, טויוטה יאריס, ממש כמו של סטודנט לתואר ראשון. כל היתרונות שלה משחקים גם לטובת הפנסיונר: מעט התעסקות בתיקונים וסיבוכים, כדי שלא לבלות את הזמן במוסך במקום עם הנכדים.

אפשרות נוספת היא ללכת על כיוון אחר: גימלאים חובבי טיולים נוהגים לרכוש רכב פנאי שטח קומפקטי, שיאפשר להם לנסוע לטיולים עם הנכדים או סתם להסתובב בשבילי שמורות הכרמל בעונת הפריחה. דגם מומלץ במיוחד הוא הפג’ו 3008, אשר מתאפיין באבזור הכי עשיר בקטגוריה, מערכות בטיחות מוצלחות ונוחות נסיעה. הוא גם לא גבוה מדי, כך שלא תצטרכו לאתגר את הגב והאגן בלטפס לאוטו. בכל זאת, הגוף לא מה שהיה פעם.

סיכום

שוק הרכב בישראל מלא בדגמים, הזדמנויות, ואפשרויות לכל נהג ונהגת. אבל חשוב להסתכל במראה לפני שהולכים למצוא מכונית, ולראות לאיזה שלב בחיים אתם מתחברים. רק אז אפשר להתחיל לחשוב על דרישות כמו “מושב מרווח במיוחד” או “צבע אדום”. בסופו של דבר מכונית היא הוצאה גדולה, ונהג שלא יתחיל לחפש נכון עלול להיתקע עם רכב לא אופטימלי, שיצטרך להחליף די מהר.

* הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. מספר רישיון 54414.

צילום: שאטרסטוק

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן