הרב הראשי לשעבר מאיר לאו על רבני ברקאי: “אוחזי הלפיד של האור הגדול של רבני קהילה בישראל”

בטקס חלוקת ‘פרס ברקאי’ היוקרתי של ארגון רבני ברקאי הוענקו פרסים לקהילת בית כנסת מצטיינת, לרב למופת ולגבאי מצטיין.

ברוח מלחמת חרבות ברזל, נערך טקס הענקת פרס רבני ברקאי השנתי שבמהלכו הוענקו פרסי רב למופת, גבאי מצטיין, וקהילה בבית הכנסת של קהילת “שערי מנחם יהודה” בעיר מודיעין

 

 

טקס חלוקת ‘פרס ברקאי’ היוקרתי של ארגון רבני ברקאי נערך השבוע במודיעין ובמהלכו הוענקו פרסים לקהילת בית כנסת מצטיינת, לרב למופת ולגבאי מצטיין.

הכנס שהתקיים בבית הכנסת שערי מנחם ברחוב אפרים בעיר נערך זו השנה השישית ברציפות התקיים במעמד הרב הראשי לשעבר הרב ישראל מאיר לאו, ראשי הארגון – הרב המייסד דוד פיין והרב שלמה סובול, רבה הראשי של העיר מודיעין הרב אליהו אלחרר, עשרות רבני קהילות ברקאי מכל רחבי הארץ, משפחותיהם, גבאים ונציגי קהילות. בנוסף כיבדו את הקהל בבואם שרית ואוהד לפידות, הוריה של תפארת לפידות הי”ד שנרצחה במסיבת הנובה בטבח שמחת תורה.

השנה, התמקד הפרס ביוזמות ופעילויות של קהילות בתי כנסת שהתקיימו לאורך חודשי המלחמה, כשהפרסים, כאמור, חולקו בשלוש קטגוריות שונות: פרס רב קהילה למופת, פרס גבאי למופת ופרס קהילה למופת. נציגת ועדת הפרס, גב’ עמית בראון, מנהלת הפעילות של מרכז ברקאי, ציינה: ” מקריאת ההמלצות מצטיירת תמונה מפעימה של קהילות שלמות, גבאים ורבני קהילות שהתגייסו לפעול למען עם ישראל לילות כימים ובמסירות נפש מדהימה. הבחירה בזוכי הפרס מבין כל המועמדים הייתה קשה ביותר. כולם ראויים כולם מעוררי התפעלות והערכה”.

נשיא ברקאי והרב הראשי לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו ציין עם פתיחת האירוע:

“זו זכות גדולה עבורי לברך את הרבנים שמסיימים את לימודי ההכשרה לרבנות קהילה וישובים. רב קהילה ורב ישוב הן דמויות שליוו את עם ישראל לדורותיו. כאשר יש רב בבית הכנסת יש אב רוחני, יש מי שמוביל, יש את מי לשאול, יש את מי לחקות. אסור לוותר על דמות הרב וטוב שיש את מרכז ברקאי שדואג לרומם את הדמות הרוחנית של רב קהילה בישראל. אתם בעיני אוחזי הלפיד של האור הגדול של רבני קהילה, של ההנהגה הרוחנית של רבנות.”

ראש ומייסד ארגון רבני ברקאי, הרב דוד פיין ציין:

“אנחנו שמחים מאוד על הרבנים שהשקיעו אנרגיות רבות וזמן רב כדי להיות רבנים טובים יותר המחוברים בעוצמה לקהילות שלהם. אנחנו צריכים רבנים, גבאים ואנשים נוספים שיהפכו את בתי הכנסת למקומות טובים יותר ותומכים יותר. אמנם מדינת ישראל הוקמה, אבל ברור לכל מי שחי כאן שיש עוד הרבה עבודה שצריך לעשות כדי להפוך את החברה שלנו למה שהיא באמת צריכה וראויה להיות. זאת המטרה שלנו בארגון ברקאי – להפוך את הקהילות למקומות יותר אכפתיים ויותר טובים”.

הרב שלמה סובול, שעומד בראשון הארגון ביחד עם הרב פיין הוסיף:

“זכינו גם השנה להמשיך את המסורת ולהעניק את פרסי ברקאי לרב מצטיין, לקהילה למופת ולגבאי מצטיין, ובד בבד זכינו לסיים הערב מחזור שישי של הכשרת רבני ברקאי ונשותיהם. המלחמה מלווה אותנו באתגרים רבים בעוצמות שלא היכרנו. אבל דווקא בעת הזאת עלינו להתמלא ברוממות רוח ובתעצומות נפש. ולכן החלטנו לקיים את הטקס המיוחד הזה, בהתאמה לתקופה שבה אנו נמצאים, ולהוקיר את אלו שיצאו מגדרם ופעלו למען עם ישראל”.

בפרס “רב קהילה למופת” זכה הרב שחר בוצחק, בוגר מחזור א’ של מרכז רבני ברקאי, רב קהילת הגרעין התורני באופקים שלחם מול מחבלים בשמחת תורה ונפצע בקרב. גם לאחר פציעתו המשיך הרב שחר להנהיג את קהילתו בעוז ובגבורה, ומחזק כל העת את הקהילה בתקופה הקשה.

בפרס “גבאי למופת” זכה דוד יעקב שאולקר, גבאי בית הכנסת ‘היכל משה’ בגבעתיים, נכה צה”ל שעל אף נכותו הוא משרת פעיל במילואים. דוד יעקב מוביל את הקהילה בנועם, מהווה כתובת לכל פניה ובקשה, מארגן אירועים קהילתיים, ופותח את שערי בית הכנסת עבור כלל תושבי העיר, הכל במאור פנים ובשיתוף הקהילה.

בפרס “קהילה למופת” זכתה קהילת הישוב שילה בבנימין, קהילה תורנית ומכילה, חיה ותוססת, רב גילאית ומלאה בפעילות חסד פנים וחוץ. במהלך מלחמת ‘חרבות ברזל’ הקהילה פתחה מערך מפותח ומסועף של תמיכה למשפחות החיילים, אירחה משפחות מפונים ומלווה את אחת ממשפחות החטופים בליווי עוטף וחם.

לצד הענקת הפרסים ציינו בארגון את טקס סיום מחזור ו’ להכשרת 18 רבני קהילות והשקת הכרך שישי בסדרת הכרכים: ‘רבנות וקהילה בעולם משתנה’, המציג מגוון נושאים הקשורים לקהילה בעידן המודרני והשנה אף נושאים הקשורים למלחמה וקהילה, אותו כתבו רבני קהילות המסיימים את מחזור ההכשרה הנוכחי.

ארגון ברקאי נוסד לפני למעלה מעשור שנים על מנת להכשיר רבני קהילה בתחומים שונים. הרבנים עוברים הכשרה של למעלה מ-600 שעות המתפרשות על פני שנתיים של לימוד, הכוללים היבטים הלכתיים לצד חברתיים וקהילתיים. כל זאת על מנת שהרבנים שמשתתפים בתוכנית ירכשו כלים שיאפשרו להם להיות, לתמוך, ללוות ולהיות קשובים לצרכי הקהילה בהיבטים התורניים והחברתיים. כמו כן, עוסק הארגון בפיתוח פרויקטים בקהילות במטרה להפוך אותן למקום של תמיכה וחוסן לאורך השנה כולה.

 

◼️ לקבוצת חדשות מודיעין-מכבים-רעות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – דת ומסורת לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ברקאי - mords photos אומנות הצילום

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן