הרב אפרים זלמנוביץ: ניצחון מוחלט! כשנחיה בארץ בשלום וביטחון 

“ה’ ציוונו לכבוש את הארץ ולכן; כל המבקש לחיות עמנו בשלום – יישאר בביתו ויקבל זכויות אזרח.”
תמונה-אפרים

הניצחון המוחלט מתואר בפסוק “אִם־בְּחֻקֹּתַ֖י תֵּלֵ֑כוּ וְאֶת־מִצְוֹתַ֣י תִּשְׁמְר֔וּ וַעֲשִׂיתֶ֖ם אֹתָֽם… וְנָתַתִּ֤י שָׁלוֹם֙ בָּאָ֔רֶץ וּשְׁכַבְתֶּ֖ם וְאֵ֣ין מַחֲרִ֑יד” (ויקרא כ”ו)  כיבוש עזה וחידוש ההתיישבות בה אינו אלא שלב בדרך להשגת הניצחון המוחלט.

אחרי אלפיים שנות גלות שבנו אל הארץ המובטחת לקיים “בַּיּ֣וֹם הַה֗וּא כָּרַ֧ת ה’ אֶת־אַבְרָ֖ם בְּרִ֣ית לֵאמֹ֑ר לְזַרְעֲךָ֗ נָתַ֙תִּי֙ אֶת־הָאָ֣רֶץ הַזֹּ֔את מִנְּהַ֣ר מִצְרַ֔יִם עַד־הַנָּהָ֥ר הַגָּדֹ֖ל נְהַר־פְּרָֽת” (בראשית ט”ו). אחרי שהמתנגדים לשיבת ציון קמו לכלותינו, קיבלנו את רישיון האומות להגן על עצמנו (רמב”ן). בעזרת ה’ הדף צה”ל את האויב ובא בעת שחרר עוד שטחים מהארץ המובטחת וכך קיימנו את הצו האלוהי  “וְהוֹרַשְׁתֶּ֥ם אֶת־הָאָ֖רֶץ וִֽישַׁבְתֶּם־בָּ֑הּ כִּ֥י לָכֶ֛ם נָתַ֥תִּי אֶת־הָאָ֖רֶץ”(במדבר לג)  .

כך ארע גם הפעם. בשמחת תורה תשפ”ד החמאס טבח בנו. באין ברירה יצאנו בתמיכת האומות לכבוש את עזה ולהשמיד את האויב. בל נשכח! בעבר כבר כבשנו את עזה ונסוגונו ממנה. עובדה! כל אימת שנסוגונו משטח בא”י, בא האויב  והכריח אותנו לשוב ולכבוש אותו. לכן, עתה עלינו להחיל משטר צבאי על עזה ולכשתקום בה מנהיגות מקומית שוחרת שלום, נעניק לה אוטונומיה אזרחית.

אמרה התורה (דברים י”א) “וירִשְׁתֶּ֥ם אֹתָ֖הּ וִֽישַׁבְתֶּם־בָּֽהּ” מסביר הגר”א  “בזכות שתרשו אותה תשבו בה ובמה תרשוה – בחזקה”. התיישבות; בנין ונטיעה; הם הבסיס ליישוב הארץ. לו לא התנתקנו מגוש קטיף, החמאס לא היה מתעצם ומכה בנו מכה כואבת כל כך. כיבוש וחזקה הם הבסיס להתיישבות ולאחיזה בארץ.

בשנת 1883 הרב שמואל מוהליבר במימון הברון אדמונד דה ראטשילד הקים את מזכרת בתיה לבני העליה הראשונה. בשנת 1885 הרב זאב קלונימוס ויסוצקי (סוחר התה) העלה רעיון ליישב יהודים גם בערים הערביות; עזה שכם ולוד.

אחרי הטבח בשמחת תורה תשפ”ד הבנתי עד כמה צדק הרב זאב ויסוצקי כשביקש ליישב את הערים הערביות ביהודים. גם היום יש להחזיר עטרה ליושנה ולחדש את ההתיישבות היהודית ליד הערים הערביות עזה וחאן יונס ורפיח. התיישבות יהודית תביא לשלום עם השכנים הערבים ולחיזוק אחיזתנו בארץ.

כיבוש הארץ לא יבוצע ביום אחד כאמור “מְעַ֥ט מְעַ֛ט אֲגָרְשֶׁ֖נּוּ מִפָּנֶ֑יךָ עַ֚ד אֲשֶׁ֣ר תִּפְרֶ֔ה וְנָחַלְתָּ֖ אֶת־הָאָֽרֶץ” (שמות כ”ג’). יתירה מכך אמרה התורה “וְאִם־לֹ֨א תוֹרִ֜ישׁוּ אֶת־יֹשְׁבֵ֣י הָאָרֶץ֘ מִפְּנֵיכֶם֒ וְהָיָה֙ אֲשֶׁ֣ר תּוֹתִ֣ירוּ מֵהֶ֔ם לְשִׂכִּים֙ בְּעֵ֣ינֵיכֶ֔ם וְלִצְנִינִ֖ם בְּצִדֵּיכֶ֑ם וְצָרֲר֣וּ אֶתְכֶ֔ם עַל־הָאָ֕רֶץ אֲשֶׁ֥ר אַתֶּ֖ם יֹשְׁבִ֥ים בָּֽהּ” (במדבר ל”ג). לו הרגנו את יחיא סינאוור היינו חוסכים את הסבל הנורא העובר עלינו.

יש להבהיר לערביי א”י: אנחנו נפעל ע”פ התנהלות יהושוע שכתב לעמי כנען:  ה’ ציוונו לכבוש את הארץ ולכן; כל המבקש לחיות עמנו בשלום – יישאר בביתו ויקבל זכויות אזרח. המתנגדים לשיבת ציון והמבקשים להקים חליפות איסלמית על חורבות מדינת ישראל מהנהר ועד הים – נהרוג. הרוצה לברוח – יברח.

 

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – דת ומסורת לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: הרב אפרים זלמנוביץ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן