הרב אפרים זלמנוביץ: חדשות בהלכה- כניעה או הסכם שלום

אמרה התורה (דברים כ’ י’) “כִּֽי־תִקְרַ֣ב אֶל־עִ֔יר לְהִלָּחֵ֖ם עָלֶ֑יהָ וְקָרָ֥אתָ אֵלֶ֖יהָ לְשָׁלֽוֹם”. ברגע שהחמאס יבקש שלום תופסק המלחמה וישובו החטופים לביתם
תמונה-אפרים

על מדינת ישראל לבקש מהמדינות המתווכות ובראשן ארצות הברית לנהל משא ומתן עם שליטי עזה במטרה לחתום אתם על הסכם שלום. במסגרתו הם יכירו במדינת ישראל. לשם כך עליהם להתכחש לאמנת החמאס; שעיקרה השמדתנו. אנחנו כבעלי הארץ נעניק לרצועת עזה אוטונומיה ונאפשר להם ניהול עצמאי של החיים שם. יש להבהיר! עד החתימה על הסכם שלום לא נוכל להפסיק את המלחמה וצה”ל לא ייסוג. בל נשכח! כל אימת שיצאנו מעזה באו עלינו צרות.

למדתי מניסיונו של דוד המלך שעם מחבלים אין לקיים משא ומתן או הסדרה הכלה או תהדיה. החמאס חתם על ההסכם לשחרור החטופים והפר אותו. מן הסתם גם את העסקה המקודמת עתה הוא עתיד להפר. הקונספציה ששקט יביא שקט הביאה עלינו את הטבח הנורא. כל אימת שצה”ל פעל בעזה החמאס  התחייב ששקט יענה בשקט ותמיד הפרו את ההסכמים. כל שאיפתם להשמיד את מדינת ישראל ולהקים תחתיה חליפות אסלאמית מהנהר ועד הים.

דוד המלך שלח שליחים לרצות את חנון בן נחש, מלך בני עמון (980 לפנ”הס) ובמקום הסכם שלום “זכה” לביזיונות וגם פתח נגדו במלחמה. “וַיֵּֽצְאוּ֙ בְּנֵ֣י עַמּ֔וֹן וַיַּעַרְכ֥וּ מִלְחָמָ֖ה פֶּ֣תַח הַשָּׁ֑עַר וַאֲרַ֨ם צוֹבָ֤א וּרְחוֹב֙ וְאִֽישׁ־ט֣וֹב וּמַֽעֲכָ֔ה לְבַדָּ֖ם בַּשָּׂדֶֽה”. “וַיַּעַרְכ֤וּ אֲרָם֙ לִקְרַ֣את דָּוִ֔ד וַיִּלָּחֲמ֖וּ עִמּֽוֹ וַיָּ֣נָס אֲרָם֘ מִפְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵל֒” “וַיִּרְא֨וּ כָֽל־הַמְּלָכִ֜ים עַבְדֵ֣י הֲדַדְעֶ֗זֶר כִּ֤י נִגְּפוּ֙ לִפְנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֔ל וַיַּשְׁלִ֥מוּ אֶת־יִשְׂרָאֵ֖ל וַיַּֽעַבְד֑וּם וַיִּֽרְא֣וּ אֲרָ֔ם לְהוֹשִׁ֥יעַ ע֖וֹד אֶת־בְּנֵ֥י עַמּֽוֹן” (שמוא”ב י’). הניסיון של דוד המלך להגיע להסכם שלום עם עמון כשל והם פתחו נגדו במלחמה רב זירתית ורק אחרי שיואב שר צבאו ניצח את עמון והמלכים שסייעו לו “וַיַּשְׁלִ֥מוּ אֶת־יִשְׂרָאֵ֖ל”. ובא השלום עלינו.

על המחבלים הבאים לכלותינו נצטוינו בתורה (דברים כ’ ט”ז) רַ֗ק מֵעָרֵ֤י הָֽעַמִּים֙ הָאֵ֔לֶּה אֲשֶׁר֙ ה’ אֱלֹהֶ֔יךָ נֹתֵ֥ן לְךָ֖ נַחֲלָ֑ה לֹ֥א תְחַיֶּ֖ה כָּל־נְשָׁמָֽה“. בא יהושוע שהכניס את בני ישראל לארץ ישראל וקרא לכנענים: ראו! אני בא בשם ה’ לכבוש את הארץ מידיכם יען כי ירושה היא לנו מאבותינו. מי שיבקש לחיות עמנו בשלום נעניק לו שוויון זכויות. מי שיבקש לברוח שיברח כמו גרגשי שפנה והלך לאפריקה. מי שיתנגד לשיבת ציון וילחם בנו – אחת דינו למות.

אני מאמין בהבטחה האלוהית  כאמור (ויקרא כ”ו) “אִם־בְּחֻקֹּתַ֖י תֵּלֵ֑כוּ וְאֶת־מִצְוֹתַ֣י תִּשְׁמְר֔וּ וַעֲשִׂיתֶ֖ם אֹתָֽם… וִֽישַׁבְתֶּ֥ם לָבֶ֖טַח בְּאַרְצְכֶֽם”. מפרש הספרא “אם בחוקותי תלכו, מלמד שהמקום מתאווה שיהיו ישראל עמלים בתורה“. אמר דוד המלך (תהלים פ”א) “ל֗וּ עַ֭מִּי שֹׁמֵ֣עַֽ לִ֑י יִ֝שְׂרָאֵ֗ל בִּדְרָכַ֥י יְהַלֵּֽכוּ. כִּ֭מְעַט אוֹיְבֵיהֶ֣ם אַכְנִ֑יעַ וְעַ֥ל צָ֝רֵיהֶ֗ם אָשִׁ֥יב יָדִֽי”. אם נקיים מצוות ה’ יכניע את אויבינו. אחרי שבעזרת צור ישראל וגואלו נכניע את החמאס ונהרוס את כל התשתיות הצבאיות שבנה הם עתידים להתחנן להפסקת אש ואז בעזרת ה’ נחתום עמם על הסכם שלום.

מדין תורה חייבת ישראל לקרוא לתושבי עזה לבוא ולכרות עמנו ברית שלום. אמרה התורה (דברים כ’ י’) “כִּֽי־תִקְרַ֣ב אֶל־עִ֔יר לְהִלָּחֵ֖ם עָלֶ֑יהָ וְקָרָ֥אתָ אֵלֶ֖יהָ לְשָׁלֽוֹם”. ברגע שהחמאס יבקש שלום תופסק המלחמה וישובו החטופים לביתם.

 

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – דת ומסורת לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: הרב זלמנוביץ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ילךל
ילךל
1 month ago

להסכם שלום עם ערבים אין שום ערך, נם לא מכבדים הסכמי שלום, ראה הסכם חודייביה של מוחמד, הוא הפר ההסכם וזה האידאל מבחינת הערבים, אז אני מציע במקום הסכם שלום, גירוש, או כניעה או גירוש…..

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ילךל
ילךל
1 month ago

להסכם שלום עם ערבים אין שום ערך, נם לא מכבדים הסכמי שלום, ראה הסכם חודייביה של מוחמד, הוא הפר ההסכם וזה האידאל מבחינת הערבים, אז אני מציע במקום הסכם שלום, גירוש, או כניעה או גירוש…..

דילוג לתוכן