הרב אפרים זלמנוביץ: חדשות בהלכה: חֵיל נָטוֹרֵי קַרְתָּא – בני ישיבות ההסדר החרדיות ישמרו על הגבול

דוד המלך חייב לעבור הכשרה להגנה עצמית כולל שימוש בנשק לקיים “וְנִשְׁמַרְתֶּ֥ם מְאֹ֖ד לְנַפְשֹׁתֵיכֶ֑ם” (דברים ד’ ט”ו).
תמונה-אפרים

 טוב תעשה מועצת הרבנות הראשית אם תיזום הקמת רשת ישיבות הסדר חרדיות לאורך גבולות מדינת ישראל. צה”ל יעביר את התלמידים טירונות במסגרת הישיבה. אחרי ההכשרה לאחוז בנשק יגוייסו לחיל המשמר הלאומי שתפקידו יהיה שמירה על הגבולות הישובים והערים (נטורי קרתא – שומרי העיר – משמר אזרחי – כיתות כוננות) שילוב תלמוד תורה עם שמירה על המולדת אמור לשמש פתרון לבעיית גיוס בני הישיבות.

דוד המלך חייב לעבור הכשרה להגנה עצמית כולל שימוש בנשק לקיים “וְנִשְׁמַרְתֶּ֥ם מְאֹ֖ד לְנַפְשֹׁתֵיכֶ֑ם” (דברים ד’ ט”ו). עדים היינו איך תושבי עוטף עזה המיומנים אחזו בנשקם והצילו נפשות רבות בפרעות תשפ”ד. היום אנחנו מבינים מה ערכם של כתות הכוננות בכל יישוב ובמיוחד בישובים שבספר.

והמעשה שהיה כך היה, הפלישתים הביסו את ישראל והרגו רבים כולל את שאול המלך ובנו יהונתן. אחרי התבוסה הקשה, בא דוד המלך לחזק את לב העם וציווה לְלַמֵּ֥ד בְּנֵֽי־יְהוּדָ֖ה קָ֑שֶׁת שינצחו את הפלישתים וינקמו את מות הנופלים. “ויאמר דוד: ללמד בני יהודה קשת – מעתה שנפלו גיבורי ישראל, צריכין בני יהודה ללמדם מלחמה ולמשוך בקשת” (רש”י שמ”ב א).

קשה: הקב”ה הבטיח לגרש את עמי כנען כאמור “הִנְנִ֧י גֹרֵ֣שׁ מִפָּנֶ֗יךָ אֶת־הָאֱמֹרִי֙” (שמות ל”ד) מבאר המלב”ים: בדרך נס ולא יצטרכו ישראל לקשת ומלחמה אלא מאחר ולא היינו בדרגה הרוחנית הנדרשת לקיום ההבטחה האלוקית “ה’ יִלָּחֵ֣ם לָכֶ֑ם וְאַתֶּ֖ם תַּחֲרִשֽׁוּן” (שם י”ד) נאלץ יהושוע לכבוש את הארץ בדרך הטבע, במלחמה, העולה לנו אז כהיום בדמים יקרים תרתי משמע (הנצ”יב). כיום, אם נהיה יחד או אז שום כח בעולם לא יוכל לנו. רק אם נתאחד – ננצח.

להלכה, פקוח נפש דוחה שבת והזריז הרי זה משובח (או”ח שכ”ט). חייבים להיות מוכנים לאחוז בנשק בכל עת כולל שבתות, להגן על עצמינו. גם אם לא באו עדיין אלא רוצים לבוא חובה לאחוז בנשק אפילו בשבת כאמור “הבא להרגך השכם להרגו” (אור זרוע). עדים אנחנו איך המחבלים מגיעים לכל נקודה בארץ. נמצא שכולנו חיים בספר (תרומת הדשן עירובין מ”ה א). בל נשכח! החמאס והחיזבאלה ושאר המחבלים מתנגדים לשיבת ציון ומבקשים להרוג אותנו בכל מקום ובכל עת עד להקמת חליפות איסלאמית מהנהר ועד הים על חרבות מדינת ישראל.

ישיבות ההסדר החרדיות יוקמו לאורך גבולות המדינה בערים ובישובים  והתלמידים יהיו בכוננות מוכנים בכל עת להגן על התושבים מפני המחבלים עד שכוחות צה”ל יגיעו. בשנות השירות ילמדו תורה כמקובל בישיבות הקדושות.

תלמידי ישיבות ההסדר החרדיות שתוקמנה בידי הרבנות הראשית לישראל יעברו את הבחינות לרבנות ולדיינות, יוכלו בתום תקופת שירותם הצבאי להציג מועמדותם לכל תפקידי הרבנות, החינוך ושירותי הדת הממשלתיים ולזכות בעדיפות על פני שאר המועמדים.

 

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – דת ומסורת לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: הרב זלמנוביץ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן