הרב אפרים זלמנוביץ: חדשות בהלכה: ה’ ציוונו להשמיד את ציר ההתנגדות המעכבים את שיבת ציון

אל פחד! דוד המלך מציע “ִירְאֵ֣י ה’ בִּטְח֣וּ בַה’ עֶזְרָ֖ם וּמָגִנָּ֣ם הֽוּא” (תהילים קט”ו)
תמונה-אפרים

החמאס והחיזבאללה הוקמו כדי להשמיד את ישראל מתוך כוונה להקים  על חורבותיה חליפות אסלאמית בין הנהר עד הים. לפיכך, אין מנוס מלתקוף אותם עד הישמדם. על העולם לדעת שארץ ישראל שייכת לעם ישראל על פי האמור בתורת ישראל (ברא’ ט”ו) “בַּיּ֣וֹם הַה֗וּא כָּרַ֧ת ה’ אֶת־אַבְרָ֖ם בְּרִ֣ית לֵאמֹ֑ר לְזַרְעֲךָ֗ נָתַ֙תִּי֙ אֶת־הָאָ֣רֶץ הַזֹּ֔את מִנְּהַ֣ר מִצְרַ֔יִם עַד־הַנָּהָ֥ר הַגָּדֹ֖ל נְהַר־פְּרָֽת”.

לנגד עינינו מתגשמת ההבטחה (שמות ו’) “וְהֵבֵאתִ֤י אֶתְכֶם֙ אֶל־הָאָ֔רֶץ אֲשֶׁ֤ר נָשָׂ֙אתִי֙ אֶת־יָדִ֔י לָתֵ֣ת אֹתָ֔הּ לְאַבְרָהָ֥ם לְיִצְחָ֖ק וּֽלְיַעֲקֹ֑ב וְנָתַתִּ֨י אֹתָ֥הּ לָכֶ֛ם מוֹרָשָׁ֖ה אֲנִ֥י ה'” כך גם נזכה לקיום האמור “וְנָתַתִּ֤י שָׁלוֹם֙ בָּאָ֔רֶץ וּשְׁכַבְתֶּ֖ם וְאֵ֣ין מַחֲרִ֑יד” (ויקרא כ”ו).

הזכות להגנה עצמית בבחינת הבא להרגך השכם להרגו, מחייבת את ישראל להילחם במחבלים המבקשים את נפשנו. להרוג אותם קודם לפגיעתם בנו. זו מלחמה תמידית כאמור “וַיֹּ֗אמֶר כִּֽי־יָד֙ עַל־כֵּ֣ס יָ֔הּ מִלְחָמָ֥ה לַה’ בַּֽעֲמָלֵ֑ק מִדֹּ֖ר דֹּֽר” (שמות י”ז). עמלק. עם לק דם. רוצחים. כל עוד קיימים רשעים בעולם אין מלכות שמים שלימה. בכל דור ודור קמים עלינו להשמידנו והקב”ה מצילנו מידם.

אפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה חייבים לצאת לחזית להילחם להצלת ישראל מיד צר הבא עליהם. זו מלחמת אין ברירה. זו מלחמת מצוה. אין לפחד. זו מצוה לכבוש את הארץ (רמב”ן). כאמור בתורה (דברים א’) “רְ֠אֵה נָתַ֨ן ה’ אֱלֹהֶ֛יךָ לְפָנֶ֖יךָ אֶת־הָאָ֑רֶץ עֲלֵ֣ה רֵ֗שׁ כַּאֲשֶׁר֩ דִּבֶּ֨ר ה’ אֱלֹהֵ֤י אֲבֹתֶ֙יךָ֙ לָ֔ךְ אַל־תִּירָ֖א וְאַל־ תֵּחָֽת” אמר הנביא ירמיהו (ל’) אַל־תִּירָא֩ עַבְדִּ֨י יַעֲקֹ֤ב נְאֻם־ה’ וְאַל־תֵּחַ֣ת יִשְׂרָאֵ֔ל כִּ֠י הִנְנִ֤י מוֹשִֽׁיעֲךָ֙”. גם יהושוע (י’) אמר לישראל בבואם לכבוש את הארץ “אַל־תִּֽירְא֖וּ וְאַל־תֵּחָ֑תּוּ חִזְק֣וּ וְאִמְצ֔וּ כִּ֣י כָ֗כָה יַעֲשֶׂ֤ה ה’֙ לְכָל־אֹ֣יְבֵיכֶ֔ם אֲשֶׁ֥ר אַתֶּ֖ם נִלְחָמִ֥ים אוֹתָֽם”.

מיכה הנביא מנבא שבימות המשיח בשעה שהגויים יבואו על ירושלים ויראו את הניסים הגדולים שיעשה עמנו אלוהי ישראל בשובנו לציון, שהם יהיו גדולים יותר ועוצמתיים יותר מהניסים שעשה ה’ לבני ישראל בצאתם ממצרים כאמור “כִּימֵ֥י צֵאתְךָ֖ מֵאֶ֣רֶץ מִצְרָ֑יִם אַרְאֶ֖נּוּ נִפְלָאֽוֹת. יִרְא֤ו גוֹיִם֙ וְיֵבֹ֔שׁוּ מִכֹּ֖ל גְּבֽוּרָתָ֑ם יָשִׂ֤ימוּ יָד֙ עַל־פֶּ֔ה אָזְנֵיהֶ֖ם תֶּחֱרַֽשְׁנָה” (מיכה ז’).  מבאר הרד”ק: הגויים שיאספו להילחם על ירושלים עם גוג ומגוג יראו את הניסים והנפלאות שיעשה ה’ ויבושו מגבורתם. קרי; יבינו שאין הם יכולים לנצח את אלוהי ישראל או אז יוכו בהלם ולא יגיבו.

הנביא ישעיהו (ס’) קורא “ק֥וּמִי א֖וֹרִי כִּ֣י בָ֣א אוֹרֵ֑ךְ …”. אמר רבי יצחק “שנה שמלך המשיח נגלה בו כל מלכי אומות העולם מתגרים זה בזה… וישראל מתרעשים ומתבהלים ואומרים להיכן נלך ולהיכן נבוא ואומר להם הקב”ה: בני! אל תתיראו כל מה שעשיתי לא עשיתי לא עשיתי אלא בשבילכם מפני מה אתם מתיראים אל תיראו הגיע זמן גאולכם” (פסיקתא רבתי ל”ו. ילקו”ש תצ”ט). אל תפחדו! “אַל־תִּירָא֙ עַבְדִּ֣י יַעֲקֹ֔ב” (ישעיהו מ”ד) הן ה’ נותן את עזה שוב בידינו אחרי ההתנתקות.  זכור נזכור! כלל נקוט בידינו “ְעֵֽת־צָרָ֥ה הִיא֙ לְיַֽעֲקֹ֔ב וּמִמֶּ֖נָּה יִוָּשֵֽׁעַ” (ירמיהו ל’).

 

◼️ לקבוצת דת ומסורת לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: הרב זלמנוביץ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן