“הקוסם מקריית מלאכי”: הצגת הבכורה הפכה לשיחת היום

השחקנים עם הצרכים המיוחדים הצליחו למגנט את הקהל לכיסאות, ותיאטראות ברחבי הארץ כבר מביעות עניין בהבאת ההצגה לבמות נוספות הביקורות החמות והתגובות הנלהבות מעידות שזו רק ההתחלה

ביום רביעי שעבר התקיימה הצגת הבכורה של “הקוסם מקריית מלאכי”, כחלק מפרויקט “תיאטרון ללא מסכות” במתנ”ס העירוני. האולם היה מלא עד אפס מקום, והתגובות הנלהבות לא איחרו להגיע. השחקנים, רובם בעלי צרכים מיוחדים, הציגו את המחזה במקצועיות ובכישרון יוצאי דופן, והצליחו לרגש ולהותיר את הקהל פעור פה.

ההצגה עסקה בשאיפותיהם וחלומותיהם של המשתתפים, לצד התמודדותם עם סטיגמות וקשיים, כשהמסר המרכזי היה – ההגשמה האישית אפשרית למרות הכול. במהלך ההצגה, הבמאי והמנהל האמנותי, איציק סיידוף, הצליח להוביל את השחקנים לביצוע מרגש ומדויק שהשאיר רושם עמוק על כל מי שנכח באולם. הביקוש להצגה היה רב וכל הכרטיסים נמכרו מראש וכעת שוקלים במתנ”ס הצגה שנייה. במקביל, מספר תיאטראות הביעו עניין ברכישת ההצגה למקומות נוספים.

התגובות לאחר המופע לא אחרו לבוא: “שאפו לשחקנים ולמפיקים. היה ערב נפלא מרגש” אמרה אחת הנוכחות” נהניתי מכל רגע, צחקתי, דמעתי… בקיצור – ההצגה מומלצת בחום ואני מקווה שתגיע לעוד קהל ובמות.” תושבת אחרת אמרה: “בימים טרופים אלה זה בדיוק מה שמכניס נחת, סובלנות כלפי האחר ופרופורציה לחיים”.

ראש העיר קריית מלאכי אליהו זהר, שהיה אמור להישאר לזמן קצר ולצאת לאירוע נוסף, מצא את עצמו נשאב לתוך העלילה ונשאר עד תום ההצגה “התכוונתי לצאת באמצע, אבל לא יכולתי לעזוב” הודה “ההצגה ריתקה אותי והשאירה אותי עד הסוף. זו עדות לכישרונם של השחקנים ולחשיבות הרבה של תיאטרון מסוג זה בקהילה שלנו. אני גאה בכל אחד ואחת מהמשתתפים”.

משה דבח, מנהל התרבות במתנ”ס קריית מלאכי, היה אחד מקאדר השחקנים והפתיע עם כישרון משחק. לאחר ההצגה סיפר: “זו הייתה חוויה בלתי נשכחת. לראות את השחקנים המיוחדים שלנו מציגים במקצועיות כה רבה זה משהו שאין לו תחליף. ההתרגשות בקהל הייתה עצומה, וההצגה הצליחה להעביר מסר עמוק על כוחה של האמנות והקהילה שלנו, וזה בעיקר בזכותו של הבמאי איציק סיידוף”.

“תיאטרון ללא מסכות” פועל בקריית מלאכי מזה כ28 שנים, במטרה לתת ביטוי לאנשים עם צרכים מיוחדים תושבי העיר והסביבה. ההצגה “הקוסם מקריית מלאכי” עליה עובדים השחקנים מזה כשנתיים, הצליחה להעלות על נס את כוחה של האמנות לשבור מחיצות ולהביא לשיח אמיתי על חלומות ושאיפות, גם במציאות מאתגרת. זוהי עדות נוספת לעוצמתה של קהילת קריית מלאכי ולאפשרויות האדירות הגלומות באומנות ככלי להעצמה ושינוי חברתי.

◼️ לחדשות קריית מלאכי והמועצה האזורית באר טוביה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ערן שלמה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן