הפיקוח העירוני בלוד יאכוף חובת רישוי לקורקינטים ואופניים חשמליים

החל מ-1.8:  נוכח העלייה התלולה במספר התאונות בהם מעורבים כלי רכב אלו בשנים האחרונות ולצורך זיהוים, הוחלט בכנסת על חובת רישום. הרישום הוא פשוט ומהיר ואחר כך צריך לגשת לאחד המתקינים הרשומים כדי למנוע קנסות מיותרים

ועדת הכלכלה בישראל אישרה כי החל מה-1 באוגוסט 2024, יחויבו בעלי קורקינטים חשמליים ואופניים חשמליים בהתקנת לוחית רישוי לקורקינט או לאופניים החשמליים שלהם.

לפני כמה חודשים הוקם לצורך כך אתר ייעודי של משרד התחבורה, באמצעותו יכולים בעלי הקורקינט החשמלי להירשם למאגר הנתונים של מדינת ישראל, להצהיר את פרטי הכלי שברשותם ואז לסור אל אחת מנקודות הטבעת לוחיות הרישוי.

כיום, על-פי הערכות, נוסעים בכבישי ישראל יותר מ-400 אלף קורקינטים ואופניים בעלי מנוע חשמלי, כאשר 1% מהם בלבד נרשם במערכת. גובה הקנס למי שייתפס מ-1 באוגוסט השנה ללא לוחית רישוי על הקורקינט או על האופניים החשמליים הוא 100 שקל. באוגוסט 2025 יועלה הקנס ל-750 שקל.

"מהנתונים שנחשפו, שנת 2023 הייתה שנת שיא בנפגעים בתאונות דרכים במעורבות קורקינטים חשמליים בישראל. בשנת זו אושפזו בבתי החולים 805 בני אדם מתאונות אלו, מחציתם מתחת לגיל 20 וכן 28 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2023".

 

◼️ לקבוצת חדשות לוד והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית לוד

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן