העתירה נגד מתן דיל נדחתה – ימשיך במסע הבחירות. דיל: “ככה לא מנצחים בחירות”

מתן דיל

הבוקר (רביעי) נפגשו המשנה לראש העיר, עו”ד יניב מרקוביץ’ וסגן ראש העיר, עו”ד מתן דיל בבית המשפט לאחר שמרקוביץ’, יו”ר סיעת “לב” הגיש עתירה לפסילתו של דיל ורשימת “רחובותי” ממערכת הבחירות הקרובה, בטענה שלא התנהל כראוי בפני ועדת הבחירות בעיקר בעניין השקיפות בסוגיית ההסכם עם קארין ברגינסקי וסיעת ‘רחובות ביתנו’. יצוין כי רק לאחר שהדברים פורסמו במקומון כל רחובות גדרה – החליטו דיל ושות’ לפרסם את ההסכם, כמובן בכלי תקשורת אחרים. כך או כך, בנושא העתירה שנידונה היום בבית המשפט קיבל השופט את דבריו של דיל שימשיך להתנהל כרגיל במסע הבחירות שיבוא לקיצו ב-30 באוקטובר.

כזכור, המתמודד שנפסל למועצת העיר, חנניה ויינברגר שלח מכתב חריף ביום רביעי שעבר למנכ”ל העיריה, דורון מילברג, אשר עוסק בבקשה לפרסום מיידי של הסכמים שנחתמו בין מפלגות או סיעות או רשימות ואישים, בהתאם לחוק הרשויות המקומיות. וינברגר ציין במכתבו כי “ערב הבחירות פורסם כי נעשה הסכם בין צעירי מח”ל שפרשו מהליכוד והצטרפו לרשימת לב – העבודה שבראשות עו”ד יניב מרקוביץ, וכי פורסם גם שנעשה הסכם בין סיעת רחובותי, שבראשות עו”ד מתן דיל, סגן ראש העירייה, עם עו”ד קארין ברגינסקי, יו”ר סיעת “ישראל ביתנו ברחובות, ועם חבר המועצה אביב איטח, שפרש מסיעת הליכוד, אך לא החזיר את המנדט שלו למפלגת האם – הליכוד, וכן עם דני מרשה שפרש מסיעה שאיני זוכר את שמה המדויק”.

“החיוב בחיבורים שכאלה”, כתב, “הוא ביצירה וגיבוש כוחות פוליטיים גדולים, משפר את המשילות הממלכתית והלאומית או העירונית של הרשות המבצעת, מחד ומאידך, מצמצם את הסחטנות המפלגתית ובפרט את הסחיטה תאוות הבצע האינטרסנטית האישית, אך כוחות אלה חייבים במשנה תוקף לפעול בחסות החוק והמשפט. בטוחני, שישנן עוד סיעות או מפלגות ואישים שכרתו ביניהם הסכמים פוליטיים מגוונים, יצירתיים ושונים. תמוה ביותר שפרסומם של הנ”ל  לא נעשה עד כה על ידך – כמצוות  החוק. הריני תובע ממך, באורח חד משמעי ונחרץ, וזו  חובתך האישית והחוקית לפרסם באורח מהימן ומדויק ולאלתר את כל ההסכמים שנחתמו בין כל הגורמים הפוליטיים שבעירנו וגם את הסיכומים שנעשו בעל פה – וזאת, בהתאם  לפסיקת בג”צ  חדרה – שנערכו  בין  כל הצדדים”. העתקים מהמכתב נשלחו על ידי וינברגר אל השופט  חנן  מלצר – יו”ר  וועדת  הבחירות  המרכזית, השופט  יוסף  שפירא – מבקר  המדינה, ד”ר  אביחי  מנדלבליט – היועץ  המשפטי  לממשלה ושי  ניצן, פרקליט  המדינה.

*

בתשובתו לעתירה הבהיר בא כוח סיעת ‘רחובותי’ כי “העתירה לפנינו עתירת שוא אשר נעדרת שמץ יסוד עובדתי ומשפטי מהמסד עד לטפחות וכל תכליתה לנסות לפגוע במשיבה על מנת לייצר באז תקשורתי לקידום הקמפיין המדשדש של העותרת” אלא שדיל אינו מסתפק בתגובה למכתב אלא דורש לחייב את מרקוביץ בהוצאות משפט כפי שמובא בתגובה לעתירה: “ברור כי העותרת מיהרה להגיש עתירה זו מבלי להכיר את העובדות הרלבנטיות ומבלי להכיר ולהבין את המצב המשפטי לאשורו ואף תוך הטעיית בית המשפט ועל כן לא רק שמתחייב לדחות את העתירה כליל אלא אף מוצדק ונכון לחייב את העותרת בהוצאות לדוגמא נוכח ההטרדה והטרדה המיותרת להן גרמה בשיאו של קמפיין הבחירות”.

השופט קיבל את דבריו של דיל, ופנה אל עורכי דינו של מרקוביץ בהצעה לשקול למשוך את העתירה. לאחר התייעצות קצרה מרקוביץ ועורכי דינו משכו את העתירה ודיל הודיע כי אין בכוונתו לדרוש הוצאות משפט. בתגובתו לכלי התקשורת מסר: “תושבי העיר קיבלו דוגמא חיה לחוסר ענייניות, ולפופוליזם מנהיגותי. העתירה הינה הטרדה בוטה של מערכת בתי המשפט על מנת לקושש עוד אייטם תקשורתי וגרוע מכך העתירה חושפת חוסר הבנה בסיסי של החוק. מרקוביץ’ בחור חביב אך חסר יכולות ניהוליות וללא אידיאולוגיה אישית והוא מנותב על ידי גורמים פוליטיים שמנהלים אותו. ככה לא מנצחים בחירות. בשביל לקבל את אמון הציבור צריך לעבוד ולהיבנות מתוך עשייה ולא לעסוק בעתירות קנטרניות ומופרכות שבוע וחצי לפני הבחירות”.

תגובתו של מרקוביץ’ תובא לכשתתקבל.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן