העזרה בדרך – שירותי גרירה וחילוץ שכדאי להכיר

להתקע עם הרכב זה משהו בלתי צפוי. אך במידה ונתקעתם כדאי שתדעו איך יוצאים מזה, מה מגיע לכם ומה חשוב לעשות | זאב נחמנזון

להתקע עם הרכב זה משהו בלתי צפוי. אך במידה ונתקעתם כדאי שתדעו איך יוצאים מזה, מה מגיע לכם ומה חשוב לעשות

זאב נחמנזון

“לי זה לא יקרה” הוא מונח ותפיסת עולם שגורה ומוכרת בישראל. אבל לפעמים דברים קורים, ולהגיע למקרה כזה לא ערוכים ולא מוכנים יכול להפוך משהו למורכב. להיתקע עם הרכב זה משהו שאנו מאמינים שלא יקרה לנו, אך הדבר שכיח ויותר מכך – מחקרים מעידים שכל אדם בעל רישיון נהיגה ייתקע לפחות פעמיים במהלך חייו עם הרכב וייאלץ להיעזר בגורם חיצוני על מנת לחלץ אותו. ברוב המקרים של ביטוח מקיף ניתן להפעיל שירותי גרירה וחילוץ, כאשר מדובר בכיסוי שניתן לרכוש בנוסף לפוליסת ביטוח הרכב הבסיסית. אך לפעמים גם ניתן להיחלץ עצמאית.

דווקא עכשיו

יש די והותר סיבות להיתקע עם הרכב, לעתים הן מיותרות ומטופשות כמו מיכל דלק ריק, לפעמים תקלה ברכב משביתה אותו, במקרים רבים למרבה הצער מדובר בתאונה. אם נתקעתם בלי דלק, מרגיז ככל שיהיה – ניתן להיעזר באדם חיצוני שיקפיץ לכם ג’ריקן או מספר בקבוקים מלאים לנקודה בה אתם נמצאים, או לחלופין תוכלו להגיע עצמאית לתחנת הדלק הקרובה, למלא איזה מיכל ולחזור לרכב. לאחר תדלוק ראשוני בשטח – כדאי לנסוע לתחנת הדלק הקרובה ולתדלק כמות רבה יותר. במקרה של תקלה רצינית יותר, שבה הרכב נעצר בעצמו או שבלוח המחוונים שלו נדלקת נורה אדומה (המעידה על תקלה חמורה המחייבת עצירה מיידית) – נכון הדבר להשתמש בשירותי הגרירה של הביטוח שלכם. חשוב לדעת כי גם אם לא רכשתם ביטוח מקיף תוכלו לרכוש כיסוי נפרד עבור שירותים אלו, על כל מקרה שלא יבוא, ובהמשך לנתונים שהצגנו קודם בהחלט כדאי לשקול זאת. במקרה של תאונה חשוב לפני הכל לדאוג לשלום המעורבים, במידה ונדרשים כוחות משטרה ועזרה ראשונה לפעול מולם, ורק לאחר מכן להתפנות לעניין הגרירה והחילוץ.

קחו את הזמן

למרות הבדלים קטנים בין שירותי החילוץ, רוב הפוליסות דומות במהותן. במקרה שנתקעתם עליכם לפנות טלפונית לנציג השירות מטעם חברת הביטוח בה אתם מבוטחים ולעדכן את פרטיכם, מיקומכם והסיבה בעטיה נתקעתם. אם לצורך העניין מדובר בתקלת מצבר ייתכן ורכב תיקוני דרך יספיק על מנת להניע את רכבכם או אפילו להחליף מצבר בשטח (בתשלום). במידה ויידרש גרר, ייפתח חלון המתנה של עד 4 שעות (על פי רוב) בו הגרר יכול להגיע אליכם, ואז להרים את הרכב ולקחת אותו למוסך על פי הגדרה שלכם. רוב חברות הביטוח עובדות עם מוסכי הסדר, ואם גם הפוליסה שלכם כוללת הסדר כזה – נציג חברת הגרירה יציג בפניכם את האפשרויות הקרובות והמתאימות עבורכם ביותר. תמיד תוכלו לגרור את הרכב למוסך שאינו כלול במוסכי ההסדר, וגם פה הגרירה עצמה תהיה כלולה בפוליסה, אך קחו בחשבון עלות תיקון שונה במוסך. במידה והגרירה מסתיימת אחר שעות הפעילות – נהג הגרר ישאיר את רכבכם בקרבת המוסך או בשטחו. פוליסות עדכניות ותחרותיות יותר מציעות שירותי חילוץ “מהודרים” יותר, שבהם אינכם צריכים להמתין לגרר, ובהפעלת שירותי החילוץ, נציג מטעם חברת הביטוח יגיע לנקודה בא הנכם תקועים עם רכב חלופי, יעביר אותו לרשותכם, ימתין בעצמו לרכב הגרירה ויטפל בכל הבירוקרטיה בעצמו. זה שירות יעיל שיכול לחסוך זמן רב וכאבי ראש דווקא בעיתוי הכי פחות טוב מבחינתכם, ושווה לבדוק אם אתם זכאים לשירות כזה במסגרת הביטוח שלכם.

בטיחות בראש ובראשונה

אנו מסיימים בדבר הראשון שצריך לדאוג לו במקרה שנתקעתם עם הרכב – בטחונכם ובטחון האחרים. במידה ומדובר בתאונה עם נפגעים חלילה – דאגו קודם לעדכן ולהיעזר ברשויות הרלוונטיות. הזמינו אמבולנס אם יש צורך ואם יש לכם את הידע הוציאו אנשים מכלל סכנה והגישו עזרה ראשונה. במידה ונתקעתם עם הרכב באופן מקרי ואין נפגעים – הקפידו על כללי הבטיחות ואל תזלזלו באף אחד מהם: עצירה בשול הכביש והרחק מתנועה, אפוד צהוב זוהר עליכם, משולש אזהרה במרחק מתאים מאחורי הרכב, ובלילה – הדלקת אורות מהבהבים לסימון הרכב. מעבר לכך – נסו לפעול בקור רוח ובסבלנות ככל שניתן. זה לא נעים, אבל זה חולף, ובכל מקרה – העזרה בדרך.

צילום: Shutterstock

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן