הספא בים המלח הפך למרפאת מכבי

מכבי שירותי בריאות התגייסו לקריאה של המפונים ותוך פחות מיומיים בלבד הקימו מרפאה במלון נבו שבים המלח.

השבת השחורה הובילה מאות אלפי אזרחים מדרום לצפון להתפנות מבתיהם. אזור ים המלח היה הראשון לקלוט את עשרות אלפי המפונים הראשונים מהדרום ולסייע באכלוס שלהם. הבעיה המרכזית שנוצרה היא  היעדר מרפאות לנוכח המיקום וכוח האדם שלא מוכן לסדר גודל כזה של תושבים הזקוקים לסיוע רפואי ונפשי.

מכבי שירותי בריאות התגייסו לקריאה של המפונים ותוך פחות מיומיים בלבד הקימו מרפאה במלון נבו שבים המלח. תחילה ביקשו הקצאה של שני חדרי מלון שיוסבו למרפאה כדי להתחיל לקלוט מטופלים. מנכ”ל המלון הציע שני חדרים בספא המלון שמהר מאוד גדלו לשישה ובכך כל מתחם הספא הפך בין לילה למרפאה של מכבי בים המלח עבור המפונים.

יאיר, מפונה מקיבוץ סעד, “הגעתי מבולבל לים המלח ולא ידעתי מה קורה סביבי. אישתי פונתה לאזור אחר והילדים במילואים. הייתי רק עם שקית בגדים. כשאחות של מכבי ניגשה אליי הסברתי לה שאני לא זוכר איפה הכדורים שלי או מה הטיפול. היא לקחה אותי למרפאה וטיפלה בי עד שהלחץ ירד. לא מובן מאליו שכל כך מהר הגיעו אלינו לטפל בנו”.

רותי, מפונה מהעיר שדרות, “הגענו לים המלח והבנתי שלקחתי איתי רק את הבלון חמצן בלי המחולל שלו ובנוסף בני משפחתי ראו כי גם הבלון חמצן שלי עוד רגע נגמר. לא שמנו לב מרוב הפחד, רק רצינו לצאת מהעיר. הם פנו למרפאה ומיד דאגו לי לבלון חמצן והזמנת מחולל שהגיע מספר ימים לאחר מכן. השירות שלהם מציל חיים”.

שירותי המרפאה כוללים סיוע ראשוני, שרותי מעבדה, בריאות הנפש, הנמצאים במרפאה באופן קבוע. אחת לשבוע או שבועיים מגיעים רופאים מומחים מתחומי האורתופדיה, כירורגיה, נוירולוגיה, בדיקת שמיעה עם התאמת מכשיר ועוד שירותים נוספים.

אורלי קשת סגנית מנהל תפעול מחוז דרום: “מכבי עומדת מאחורי המפונים לכל סיוע או תמיכה. בעזרת הצוותים שהגיעו מכל קצוות הארץ הצלחנו להתגייס למשימה לא פשוטה אך אפשרית ולהמציא את עצמנו מחדש עבורם בסיוע מלון נבו. אנו נמשיך לסייע ככל שיידרש ולהיות עבור עשרות אלפי המפונים השוהים בים המלח וסביבתה”.

◼️ לקבוצת חדשות דימונה, מצפה רמון וים המלח בווטסאפ לחצו כאן

צילום: מכבי שירותי בריאות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן