הנשיא הרצוג ביקר את מפוני עוטף עזה באילת

נשיא המדינה אמר: ״ישבנו שעות ארוכות עם קהילות ובודדים ששוכנו זמנית במלונות באילת. חיבקנו אותן בבכי ודמע ונפעמנו מתעצומות הנפש ומסיפורי הגבורה"

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, נפגשו היום (שני) עם תושבי הקיבוצים כרם שלום, ניר עוז, נירים וניר יצחק, אשר פונו לעיר אילת מעוטף עזה לאחר מתקפת הטרור האכזרית ב-7 באוקטובר. הנשיא שיבח את ההתגייסות האדירה של העיר אילת והודה לעירייה, לתושבי אילת, לשירותי הרווחה, למלונות וצוותיהם שנרתמו בכל הכוח ולכל המתנדבות והמתנדבים.

הנשיא שוחח עם תושבי העוטף, אשר שיתפו בסיפורי הגבורה הכואבים, לצד סיפורי האבדות הקשות אותן ספגו. הנשיא שוחח גם עם המשפחות שיקיריהן חטופים על ידי ארגון הטרור חמאס, הקשיב לקשיים והצרכים אשר עלו בדבריהם וביקש לחזק את ידם בשעה קשה זו.

אל הנשיא התלווה ראש עיריית אילת, אלי לנקרי, העיר שהייתה הראשונה לקלוט את יישובי העוטף ומארחת כיום מעל 60,000 תושבים שפונו והתפנו, ובמסגרת כך מקבלים מענים רחבים בתחומי הרווחה והחינוך שהתבססו מהשבוע הראשון על גורמי מקצוע מקומיים כולל מוקדי סיוע רגשי ונפשי, מוקדי חינוך, מוקדי הפגה, עמדות חוסן, מוקד סיוע עירוני ועוד. זאת לצד אלפי תושבים שתרמו ונרתמו בגיוס תרומות, ארוחות, שירותים תומכים ועוד.

נשיא המדינה אמר: ״ניר עוז, נירים, ניר יצחק, כרם שלום – שמות שנחרטו לעד בזיכרון הלאומי. ישבנו היום שעות ארוכות עם קהילות ובודדים ששוכנו זמנית במלונות באילת. חיבקנו אותן בבכי ודמע ונפעמנו מתעצומות הנפש ומסיפורי הגבורה. קיימנו שיח כן שעלו בו הקשיים, המצוקות, האבל הכבד, משבר האמון, הדאגה לבני המשפחות והחברים שנחטפו, וכמובן אתגרי השיקום העצומים שעוד עומדים בפנינו. תקופה קשה ומאתגרת עבור החברה הישראלית כולה, אבל גם בה – הרוח הישראלית סוחפת אותנו וממלאת בהמון גאווה. אני מודה לעיריית אילת, לתושבי אילת, למתנדבות ולמתנדבים, לשירותי הרווחה, למלונות וצוותיהם שנרתמו בכל הכוח. מייחל לבשורות טובות במהרה״.

◼️ בתוך כך, נשיא המדינה פגש את נתי טויטו מנהל סניף "ידידים" בעיר, לאחר שהארגון ליווה את הרצוג בניחום אבלים במלון 'ישרוטל ים סוף' – ובמסר שהעביר דרכו אמר: "למתנדבים ולמתנדבות של ידידים – ארגון שאנחנו מאוד מעריכים, מיכל ואני, נמצאים עם המשפחות הדואבות והכאובות של ניר עוז שעוברות גיהנום – אני רוצה להודות לכם על רוח ההתנדבות המופלאה והעשייה שלכם בכל רחבי הארץ. תזכו למצוות".

◼️ הצטרפו לקבוצת החדשות של אילת והערבה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקהילה בווטסאפ – מלחמה בישראל >> לחצו כאן

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של חדשות אפס שמונה וצרפו חברים | כאן תמצאו את הקבוצות הכי שוות!

צילום: דוברות עיריית אילת

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן