הנחיות ליישובים במדרג ירוק (פעילות מלאה) 11.11

הנחיות לניהול שגרת החיים עבור יישובים במדרג ירוק (פעילות מלאה), בעת ירי רקטות וטילים לעבר העורף

פעילויות חינוכיות

הנחיות להפעלת מוסד המקיים לימודים, כולל מעונות יום ומשפחתונים (עד גיל 6), בתי ספר, צהרונים, חינוך מיוחד, השכלה גבוהה, הכשרה מקצועית, קייטנות, פעילות בלתי פורמלית, תנועות נוער, מחנות קיץ, סמינרים, חוגים לילדים, פעילות ספורט תחרותית במסגרת התאחדויות ואיגודי הספורט – לילדים ונוער עד גיל 18.

אזורי הנחיה: חלק מיישובי לכיש (אשדוד, גן יבנה, בני עי”ש, יבנה, מועצות אזוריות: באר טוביה, חבל יבנה וחלק מיישובי מוא”ז גן רווה, חלק מיישובי דן (תל אביב, בת ים, אזור, בני ברק, גבעתיים, חולון, רמת גן) חלק מיישובי השפלה (באר יעקב, בית דגן, נס ציונה, ראשון לציון, רחובות, חלק מיישובי מועצות אזוריות: גן רווה ושדות דן) – ניתן לקיים פעילות התנדבות של בני נוער מתנדבים בשעת חירום בעבודה חקלאית ותלמידים בלימודי “חקלאות מעשית” . בעת קבלת התרעה יש לפעול על פי “הכי מוגן שיש” בזמן ההתגוננות העומד לרשותם.

התקהלויות ושירותים

הנחיות להתקהלות של אנשים השוהים באותה נקודת זמן באזור מסוים, לרבות מקומות מקבלי קהל דוגמת: מרכזי קניות, מופעי בידור, חתונות, בתי כנסת ופעילויות תרבות. פעילויות ספורט עממי, מכוני כושר וחדרי סטודיו לבוגרים מעל גיל 18, וההגבלות על השירותים הזמינים לאזרחים.

התקהלויות: ניתן לקיים התקהלויות עד 1,000 אנשים.

אזור הנחיה: ים המלח – ניתן לקיים צעדה בהגבלת התקהלות של 3,000 אנשים בשטח פתוח בתאריך 9.11.2023.

אזור הנחיה: דן – בעיר תל אביב – אושרה התקהלות של עד 15,000 משתתפים בעצרת למען החטופים בתאריך .11.11.2023.

שירותים לאזרח: אין הגבלות.

שימו לב: יש לבחור ולהכין את המרחב המוגן, להכיר את זמן ההתגוננות,לוודא שמכירים את אמצעי ההתרעה, ולהכיר את הכללים של התנהגות מצילת חיים בעת קבלת התרעה.

מקומות עבודה

הנחיות להפעלת מקומות עבודה, עסקים ומסחר, לרבות קבלת קהל, פעילות ספורט תחרותית במסגרת התאחדויות ואיגודי הספורט – לבוגרים מעל גיל 18, למעט מקומות עבודה המשתייכים למשק החיוני כפי שמפורט בהמשך.

כלל מקומות העבודה – לא חלות הגבלות על פעילות מקומות העבודה.

דגשים: יש לבחור ולהכין את המרחב הכי מוגן שיש, להכיר את זמן ההתגוננות (זמן הכניסה למרחב המוגן), לוודא שמכירים את אמצעי ההתרעה, ולהכיר את הכללים של התנהגות מצילת חיים בעת קבלת התרעה.

הנחיות למקומות עבודה המשתייכים למשק חיוני
לבדיקה האם מפעל מוגדר כחיוני על ידי משרד העבודה.

לא חלות הגבלות על הפעילות של מפעל חיוני כמשמעותו בחוק שירות עבודה, ועל מקומות עבודה ושירותים החיוניים לקיום האוכלוסייה, למאמץ המלחמתי ולכלכלת המדינה, אך יש לבצע את הפעולות הבאות:

1. יש לוודא את קיומם של אמצעי התרעה:

א. עובדים ומספקי שירותים ניידים – יש לוודא כי יישומון פיקוד העורף מותקן על הנייד ולהפעיל את שירותי המיקום. בנוסף, יש לוודא שקיימת כריזה ידנית.

ב. עובדים ומספקי שירותים נייחים – יש לוודא את תקינות מערכת נופר או נופרית, וחיבורה למערכת הכריזה.

2. יש לוודא את תקינות המיגון: כשירות ותקינות המרחבים המוגנים, שילוט למרחב המוגן, וציוד מיגון אישי (לפי הצורך).

3. יש לוודא את קיומם של אמצעים למתן מידע:
• הנגשת שירותים מקוונים במקומות שניתן לצמצם בהם התקהלות.
• הצבת שילוט הנחיות בעת מצבי חירום.
• תדרוך ותרגול עובדים להתנהגות נכונה בעת קבלת התרעה.
• מתן הנחיות לשוהים בעת קבלת התרעה.

דגשים לנהגים בתחבורה ציבורית
אוטובוסים עירוניים – בקבלת התרעה, על הנהגים לעצור בצד הדרך, לפתוח את הדלתות, ולהנחות את הנוסעים במערכת הכריזה: “אזעקה, יש לצאת בזהירות ולהיכנס למבנה קרוב או להתכופף מתחת לקו חלונות ולהגן על הראש באמצעות הידיים למשך 10 דקות”.
אוטובוסים בין-עירוניים – בקבלת התרעה, על הנהגים לעצור בצד הדרך, לפתוח את הדלתות, ולהנחות את הנוסעים במערכת הכריזה: “אזעקה, יש להתכופף מתחת לקו חלונות ולהגן על הראש באמצעות הידיים למשך 10 דקות”.
רכבת – בקבלת התרעה, על הנהג להאט את מהירות הרכבת ל-30 קמ”ש עד ליציאה מהאזור בו התקבלה התרעה ועל הנהג להנחות את הנוסעים במערכת הכריזה: “אזעקה, יש להוריד את וילונות החלונות, להתכופף מתחת לקו חלונות ולהגן על הראש באמצעות הידיים”. לאחר 10 דקות ניתן להמשיך בנסיעה.

מונחים חשובים

• זמן התגוננות – זמן ההגעה למרחב המוגן (תלוי ביישוב שבו אנו שוהים).
• מרחב מוגן תקני – מרחב מוגן דירתי (ממ”ד), מרחב מוגן קומתי (ממ”ק), מרחב מוגן מוסדי (ממ”מ), מקלט (ציבורי ומשותף) בלבד.
• מבנה – מקום הכולל תקרת בטון ו-4 קירות עשויים מבטון או מבלוקים.
• שטח פתוח – מקומות שאינם בתוך מבנה, לרבות מבנים בבנייה קלה, מבנים יבילים, קראוונים ומבנים מגבס או מעץ.
• מרחב הכי מוגן שיש – המרחב הכי מוגן שניתן להגיע אליו בזמן העומד לרשותנו.
• משק חיוני – מפעל חיוני כמשמעותו בחוק שירות עבודה, וכן מקומות עבודה ושירותים החיוניים לקיום האוכלוסייה, למאמץ המלחמתי ולכלכלת המדינה.

צילום: פיקוד העורף

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן