הנה זה מגיע: היריד הגדול להתנדבות באשדוד

במסגרת התוכנית למעורבות חברתית והתפתחות אישית, תלמידי התיכונים בעיר מתנדבים במסגרות התנדבותיות שונות ועוברים תהליך של למידה ופיתוח אישי לאורך שנות לימודיהם.

במסגרת התוכנית למעורבות חברתית והתפתחות אישית, תלמידי התיכונים בעיר מתנדבים במסגרות התנדבותיות שונות ועוברים תהליך של למידה ופיתוח אישי לאורך שנות לימודיהם. התלמידים מתחילים את תהליך הלמידה והחשיפה להתנדבות כבר מכיתה ז’, במטרה להכשיר בוגרים מעורבים בחברה, כאשר עיקר שנות ההתנדבות הן בכיתות י’-י”ב, בהן הפעילות עצימה יותר ובסופה אף מקבלים את תעודת הבגרות החברתית במקביל לתעודה ההישגית.

מנהל חברה ונוער ברמה הארצית והמחלקה למעורבות חברתית בעיריית אשדוד ברמה העירונית, מאגדים את התוכנית ומפעילים אותה בעיר בעזרת הרכזים ובעלי המקצוע השונים. התכנית פועלת כאמור לכל אורך שנות הלימודים של התלמידים בבתי הספר התיכוניים, ומכשירים אותם לאזרחות מופתית. עם פתיחת השנה המחלקה למעורבות חברתית במינהל החינוך מקיימת יריד חשיפה אליו מגיעים כלל תלמידי כיתות י’ בעיר, יחד עם רכזי המעורבות הבית ספריים והמחנכים. 

היריד אשר יתקיים השנה בימים שני-רביעי 23.25-09.24 ברחבת עיריית אשדוד, מאפשר חשיפה לכלל מקומות ההתנדבות הפתוחים בפני התלמידים ומפגש עם נציגי מקומות ההתנדבות. ליריד יגיעו נציגי מקומות התנדבות מתחומים שונים, ביניהם – ארגוני הצלה, הגיל השלישי, תנועות וארגוני נוער, גמחים, פרוייקטים עירוניים שונים ועוד. הקהל כמובן מוזמן לבוא ולהתרשם מהתלמידים ומהמיזמים המוצעים.

נהורה וטליה, מנהלות ההתנדבות הרשותיות: “תכנית זו היא אבן דרך משמעותית בהתפתחות וצמיחת הנערים והנערות, ואנו סמוכות ובטוחות כי הכלים והתהליך אותו עוברים כל תלמיד ותלמידה באופן אישי, מעצים את אישיותם ובגרותם באופן אישי וכך ישפיעו גם על הכלל. במיוחד בימים אלו בהם אנו נדרשים לערבות הדדית, איכפתיות ואזרחות טובה יותר“.

במינהל החינוך רואים בתכנית המעורבות החברתית ערך מהותי בעיצוב דמותם של הבוגרות והבוגרים ובבניין אישיותם. אזרחות פעילה היא מאבני היסוד של חברה דמוקרטית, באמצעותה ניתן להשפיע על הסביבה ולגרום לשינוי חיובי בחברה. תהליכי החינוך כאמור מתחילים כבר בכיתה ז’, אבל תחילת הפעילות ההתנדבותית היא בכיתה י’ וביריד יכולים הנערות והנערים לבחור את המסלול בו יביאו לידי ביטוי את תרומתם האזרחית. 

 

◼️ לחדשות  אשדוד לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

◼️ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: באדיבות מינהל החינוך

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן