המרכז האקדמי פרס הקדיש דיון נרחב בנושא זכויות נשים בארץ ובעולם. אורח כבוד: מפיק הסרטים היהודי הנודע, פיליפ מרטינז

פאנל נשים מרתק התקיים במסגרת אירועי יום האשה הבינלאומי ב”המרכז האקדמי פרס”. בין המשתתפות: ח”כ וסגנית שר החוץ ציפי חוטובלי; ח”כ עליזה לביא (יש עתיד), לשעבר יו”ר הועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי; ד”ר מיכל עינב, פסיכולוגית קלינית במרכז האקדמי פרס; בובה לוי, מובילת “הקול הנשי” לאימהות חד הוריות וסטודנטית למשפטים במרכז האקדמי פרס ואסנת וטורי, מנהלת ומרצה בתחום בריאות הנפש ומובילת “מחאת התינוקות” להארכת חופשת לידה.

מנחת הפאנל, דנה וייס פתחה את האירוע בזיכרונות משיחותיה עם שמעון פרס ז”ל וסיפרה שאמר לה שהעתיד של מזרח התיכון תלוי רק בדבר אחד – בנשים, שכן, לדבריו, אם מחפשים את הסיבה לכל ה”בלאגן” שסוחף את האזור, הכל קשור לפחד של הגברים מההתעצמות של הנשים, מהעובדה שהנשים רוצות לתפוס את המקום שמגיע להן.

עפרה אלול, מייסדת ומנכ”לית המרכז האקדמי פרס ופרופ’ רון שפירא, נשיא המרכז האקדמי פרס, אירחו במעמד זה את מפיק הסרטים היהודי הנודע פיליפ מרטינז, אשר שיתף את הקהל בסיפור חייו המקצועי, תוך התייחסות לסרט חדש שהוא שותף בהפקתו ועוסק באופן אקטיבי בזכויות נשים בעולם – “למצוא את סוראיה” של הבמאית נג’יה קהאן.

רון שפירא דנה וייס ציפי חוטובלי עפרה אלול עליזה לביא מיכל עינב אסנת ואתורי ובובה לוי (צילום: יוסי זליגר)
רון שפירא דנה וייס ציפי חוטובלי עפרה אלול עליזה לביא מיכל עינב אסנת ואתורי ובובה לוי (צילום: יוסי זליגר)

לאחר שכל אשה הביעה דעתה בנושא זכויות הנשים בארץ ובעולם, הדגישה וייס כי “החוויה האישית שלנו לא מלמדת, ולכן רוב הנשים שאומרות שלא הייתה להן תקרת זכוכית – לא בהכרח מייצגות את המציאות. החוויה האישית שלנו אסור שהיא תהיה החוויה המנחה אותנו להסתכל על בעיה כי אנחנו בדרך כלל מוטים ממנה”.

התהליך של זכויות נשים לא תלוי רק בבית המחוקקים אלא בתוך הבית. זאת ועוד, יש לדבר בשיח של יום האישה על הדדיות ולא על שוויוניות. עליזה לביא נתנה לנשים “טיפ” שתהיה להן המוטביציה לתקן, ללמוד, לבקר ולא לקבל אף פעם שום דבר כמובן מאליו. גם ציפי חוטובלי סיימה בכך שהיא אופטימית וגאה להיות חלק ממהפכה שקטה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן