המסע של “תיאטרון ללא מסכות”: הקוסם מקריית מלאכי

אחרי שנתיים של הכנות וחזרות, מתנ”ס קריית מלאכי גא להציג את “הקוסם מקריית מלאכי” – הצגה בה השחקנים הם אנשים עם צרכים מיוחדים. הצגה סוחפת ומרגשת שנוצרה בהשראת סיפורים אישיים של משתתפי “תיאטרון ללא מסכות”

ביום רביעי הבא, 18 בספטמבר, תעלה ההצגה “הקוסם מקריית מלאכי”, יצירה חדשה של “תיאטרון ללא מסכות”, פרויקט ייחודי שמעניק במה לשחקנים עם צרכים מיוחדים. הפרויקט הוקם ב-1997 ביוזמת עיריית קריית מלאכי והמתנ”ס המקומי, ומאז ממשיך להוות דוגמה מרגשת לכוחם של נחישות ויצירה.

ההצגה החדשה עוסקת בדורית, נערה צעירה מקריית מלאכי שלא מוצאת את מקומה בחברה, ומגיעה לעולם דמיוני שבו הכל אפשרי – “ארץ המוצמוצים”. ההצגה מהווה משל על התמודדות עם דעות קדומות, על חיפוש הכרה וקבלה, ומספקת מבט מרגש על עולמם הפנימי של השחקנים.

השחקנים בפרויקט, המתמודדים עם אתגרים פיזיים, קוגניטיביים ורגשיים, מוצאים בתיאטרון מקום להביע את עצמם. “לפעמים אנשים מסתכלים עליי כאילו אני שקוף, אבל כשאני על הבמה, אני מרגיש שסוף סוף רואים אותי באמת” משתף אחד השחקנים, שמגלה יכולות וכישרונות חבויים דרך הדמות שהוא מגלם.

הבמאי, איציק סיידוף, צילום אלי סופר

איציק סיידוף, המייסד והמנהל האמנותי של הפרויקט, מוביל את התיאטרון כבר שנים רבות. הוא מביא לפרויקט את ניסיונו העשיר כבמאי ושחקן, מתוך אמונה עזה בכוחו של התיאטרון ככלי טיפולי וחינוכי. “העבודה היא לא רק על המופע הסופי, אלא בעיקר על הדרך שבה המשתתפים מגלים כוחות שלא הכירו,” אומר סיידוף.

משה דבח, מנהל התרבות במתנ”ס, מלווה את התיאטרון מקרוב ומדגיש את התרומה החשובה של ההפקה לקהילה: “הקוסם מקריית מלאכי” היא לא רק הצגה; זוהי קריאה לפעולה חברתית, להזדמנות לשנות את האופן שבו אנו מתייחסים לאנשים עם צרכים מיוחדים בחברה שלנו.”

 הצגת הבכורה תתקיים ביום רביעי, 18 בספטמבר 2024, בשעה 19:00 באולם המתנ”ס.

כרטיסים בעלות 30 ₪ בקופות מתנ”ס קריית מלאכי  08-8581335.

◼️ לחדשות קריית מלאכי והמועצה האזורית באר טוביה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: אלי סופר

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן