הממשלה החליטה לקדם מתקן לטיפול בפסולת והשבת אנרגיה בירושלים

מפסולת לזהב: הממשלה אישרה את הצעת המחליטים של המשרד להגנת הסביבה כחלק ממדיניות הטיפול בפסולת של המשרד להגנת הסביבה

לך ירושלים: הממשלה אישרה את הצעת המחליטים של המשרד להגנת הסביבה, במסגרת החלטת הממשלה לרגל יום ירושלים, לקידום הקמת מתקן לטיפול בפסולת והשבת אנרגיה בתחומי העיר ירושלים – כחלק ממדיניות הטיפול בפסולת של המשרד להגנת הסביבה

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: “מפסולת – לזהב. אנחנו ממשיכים לקדם ולייעל את משק הפסולת בישראל, במטרה להפסיק את הטמנת הפסולת ולהפוך את הפסולת מנטל למשאב. לרגל יום ירושלים, אישרנו היום בממשלה קידום הקמת מתקן טיפול חדשני בפסולת, שיפחית באופן דרמטי את הטמנת הפסולת של תושבי העיר ירושלים וייתן מענה לכמות הפסולת הגוברת באזור ירושלים והסביבה. זהו צעד נוסף ומשמעותי בקידום מדיניות הפסולת של המשרד, שיביא לשיפור איכות חיי התושבים בעיר ירושלים ולשמירה על הסביבה של כולנו”

ממשלת ישראל אישרה את הצעת המשרד להגנת הסביבה לתמיכה, לקידום הגשת תוכנית וניהול ההליך התכנוני להקמת מתקן השבת אנרגיה מפסולת ברחבי העיר ירושלים. זאת, במסגרת החלטת הממשלה לרגל יום ירושלים, כחלק ממדיניות הפסולת של המשרד להגנת הסביבה לצמצום נפח הטמנת הפסולת. ישיבת הממשלה החגיגית התקיימה במוזיאון ארצות המקרא.

במסגרת ההחלטה, תוקם ועדת מכרזים בין-משרדית, בראשות החשב הכללי במשרד האוצר והמשרד להגנת הסביבה, ובשותפות עם עיריית ירושלים להקמת מתקן לטיפול בפסולת והשבת אנרגיה, שיוקם בשיתוף עם המגזר הפרטי, בתחום העיר ירושלים. תוכנית זה תוגש לאישור הנהלת הקרן לשמירת הניקיון לצורך תקצובה.

עדן – חברה לפיתוח כלכלי של עיריית ירושלים, תהכין תוכנית להקמת מתקן לטיפול בפסולת והשבת אנרגיה אשר ישרת בעיקרו את העיר ירושלים ותגיש את התוכנית לוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של תשתיות לאומיות.

החלטה זו היא צעד נוסף של המשרד להגנת הסביבה לייעול ופיתוח משק הפסולת בישראל, במטרה להגדיל את היקפי המיחזור וההשבה ולהפחית את כמות הפסולת המשונעת והמוטמנת, וכדי לעמוד ביעדים הלאומיים להפחתת פליטות גזי חממה וזיהום אוויר.

המתקן צפוי לספק מענה להתמודדות עם כמות הפסולת הגוברת באזור ירושלים והסביבה, תוך צמצום הגודש בכבישים אשר נלווה לשינוע של מאות טונות פסולת לדרום הארץ בכל יום, בשים לב לצרכים של משק האנרגיה העירוני.

החלטה זו היא חלק מפעולות המשרד להגנת הסביבה להפחתת הטמנת הפסולת בישראל ולהגדלת שיעורי המיחזור.

המשרד להגנת הסביבה, בשיתוף עם החשב הכללי במשרד האוצר וגופים נוספים, מקדם בימים אלה הקמה של מתקני מיון וטיפול בפסולת בכל רחבי הארץ, שיאפשרו את מימוש תוכניות המשרד להגברת המיחזור, להפחתת ההטמנה, ולהפחתת פליטות גזי חממה. שיעור הטמנת הפסולת כיום בישראל הוא כ-80%, מהגבוהים במדינות המפותחות, במידה רבה בשל העדר תשתיות מיון וטיפול בפסולת. מתקני הקצה החדשים, וכן תמיכות המשרד בהקמה, בשדרוג, ובתכנון לקראת הקמה של מתקנים, יובילו לפי תוכנית המשרד לשינוי משמעותי.

 

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – כלכלה, נדל”ן הייטק ועסקים לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: חיים צח, לע"מ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן