המלצות קריאה: על חלומות, עיוורון, מוצצים וכוכבים- 7 ספרים מעשירים לילדים

לרגל חודש הספר העברי המלצה לספרי קריאה לילדים במגוון נושאים

לקראת החופש הגדול, ואחרי תקופה לא פשוטה גם לילדים – 7 ספרי ילדים חשובים שיסחפו את הקטנטנים לעולמות מופלאים, עם המון מסרים וערכים חשובים. ו-7 סופרים מרתקים לא פחות…

חוות המוצצים / שחר עידאן
יש המון דרכים יצירתיות לגמילה ממוצצים, אבל את ההרפתקה שיצר מחבר הספר, שחר עידאן, לא תמצאו בכל מקום. סיור מרתק בחוות המוצצים יקח את הקוראים למסע בין בתי הגידול השונים של המוצצים, דרך הקטיף ועד בית האריזה, שבו המוצצים עוברים מיון ונשלחים לילדים קטנים יותר שעדיין זקוקים למוצץ. הספר כולל גם מעטפה לטובת ההתנסות האישית של הקורא לשליחת המוצץ שלו לחווה.

עולם החלומות של לין / אנה מסבכר קוקיש
איך אלופת ישראל בריקוד הוזמנה לשעת סיפור בגן ילדים? ומה יצא מזה?
אנה מסבכר קוקיש, בת 38, נשואה ואמא לשניים, מורה לריקודים סלוניים ולטיניים ומאמנת כושר, כתבה על פחד מחלומות בעקבות בתה בת השנתיים שסבלה מביעותי לילה. התוצאה- ספר ילדים מקסים המכניס לעולמה של ילדה קטנה שמחכה כבר לשנת הלילה שלה כדי לחלום, והחלומות שלה הם כיפיים ומלאי חברים וצבעוניות.

אמא שלי עיוורת / בת אל תורכיה
המחברת, בת 28, בחרה לכתוב ספר ילדים על עולם העיוורון ולהעלות את המודעות כבר החל מהגיל הרך. הספר בתחילתו מנגיש את נושא העיוורון לילדים ומהוה כלי לתיווך והסבר של ההורים אשר בעזרתו יוכלו להנגיש את מושג העיוורון לילדיהם. בהמשך ניתן לפגוש דרך סיפור בחורזים ומסעה של טליה, גיבורת הסיפור, את המכשירים והעזרים השונים המשרתים את העיוורים ומאפשרים להם חיים “רגילים”.

החתול שרצה רק פיג’מה / דן קנטר
המחבר, איש טכנולוגיה ששירת את המדינה כ-20 שנה, יצר סדרת ספרים היתולית והומוריסטית לילדים. הספר הנ”ל, המצחיק והמשעשע, ממחיש שלכל אחד יש את החפץ הזה שיקר לליבו ושתמיד הולך איתו, גם כשהסביבה מכתיבה אחרת.

סיפורי חיישנים / קטי בירמן
ספר חשוב ביותר בנושא מודעות לתקשורת חושית. המחברת, קטי בירמן (63), מאמנת לתקשורת חושית ומפתחת “שפת הרגש”, המתמקדת בהבדלים בקלט החושי שהם המפתח להבנת הקונפליקטים הבסיסיים בין בני אדם וקבוצות, כתבה ספר חובה ובו חמישה מקרים של ילדים החווים קשיים בתקשורת החושית.
בספר המחברת מלמדת את הקורא להסתכל על השונות בינינו במשקפיים חדשים וללמוד כיצד לתקשר טוב יותר מתוך ההכרה בשונות הקלט הייחודית והפרופיל הסנסורי של כל אחד מאיתנו

יוני הארנב מבקר כוכב/ נצר מוריה
המחבר, נצר מוריה, בוגר לימודי פיזיקה בטכניון, מעורב במספר רב של מיזמים בתחום ההיי-טק ופיתוח טכנולוגיות, ובעל כ-15 פטנטים בתחומים שונים, החליט נוכח תחביבו בתחום האסטרונומיה לכתוב ספר ילדים המנגיש את תחום החלל לילדים ולפעוטות כבר מגיל צעיר. בסיפורו, יוני הארנב, שקיבל טלסקופ במתנה מחליט לצאת למסע בחלל.
מטרת הספר לעורר את סקרנותם של ילדים ולפתח אצלם מחשבה ודמיון, מוקדם ככל שאפשר בדגש על יוזמה, תעוזה ושוויון מגדרי.

דוד רוצה חבי/ איריס שפיים
סיפור קסום על דוד הקטן שמבקש מאמו שוב ושוב “חבי”. למה הוא מתכוון? ואיך על ידי משחקי מילים מצחיקים ניתן להפעיל את הדמיון ואת היצירתיות של הקטנטנים?

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – הורים וילדים לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – תרבות, בילוי ופנאי לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: יח"צ ספרי צמרת הוצאה לאור

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן