המלצות ועדת הכהן אושרו בממשלה: מענקי סיוע ומענה טיפולי-שיקומי בהיקף של מיליארד ש”ח

המלצות ועדת הכהן אושרו בממשלה: מיליארד ש״ח למשפחות שכולות, משפחות חטופים, אחים וילדים של פדויי שבי, תושבי אופקים ויישובי עוטף ישראל

הממשלה אישרה היום (ראשון) את המלצות דו”ח הוועדה הציבורית בראשות פרופ’ אביעד הכהן, שהוקמה ע”י שר האוצר בצלאל סמוטריץ’, למתן סיוע לנפגעים מהאירועים שהתרחשו ביום ה-7 באוקטובר 2023.

במסגרת החלטת הממשלה יינתן סיוע באמצעות מענקים ומענה טיפולי-שיקומי, בסך כולל של מיליארד ש”ח.

הסיוע יינתן בשני מסלולים –

1) סיוע למשתתפי המסיבות ולתושבי יישוב ולאנשים שנכחו ביום השבעה באוקטובר ביישוב שהייתה בו פגיעה משמעותית, אשר הוגדר ככזה בהתאם לקריטריונים הנוגעים למידת הפגיעה ביישוב, ואשר אינם זכאים לדרגת נכות.
– מענק כספי חד פעמי בגובה של של בין 7180 – 28,720 אלף ש”ח למבוגר ובגובה של בין 1436- 5744 ש”ח לילד.
– סל שיקום וטיפול בגובה של בין 7300- 30,000 ש”ח לאדם.

2) סיוע לקרובי המשפחה, של מי שנספה או שנחטף ביום השבעה באוקטובר בהיקף של 14360 ש”ח לאדם מעל גיל 14 וכן סל טיפול ושיקום לאחים של פדוי שבי, ולילדים של פדוי שבי שמעל גיל 30 בגובה של 15000 ש”ח לאדם.

סיוע זה מהווה מענה משלים למענים הקיימים במסגרת החוק ובמסגרת החלטות ממשלה שהתקבלו עד כה, הכוללים בין היתר תשלומי תט”ר למי שהוכרו כנפגעי פעולות איבה, תגמולים וכלי טיפול ושיקום למי שקיבלו דרגת נכות איבה, מענקי אכלוס עצמאי, מענקי שיבה, מענקי תעסוקה שונים ועוד.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳:
הממשלה אישרה כעת את המלצות הוועדה הציבורית שהקמתי בראשות פרופ׳ אביעד הכהן שבחנה את המענים שניתנו לאוכלוסיות שנפגעו בשביעי באוקטובר והמליצה על שורה של מענים שחשוב שיועברו עבור שיקום וחיזוק האוכלוסיות הללו. המענים שאושרו היום בממשלה כוללים סל שיקום נרחב ומענק כספי שיסייע להם. המדיניות האזרחית המרחיבה עליה הכרזתי בראשית המלחמה נמשכת תוך אחריות פיסקאלית. יחד נמשיך להעניק לאזרחי ישראל את המעטפת הרחבה והמקיפה ביותר ונפעל לשיקום חבל התקומה והשבת הביטחון לכל אזרחי ישראל.

 

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ארכיון משרד האוצר

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן