המלצה לבילוי: גן המדע ע”ש קלור של מכון דוידסון ברחובות

גן המדע ע”ש קלור ברחובות נפתח לקהל הרחב והינו פארק המדע הראשון בעולם שנבנה תחת כיפת השמיים ומשתרע על כ-13 דונם

ברוכים הבאים לעולם המופלא של גן מדע ע”ש קלור, המציע נקודות מבט שונות על הטבע באמצעות פעילויות מדע ומשחק. המבקרים מוזמנים לגעת, להתנסות, לשחק וליהנות במתקנים החווייתיים הרבים והרבה ירוק. החוויה המדעית שלכם מתחילה עכשיו.

 

 

גן המדע ע”ש קלור ברחובות נפתח לקהל הרחב והינו פארק המדע הראשון בעולם שנבנה תחת כיפת השמיים. הגן משתרע על פני שטח של כ-13 דונם, נוסד על ידי מכון ויצמן למדע, מכון דוידסון לחינוך מדעי – הזרוע החינוכית של מכון ויצמן וקרן קלור לישראל.

חידושו של גן המדע נמשך כ-5 שנים, כאשר חלק נוסף ייבנה בשלוש השנים הקרובות.

 

 

בגן המדע תפגשו עולמות מדע מופלאים. כל תחום ידע הוא עולם ומלואו, ובתוכו תמצאו חופש לחקור ולגלות דרך פעילויות, מיצגים והתנסות אמיתית. בגן המדע תשעה מתחמים המשתלבים בחוויה ובתוכן, זורמים ומתחברים ביניהם. המתקנים קוראים לנו לשחק, לחוות, ליהנות וללמוד דרך מוצגים קבועים ופעילויות מדע משתנות. ברוכות וברוכים הבאים.

 

 

מתחמי גן המדע:

 

כיכר המורשת – איך הכול התחיל? בכניסה לגן המדע תפגשו את כיכר המורשת: מתחם פתוח ובו מספר מיצגים המבטאים את רוח ומורשת הגן, מכבדים את אנשי החזון והמעש שהניחו את העקרונות המנחים לאופי פעילות הגן. המיצגים כוללים קסלעפון (לא, זאת לא טעות הקלדה!), גל ענק, כדור-הארץ, בועות קטנות וגדולות, מערבולת, קיר נצנצים, מטוטלת כאוס, ועוד.

 

הכול חי – איך זה לטייל בתוך גוף האדם? האדם, בריאותו ואיכות חייו עומדים באחד מהמוקדים המרכזיים של המחקר המדעי. במתחם נטפס בתוך מיצג אדיר ממדים של גוף האדם בגובה בניין בן 3 קומות! נפעיל את הריאות והלב, נזיז את קצות האצבעות, נראה איך הדם זורם ונבין יותר את מה שבתוכנו ואת המערכות המאפשרות חיים, האחריות שלנו כלפי עצמנו וכלפי מי שחי איתנו.

 

הכול צומח – איך פלאי הטכנולוגיה עוזרים לגדל צמחים? הצמחים חיוניים לקיום החיים בכדור-הארץ. במתחם נראה איך רובוט מטפל בערוגה, נריח צמחי תבלין, נכיר ירקות הגדלים ללא אדמה, נפגוש צמחים ייחודיים לארץ-ישראל ונבחן מה נחוץ כדי לספק מזון וחמצן בעתיד.

 

הכול חומר – אילו תכונות יש לחומרים שונים? לכל חומר תכונות ייחודיות משלו. אלסטיות, מגנטיות, הולכה חשמלית, קול ואור הם חלק מתכונות הנפלאות שתשחקו עמן. במתחם נשחק עם בועות סבון, ניצור ונאזין למוזיקה שהפקנו מהחומרים השונים, ועוד.

 

הכול אור – איך קרני האור נשברות לצבעים? האור הוא מקור האנרגיה הראשוני והבסיס לכל החיים בכדור הארץ. בואו לשחק בקלידוסקופ ענק, השתקפויות במראות אוריגמי, ובהרבה קרני אור שנשברות ויוצרות קשתות.

 

הכול תנועה – כיצד אנרגיה הופכת לתנועה? אנחנו והיקום סביבנו נמצאים בתנועה מתמדת ותנועה היא הכרחית לחיים: היא מאפשרת זרימת דם וחילוף חומרים, את נדידת היצורים החיים, צמיחת העצים והפרחים ועוד. במתחם נגרום לכדורים ומים לזוז בכיוונים שונים ובשיטות שונות. קרוסלה, כפות, מדרגות, מפוח אוויר, מכונת נגינה, פעמונים – את כל המתקנים נפעיל בעזרת תנועה.

 

הכול קוד – האם תצליחו לפצח את הקוד? העולם שלנו מלא בתבניות נסתרות שתוכננו לבצע פעולות מורכבות. אם נמשיך לפצח את הקוד שבטבע נבין עוד על העולם שסביבנו. במתחם זה אתם מוזמנים למשחק תכנות שיתופי ענק ולתכנת באמצעות קוד את תנועת המים, צלילי המוזיקה, מראות וצבעים.

 

הכול ארץ – כדור הארץ הוא הבית של כולנו, כיצד נצליח לשמור עליו? במתחם זה נתבונן במרחבי השמים, נבחין בתנועת העננים, נרד למעמקי המים, נטפס לצמרות עצים דרך מבנה עץ מבמבוק, נטייל על רשת עכבישים, נפגוש מערכת חיים בבריכה אקולוגית ונהנה ממסלול חושים תוך מגע ישיר עם האדמה, העצים, המים ומה שביניהם.

 

הכול מוח – איך המוח מתעתע בנו? המוח הוא המכונה הכי מורכבת שידעה האנושות. אחראי על רגשות, הפעלת איברים ולמעשה – המפקד של הגוף. במתחם זה נחווה אשליות אופטיות, נבין כיצד הן מתרחשות, נחקור את יכולות המוח דרך פסלים מתמטיים ונבקר בגן יפני דרכו נפגוש את הקשר בין גוף ונפש, וננסה לפענח למה מתכוונים כשאומרים “הכל בראש”.

 

הכל מים – המים הם מרכיב חיוני לקיום חיים. כך גם בגן שלנו: בין המתחמים ובתוכם זורם נחל, המתנקז לבריכה אקולוגית מרהיבה ושוקקת חיים. נכיר את תכונות הזרימה של מים, כיצד אנו יכולים להשפיע עליהם, נשאל מהם מאפייני סביבת החיים שהם מייצרים ונחקור את יחסי הגומלין שהם מאפשרים והמשפיעים על כולנו.

לרכישת כרטיסים מראש באתר בלחיצה על הקישור

מחירים ושעות פתיחה: בקופה: 78 ₪. באתר: 68 ₪.

 

פרופ’ אלון חן, נשיא מכון ויצמן למדע:

״מכון ויצמן למדע מייחס חשיבות רבה לקידום החינוך המדעי בקרב הציבור הרחב. לצד המחקר המתבצע במעבדות המכון, אנו משקיעים מאמצים רבים בהנגשה של מדע לקהל, דרך מגוון פעילויות, תוכניות ואירועים. ביחד עם מכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן, חלמנו והקמנו את גן המדע ע״ש קלור, מוזיאון בסטנדרט בינלאומי, שנבנה במטרה להעשיר את עולם הידע של המבקרים אשר יגיעו ליהנות ממרחבי הגן, דרך מעורבות פעילה, התנסויות, וחוויה.״

 

ד”ר ליאת בן דוד, מנכ”לית מכון דוידסון לחינוך מדעי – הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע:

“גן המדע הוא המקום בו הסקרנות הטבעית שלנו פוגשת באחד ההישגים הכבירים ביותר שלנו: המדע. מרחבי הגן, הנושאים השונים והתופעות הצפונים בו מזמנים אפשרויות מגוונות של מסע פעיל, מרתק ומהנה אל יכולות החשיבה, הגילוי והיצירתיות היפים ביותר שלנו. בתוך כך, הביקור בגן המדע מזכיר שיש לנו, בני האדם, הרבה טוב להציע – לעצמנו ולאלה שחיים אתנו כאחד.”

 

אמיר שור, אוצר ראשי ומנהל פרויקט הקמת גן המדע:

״גן המדע בנוי משמונה מתחמים, שכל אחד מהם מציע התבוננות בטבע מבעד לנקודת מבט אחרת. משחקים של תנועה, אור, קוד, חי, חומר, ארץ, צומח, מוח, ואת כולם מחברים מים זורמים, קופצים ומכילי חיים. הגן מופעל על ידי המבקרים. הוא מלא במוזיקה, תופעות מפתיעות וחוויות שהמבקרים לא ישכחו, והוא ימשיך לצמוח ולהתפתח לאורך השנים.״

 

◼️ לקבוצת חדשות רחובות והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – תרבות, בילוי ופנאי לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – משפחה: הורים, ילדים ומה שביניהם  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עידו קגן

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אביבה
אביבה
2 months ago

לאילו גילאים?

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אביבה
אביבה
2 months ago

לאילו גילאים?

דילוג לתוכן