המכתב החריף של יו”ר דירקטוריון נמל אשדוד שאול שניידר לצדוק רדקר

איך יתכן הדבר, שבימים אלו ממש, רספ”ן מוסיפה להזמין דירקטור המזוהה עם הממשלה הסינית להשתתף בהערכות מצב רגישות, הנוגעות לתשתיות לאומיות קריטיות, לפורום בו נדון סטטוס הפעילות הימית בכל ההיבטים לרבות היערכות לתרחישי חירום, דרך הפעולה והתמודדות עם איומים אסטרטגיים?

שאול שניידר יו”ר הדירקטוריון בנמל אשדוד העביר לפני זמן קצר (רביעי) לצדוק רדקר מנהל רשות הספנות והנמלים מכתב בנושא שלילת כתב ההסמכה של הנמל הסיני עד לסיום המלחמה והפסקת השתתפות נציגו בהערכות מצב רגישות.

במכתבו ציין שניידר: “מדינת ישראל נמצאת במלחמה רחבה כבר יותר מ-100 ימים ועושה רושם כי עדיין צפויות התפתחויות אסטרטגיות בחזיתות נוספות. התפתחות המלחמה תלויה בגורמים המוגדרים על ידי המערב כ״ציר רשע״ וכוללות את סין, רוסיה ואיראן. ניתן לראות בנקל עד כמה התיאום בין המדינות הוא לא פחות ממושלם בכל הנוגע לפגיעה בחוסנה הלאומי והכלכלי של ישראל.

סין היא אחת מהמעצמות העולמיות אשר לא רק שהפנו גב לישראל, אלא אף פועלת בגלוי נגדה. למעשה היא מפעילה חרם סחורות על מדינת ישראל באמצעות הוראה ישירה לחברות הספנות קוסקו ואואוסיאל להפסיק לפקוד את נמלי ישראל. חמור מכך, סין שותפה למימושו של מצור ימי דה-פאקטו על ישראל בכך שהיא משתפת פעולה עם הפרוקסי של איראן, החות’ים, ומונעת מעבר של אוניותיה במיצרי באב-אל מנדב. אם נביט באופן רחב יותר נגלה כי אנו “תורמים” למימושה של התכנית הסינית ״דרך אחת, חגורה אחת״, אשר נועדה להביא לשליטה של הסינים בנתיבי הסחר העולמיים, בכך שאפשרנו להם לבנות מוצב קדמי בדמותו של נמל המפרץ בחיפה.

אגב כך, אנו גורמים במו ידינו נזק אסטרטגי ליחסינו מול ארה”ב, ומתעלמים מבקשתה של ארה”ב למנוע דריסת רגל סינית במתקן אסטרטגי בישראל. אבקש להזכיר, שכתוצאה מכך הצי השישי האמריקאי הפסיק לפקוד את מפרץ חיפה. לצערי, למרות כל זאת, רספ”ן ממשיכה לפרוס את חסותה והגנתה על הנמל הסיני במפרץ חיפה. איך יתכן הדבר, שבימים אלו ממש, רספ”ן מוסיפה להזמין דירקטור המזוהה עם הממשלה הסינית להשתתף בהערכות מצב רגישות, הנוגעות לתשתיות לאומיות קריטיות, לפורום בו נדון סטטוס הפעילות הימית בכל ההיבטים לרבות היערכות לתרחישי חירום, דרך הפעולה והתמודדות עם איומים אסטרטגיים?

שניידר העביר העתקים מהמכתב לתא”ל (במיל’) מירי רגב, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים; דוד אמסלם, השר לשיתוף פעולה אזורי; צחי הנגבי, היועץ לביטחון לאומי וראש המל”ל; יוסי שלי, מנכ”ל משרד רוה”מ; משה בן זקן, מנכ”ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים; עוזי יצחקי, יו”ר חנ”י Uאלי בר יוסף, מנכ”ל בפועל בחברת נמל אשדוד.

◼️ לקבוצת חדשות אשדוד בווטסאפ לחצו כאן

צילום: פבל טוילצינסקי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן