המיזם שתומך בנשים לאחר לידה: קהילת “סירי לידה” חוגגת שנה בגני תקווה

אהבה שמתחילה מהבטן קהילת “סירי לידה” חוגגת שנה עם כ-65 מתנדבות מגני תקווה וקריית אונו, אשר דואגות מדי שבוע ליולדות טריות ומספקות להן אוכל חם ותמיכה רגשית. ישבנו לשוחח עם מיכל וטלי, יוזמות התוכנית בבקעת אונו, שסיפרו על הליך ההקמה ועל המפגשים המרגשים עם היולדות

בזמן שרובנו עסוקים בשגרה היום-יומית, קהילה מופלאה בגני תקווה מתכנסת סביב משימה אחת: לדאוג ליולדות הטריות בעיר עם אוכל למהלך השבוע. מיזם “סירי לידה”, שנולד לפני שנה בבקעת אונו ביוזמתן של מיכל בן דוד וטלי אנטמן, מצליח לרגש ולהעניק חיבוק חם ליולדות בשבועות הראשונים לאחר הלידה. בזכות מתנדבות מסורות, המיזם מספק ל-70 יולדות לא רק אוכל מזין וחם, אלא גם תחושת שייכות לקהילה שמבינה את הקושי ומוכנה לעזור בכל מצב. כעת, בסיוע יחידת ההתנדבות העירונית, המיזם מחפש להתרחב ולהגיע למתנדבות ולאימהות טריות נוספות.

אישה אחרי לידה מתמודדת עם אתגרים רבים. היא מותשת מימים ארוכים ללא שינה, מתמודדת עם תינוק שדורש כל דקה של תשומת לב ולעיתים אין לה אפילו זמן לצרכים הבסיסיים ביותר הנוגעים לאוכל או להיגיינה. “סירי לידה” הוא מיזם המעניק ליולדות טריות אוכל מבושל וחם ישירות לביתן, ממשפחות מהקהילה שמבשלות על פי העדפות התזונה הספציפיות שלהן. המטרה העיקרית של המיזם היא לאפשר ליולדת זמן להחלמה, להתאוששות ולהתאקלמות לאחר לידה, ולהקל עליה בהתמודדות עם טרדות ומטלות היום-יום. המתנדבות, שעושות זאת מתוך תחושת שליחות ואהבה, משתבצות בכל שבוע ליולדת אחרת, ומביאות איתן אוכל מותאם אישית – מהעדפות קולינריות ועד שמירה על כשרות או רכיבים אלרגניים.

מיכל בן דוד, תושבת גני תקווה שעובדת כ-דולה לאחר לידה, מנחת מעגלי אימהות ואמא לשלושה, מספרת כיצד קם המיזם: “רצינו ליצור קהילה תומכת ליולדות והן מגיעות אלינו מפה לאוזן. לאחר שהן נחשפות אלינו, אנחנו שולחות להן שאלון אישי עם העדפות בנוגע לאוכל, ואז אנחנו משבצות מתנדבת שתבשל עבורן ותגיע אליהן הביתה. כולנו אימהות ומכירות את האתגרים של היולדות הטריות וזה ממלא אותנו בגאווה לסייע להן. לפעמים אנחנו פוגשות ברחוב נשים בהיריון ומיד פונות אליהן כדי להעניק להן את השירות הזה. כלל המתנדבות מאוד מגויסות לתהליך, ואנחנו רוצות לעזור לכמה שיותר נשים.”

טלי אנטמן, תושבת קריית אונו שעובדת כפיזיותרפיסטית מומחית לרצפת האגן ומדריכת הכנה ללידה, מוסיפה על הקמת המיזם: “הבנו שהאוכל הוא צורך בסיסי וגם מנחם, ושהמפגש שלנו עם היולדות מייצר קשרים עמוקים שמספקים להן גם תמיכה רגשית. המפגשים עם היולדות הם רגעים קסומים של הקלה, כשאנו מבינות שהאוכל שאנחנו מביאות להן לא רק ממלא את הגוף, אלא גם את הלב. היולדות מספרות כיצד המשלוח חוסך להן זמן ואנרגיה בהכנת אוכל, ובלילות לבנים עם התינוק האוכל משמש עבורן כנחמה ומסייע להן עם אנרגיה בטיפול בילד או בילדה.”

רה”ע גני תקווה, ליזי דלריצ’ה סיכמה: “מיזם ‘סירי לידה’ הוא יותר מסיוע ליולדות עם אוכל – הוא חיבוק של קהילה שלמה ליולדות שלנו. זה מרגש לראות איך רוח ההתנדבות והערבות ההדדית פורחת כאן בגני תקווה. אני גאה על היוזמה המבורכת הזו ומצדיעה למתנדבות המסורות.”

 

◼️ לחדשות בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עיריית גני תקווה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן