“המטרה ברורה – לעלות ליגה”: ראיון מיוחד עם שחקני הרכש החדשים של יבנה!

מחממים מנועים: שני שחקני הרכש החדשים של יבנה, דודי אלון וגיא משפתי, בראיון מיוחד לקראת פתיחת העונה בליגה א’.

שבוע לפני שמכבי יבנה יוצאת למשחק רשמי ראשון בגביע המדינה שבוע הבא נגד עירוני אשדוד, תפסנו לראיון מיוחד את שני שחקני הרכש החדשים של הקבוצה, דודי אלון וגיא משפתי, שמספרים לנו על ההחלטה להגיע ליבנה, על השאיפות, הקריירה המפוארת והציפייה מהאוהדים.

כזכור, כחלק ממתיחת הפנים שעברה הקבוצה, יבנה הכריזה בקיץ על הצטרפותו של השוער דודי אלון. השוער מחליף את אופיר קרצו, שעמד בשער הקבוצה בשלוש העונות האחרונות.

אלון, מה הביא אותך להחליט לעבור למכבי יבנה בשלב זה של הקריירה שלך?

“השיחות ביני לבין המועדון לא התחילו העונה הזאת, זה כבר כמה שנים שאנחנו בקשר והשנה זה קרה. אני שמח על כך ומאמין שזה הרבה בעיקר בגלל שהמועדון עם שאיפות רציניות ומטרות ברורות”.

תמיד יש ציפיות מהקבוצה ביבנה, הפעם הגיע ראש עיר חדש שהצהיר שהקבוצה צריכה לעלות ליגה. יש לחץ?

“אני שמח שיש התעניינות בקבוצה ומדברים על המטרות, זה דבר בריא. במיוחד שראש העיר בעצמו עוסק בנושא, מגיע למשחקים ומדבר עם השחקנים. צריך רק לוודא שזה לא מייצר לחץ שפוגע בתפקוד אלא מניע את הקבוצה בצורה חיובית ונותן דחיפה קדימה”.

מה אתה מצפה להביא לקבוצה מהניסיון הרב שצברת בקבוצות שונות?

“הציפייה האישית שלי מעצמי היא להביא מהניסיון שלי, הן ברמה האישית והן ברמה המקצועיות. היכולות שפיתחתי עם השנים הן נדבך חשוב מאוד ואני רואה בכך זכות אדירה להביא אותן לידי ביטוי בשער וגם מחוצה לו. אני אעשה את הכל כדי שחדר ההלבשה יהיה בריא וחיובי כי זה הבסיס בכל מועדון כדורגל”

איך אתה רואה את תפקידך בקבוצה, הן מבחינה מקצועית והן כשחקן ותיק?

“זה אומר להוות דוגמא וחלילה לא להקל עם עצמי, זה לקחת את עצמי לקצה כדי להשתפר ולשפר את הקבוצה ואת השחקנים. כמו כן להדריך ולתמוך את השחקנים הצעירים עם הידע והניסיון שצברתי. בסוף לאנשים שאנחנו ולאישיות שבנו יש ערך לא פחות חשוב מהשחקנים שאנחנו”

מי אתה רואה מתמודד יחד אתכם בצמרת?

“כל שנה ובכל ליגה ישנן כמה קבוצות שמצהירות שרוצות לעלות ליגה. יחד עם זאת, העונה ארוכה מאוד ואף מאתגרת, כך שהקבוצה שתצליח לשמור על יציבות מבחינת יכולות מקצועיות וכן אגירת נקודות, היא זאת שתתמקם בחלק העליון של הטבלה. אגב, זאת הזדמנות לאחל לכולן בהצלחה!”

איך היית מתאר את הקליטה שלך בקבוצה עד כה?

“הקליטה שלי בקבוצה מצוינת הן מבחינת חיבור עם הצוות המקצועי והן מבחינת השחקנים בחדר ההלבשה. החומר שיש כאן איכותי מאוד ואני מרגיש ממש טוב עם זה, גם המעטפת שהמועדון מספק היא מדהימה אז אין לי אלא להודות”.

איך אתם רואה את התפקיד שלך בפיתוח השחקנים הצעירים בקבוצה?

אני מאוד אוהב לשמוע את השחקנים הצעירים יותר ולתת להם מה שאני יכול מהניסיון שלי, אם זה מבחינת הבנת משחק ואם זה מבחינת קבלת החלטות תחת לחץ. יש ביבנה שחקנים מצוינים שמגיעים ממחלקת הנוער ואנחנו צריכים לתת להם מהניסיון שלנו כדי לעזור להם לעשות את קפיצת המדרגה, בסוף כולם מרוויחים מזה”

מה הציפיות שלך מהאוהדים של מכבי יבנה?

“מה שדוחף שחקנים על המגרש ומוציא מהם באוטומט את הכי טוב שלהם זה האוהדים ביציע. לכן הייתי שמח לראות כמה שיותר קהל יבנאי ביציע, לדעת שיש מספר רב של מנויים שהולכים ללוות אותנו העונה. אין מה לעשות, זה נותן אווירה שונה לגמרי במשחק וזה האקסטרה מול קבוצות אחרות”.

הרכש השני של יבנה הקיץ הוא גיא משפתי. משפתי, 34, הגיע מהליגה לאומית, בה שיחק בעונה האחרונה בהפועל ניר רמת השרון. בעברו שיחק בקבוצות נוספות בליגה לאומית ואף בליגת העל במדי הפועל חיפה.

לאחר ניסיון רב בליגה הלאומית ואף בליגת העל, מה הביא אותך לבחור במכבי יבנה?

“מעבר לכך שמכבי יבנה זה בית חם והמועדון ידוע כמועדון מסודר עם אווירה טובה, אי אפשר להתעלם מהמעטפת המקצועית שהיא ברמה גבוהה, מהשאיפות להוביל את צמרת הטבלה ואפילו לעלות ליגה”.

עד כמה הניסיון שלך צפוי לחזק את הסגל?

“אחרי שהייתי חלק ממועדונים גדולים ברמות הגבוהות בארץ אני מאמין שיש לי המון מה לתרום, גם ברמה המקצועית על המגרש וגם בראייה כוללת של המועדון. אני פה בין היתר גם בשביל זה ואעשה זאת מכל הלב”.

אחרי שנים בליגות הגבוהות ומהליגה הלאומית בפרט, כמה שוני יש בין הליגות?

“מבחינה מקצועית קשה לי להגיד בשלב זה כי עוד לא שיחקנו משחקי ליגה, כך שאין לי עדיין מדד. אבל מבחינת מעטפת מקצועית ותנאים; מתקן, צוות מקצועי, סטנדרטים, חדר הלבשה ואווירה, לדעתי מכבי יבנה מתאימה להיות מועדון בצמרת ליגה לאומית!”

בגיל 34, איך אתה רואה את המשך הקריירה שלך ומה המטרות שלך עם מכבי יבנה?

“נכון לעכשיו כשהעונה בפתח, אני מתמקד בקבוצה ויש מטרה אחת ברורה – לעלות ליגה”

מה אתה יכול לספר לנו על הציפיות שלך מהעונה הקרובה, הן ברמה האישית והן ברמה הקבוצתית?

“ברמה האישית אני מצפה מעצמי להוביל את הקבוצה בצמרת לאורך כל העונה ולדעת שהייתי חלק משמעותי מעליית ליגה. ברמה הקבוצתית זה אמנם נשמע בנאלי, אבל לשמור על האוירה בחדר ההלבשה כי זה מה שהופך קבוצה לחזקה”

איך הייתה מתאר את הקליטה שלך בקבוצה עד כה?

“זאת משפחה, מהשחקנים ועד ההנהלה. כבר משלבי המשא ומתן הבנתי שיש פה שיח אחר, זה המשיך באימון הראשון שהגעתי והמעטפת שמלווה את הקבוצה. אין מילים, החיבוק והפרגון מחממים את הלב”

איך אתם רואה את התפקיד שלך בפיתוח השחקנים הצעירים בקבוצה?

“מבחינתי, אני אתן מהניסיון שלי ואדחוף אותם כמה שיותר קדימה, גם במגרש וגם מחוצה לו. אני רואה בזה ערך מבין כמה זה משמעותי עבור מי שמקבל את זה, אז אני לגמרי פה גם בשביל זה”

מה הציפיות שלך מהאוהדים של מכבי יבנה?

“הצלחה של קבוצה תלויה גם בקהל שלה, בכמות המנויים שמלמדת על כמה הגרעין של הקהל גדול ומשמעותי. לכן, הציפייה מהקהל היא גרעין גדול ככל הניתן של מנויים, תמיכה מהיציע בכל משחק בית וגם חוץ לניצחונות”

 

◼️ לקבוצת חדשות יבנה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: הנהלת מכבי יבנה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן