המוסד לבטיחות ולגהות ועיריית גני תקווה: כך נשמור על בטיחות בני הנוער בזמן עבודת הקיץ

מחכים לחילוץ: האם בני הנוער יצילו את ענף המסעדנות?

בעקבות מלחמת ‘חרבות ברזל’, ענף המסעדנות סובל ממחסור של 20 אלף עובדים ועם יציאת התלמידים לחופש הגדול ישנה תקווה שהם יסייעו במילוי השורות.

 

יצאנו לשאול בני הנוער העובדים בגני תקווה האם הם מעוניינים להיכנס לענף המסעדנות או לבחור בעבודה סיזיפית פחות.

 

המוסד לבטיחות ולגהות ועיריית גני תקווה מציגים: כך נשמור על בטיחות בני הנוער בזמן עבודת הקיץ

 

ענף המסעדנות נמצא במצוקה גדולה מתחילת מלחמת ‘חרבות ברזל’, על-פי נתוני איגוד המסעדות: יש מחסור של 20 אלף עובדים בענף ההסעדה, שמעסיק מעל 170 אלף עובדים מדי שנה. הסיבות לכך נעוצות במבנה ההעסקה בענף שמאופיין בעובדים צעירים שנמצאים במילואים ועבדו כמלצרים וברמנים, וחוסר של 2,000 עובדים פלסטינים שעבדו בענף. חופשת הקיץ הביאה איתה בשורה למסעדנים שהיו מעוניינים לשלב אותם בעבודה בחופשת הקיץ. אם זאת הדעות חלוקות בקרב בני הנוער לגבי העבודה הסיזיפית במטבח ובמלצרות.

החודש התקיים יריד תעסוקה מיוחד במועדון הנוער בגני תקווה אליו הגיעו מאות תלמידי חטיבה ותיכון המעוניינים לפתח עצמאות ולעבוד בחופשת הקיץ.

 

המוסד לבטיחות ולגהות משתף פעולה עם הרשויות המקומיות בישראל בתחום ההסברה על עבודה בטוחה לבני נוער, במסגרת ירידי התעסוקה שעורכות הרשויות לקראת תום שנת הלימודים.

 

 

נועה אלוש תלמידת תיכון בגני תקווה בחרה להמשיך לעבוד בתחום המסעדנות ומספרת:

“אני עובדת במסעדה איטלקית בעיר ולפני זה עבדתי במשך שנה בדוכן שייקים. עברתי למקום עבודה חדש כי לא אהבתי את היחס אלי. הרגשתי שמתייחסים אלי כעבד ולא כבנאדם. לא היה שמה כל כך זכויות עובדים ולא דאגו לצרכים שלי ולשמחתי עכשיו במסעדה החדשה אני זוכה ליחס ראוי. אני מעדיפה מקום עבודה שבו אני מעניקה שירות ללקוחות ולא מפחדת מעבודה פיזית . המלחמה נורא העצימה לי את הרצון לעבוד ורציתי להרגיש עצמאית ושיהיה לי כסף משלי.”

 

שי סולומון, תלמיד תיכון בגני תקווה חושב אחרת מנועה ובחר לעבוד כעוזר אישי בחברה שעושה סימולציות כלכליות:

“התחלתי בעבודה הזו, לאחר ששני האחים הגדולים עבדו בה בעבר. השכר טוב והאווירה טובה. אני מעדיף עבודה לא תהיה פיזית ועבודה שתהיה מול מחשב. בעבודה הקודמת עבדתי כמחסנאי במחסן ללא מזגן והורתעתי מזה. חשוב לי שמקום העבודה יכבד את הזכויות שלי, שלא ארגיש שמנצלים אותי כי אני ילד. שאעבוד את שעות עבודה המותרות ע”פ חוק ושישמרו לי על ההפסקות שלי, שאקבל שכר גבוה יותר במידה ואני עובד בשבת או אחרי שעות העבודה. חשוב לי לעבוד בשביל לחזק את העצמאות שלי ולגלות את עצמי בתוך עולם העבודה ולפנק את עצמי בכסף שאני הרווחתי. אני מוכן לעבוד קשה והמון שעות בשביל העצמאות שלי.”

 

גל אלפסי, מנהלת מתחם Wonderland kids בגני תקווה המשלב משחקייה ובית קפה ומעסיק בני נוער סיפרה:

“העובדים שעובדים אצלי הם בטווחי הגילאים של 15-17. אני אוהבת להעסיק בני נוער במתחם כי יש להם את הדינמיקה הנכונה עם ההורים שמגיעים עם ילדיהם וצריכים להעניק להם שירות במשחקייה ובבית הקפה. ניסו לגייס עובדים מבוגרים יותר, אבל הם לא רצו להגיע. והרגשתי את הירידה דווקא מצד כמות הלקוחות ובתחילת המלחמה ההורים שקלו אם להגיע עם ילדיהם והחלה חזרה הדרגתית שלהם למתחם. אני רואה מגמה של אימהות שמגיעות לבד למתחם ללא האבא שנמצא במילואים והלקוחות משתפים אותי על האתגרים בבית בעקבות המילואים וההישארות לבד עם ילדים.”

 

המוסד לבטיחות ולגהות מציג: כך נשמור על בטיחות בני הנוער בעבודת הקיץ

 

הדרכות בטיחות: עם כניסתכם לעבודה חדשה, עליכם לדרוש לקבל הדרכת בטיחות מהמעסיק בעת מצב חירום, הכרת הסיכונים ואמצעי הבטיחות במרחב העבודה, הכרת סיכונים בעבודה עם כלי עבודה, אביזרים וחומרים .

 

ציוד מגן אישי: עליך לבקש לקבל מהמעסיק שלך מגן אישי בהתאם לסוג העבודה ולקבל עליו הדרכה ,למשל אם הינך עובד עם אבא באתר בנייה ואתה מקבל קסדה/ כובע מגן עליך לקבל הדרכה מלאה . כמו כן דאג לקבל הדרכה על כל אחד מהמגנים הבאים: משקפי מגן , אוזניות להגנת השמיעה, כפפות להגנת הידיים, נעלי בטיחות. וודא שהציוד שקיבלת אכן תקין ולא פגום.

 

כלי עבודה: עליך לוודא שקיבלת את מלוא ההדרכה אודות אופן השימוש בכלים ובאמצעים הדרושים לעבודתך. בדוק לפני תחילת עבודה כי הכלי תקין וכשיר. במידה והוא איננו טוב, עליך להודיע על כך למעסיק.

 

עבודה עם ציוד חשמלי: עליך לוודא כי קיבלת ציוד חשמלי תקין וכי קיבלת על כך הדרכה מפורטת לפני השימוש. חל איסור לתקן בעצמך ציוד חשמלי . לפני תחילת העבודה , הכר את אמצעי הבטיחות וההגנה מפני התחשמלות והיכן נמצא מפסק זרם ראשי. אל תניח כבלי חשמל במקום בו הם עלולים לפגוע בך או בחברייך .

 

עבודה בגובה: ראשית חשוב שתכיר את החוק. החוק אוסר על עבודה בגובה של 2 מטר מגובה הקרקע למי שטרם מלאו לו 18 שנים. כך שאם אתה עובד במקום שמצריך ממך לעלות לגובה, והמעסיק מבקש ממך לעלות לגובה רב יותר , עליך לסרב ולא לעשות זאת על מנת לא לסכן את חייך.

 

עבודה על סולם: חובה לקבל הדרכה מהמעסיק שלך לפני עבודה על סולם. עליך לאחוז בעליה ובירידה בשלוש נקודות אחיזה. אין לעלות ולרדת מסולם עם ציוד ביד. יש לבדוק את תקינות הסולם והתאמתו לביצוע העבודה. החוק אוסר על עבודה עם סולם הגבוה מ- 2 מטר למי שטרם מלאו לו 18.

 

חומרים מסוכנים: לפני כל שימוש בחומר מסוכן עליך לדרוש לקבל הדרכה מהמעסיק שלך. ההדרכה חייבת לכלול סיכונים, אופן השימוש, אמצעי בטיחות , ציוד מיגון. אין לערבב בין חומרים שונים. אין להעביר חומר מאריזתו המקורית לאריזה אחרת. בסיום העבודה יש לשטוף עם מים וסבון.

 

הרמת משאות: אין להרים משאות מעבר ליכולת. אין להרים משא המסתיר את קו ראייתך. מומלץ לכופף רגלים לאחוז במטען ולהרים אותו מעלה ולא לכופף את הגב.

 

עייפות: מחסור בשעות שינה גורם לעייפות, מקטין את הריכוז ועלול לפגוע . אם הינך מרגיש עייף עליך לעצור למנוחה באופן מידי ולבקש מהמעסיק שלך לתת לך כמה רגעים להתאוששות.

 

סדר וניקיון : הקפד על שמירת סביבת עבודה נקיה מלכלוך ופסולת. הקפד לטפל בכתמי שמן , נוזלים וכל חומר הנשפך על הרצפה מהשימוש שלך . אם חבריך לעבודה הכתים את הרצפה, תעיר לו כדי לנקות אחריו ולמנוע אסון. שמור על מעברים פנויים ליציאה הביתה. שמור על היגיינה ושטוף ידיך במים וסבון בסיום העבודה .

 

עבודה באתרי בנייה: החוק אוסר על עבודת נוער בבנייה, עבודת בנייה או פעולה בנייה באתר בנייה.

 

מענה במצב חרום: שאתה נכנס לעבודה חדשה, חשוב שתכיר את דרכי המילוט במקום. הכר את מיקום המטף ואופן השימוש בו במקרה שריפה. בעת שריפה יש להתפנות מהמבנה החוצה. אם חברייך התחשמל, אין לגעת בו עד לניתוק הזרם. ודא שאתה מקבל מהמעסיק שלך דרכי תקשורת להזעקת סיוע. חל איסור לגעת במכונה סובבה עד לעצירה.

 

מומחי המוס”ל עומדים לרשות בני הנוער לסייע להם לעבוד בטוח, מוזמנים לפנות אלינו למוקד 9214* או בואטסאפ 0526839214 בשאלות וסוגיות מקצועיות.

 

ד”ר מיקי וינקלר, מנכ”ל המוסד לבטיחות לגהות

 

ד”ר מיקי וינקלר, מנכ”ל המוסד לבטיחות לגהות:

“בני הנוער שנכנסים במהלך חופשת הקיץ למעגל העבודה הם דור העתיד שלנו, חשוב לשמור עליהם ועל בריאותם. העבודה בחופש חשובה ומעצבת אך חשוב לשמור ולהקפיד על הוראות העבודה, הנחיות ודגשי הבטיחות, לעצור ולומר לא! אני לא מסכן את עצמי כדי שכל אחד ממכם יוכל להרוויח את כל הטוב שיש בעבודה ולא להיפגע ולשלם על כך מחיר כבד לכל החיים, מאחל לכל בני הנוער חופשה שקטה ועבודה בטוחה.”

 

ראש עיריית גני תקווה, ליזי דלריצ’ה

 

ראש עיריית גני תקווה, ליזי דלריצ’ה:

“אני גאה בבני הנוער שלנו שבחורים להיכנס לעולם העבודה ולפתח את עצמאותם הכלכלית. יחד עם זאת, חשוב לנו להבטיח שהזכויות שלהם נשמרות ושיקבלו את התנאים המגיעים להם. הנוער שלנו הוא עתיד העיר, ואנו מחויבים לשמור עליהם ולתמוך בו בכל דרך אפשרית.”

 

◼️ לקבוצת חדשות – בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: יח"צ | ראשית - freepik

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן