הלכה לעולמה נירה שויאר, הבת הבכורה של קיבוץ “כפר מנחם” ומחברת רב המכר “עוגות לכל עת”

את הספר “עוגות לכל עת”, שהפך כמעט בן לילה לרב מכר ולספר חובה בכל מטבח ישראלי הוציאה לאור בשנת 1979

ביום שישי האחרון 26.7.24 הלכה לעולמה נירה שויאר, הבת הבכורה של קיבוץ “כפר מנחם”, מהדמויות המרכזיות והמשפיעות בקיבוץ, בתם של אברמ’לה ורוחל’ה, ממייסדי הקיבוץ.

נירה, ילידת 1934, שהלכה לעולמה קצת לפני יום הולדתה ה-90, תיזכר תמיד כאישה ודמות חזקה, אוהבת אדם, חייכנית, מלאת אנרגיה עם שלל כישרונות, אשר המרכזי שבהם הביא אותה להוציא בשנת 1979 את הספר “עוגות לכל עת”, שהפך כמעט בן לילה לרב מכר ולספר חובה בכל מטבח ישראלי.

את הספר הנפלא ערכה רות סירקיס ובו 180 מתכונים, שהתאפיינו בהוראות ברורות ופשוטות, והתאימו גם למתחילים בתחום האפייה. נירה שילבה בספר מתכונים מכל הסוגים, שהפכו למוכרים ואהובים בבתים רבים בישראל.

לרגל שנת ה-70 למועצה אזורית יואב הופקה תערוכת “להשאיר חותם” ובה תיעוד של וותיקי המועצה בהם גם נירה ז”ל.

בספר התיעוד ובתערוכה כתבה המתעדת גלית ברוידא:

“ביקור בבית של נירה הוא תמונה של חייה מלאי העשייה. היא מקבלת אותנו בעוגיות מעשה ידיה וכוס של קפה חם. מסביב עבודות יד מסוגים שונים שלמדה לעשות, ועל הקירות צילומי טבע שצילמה במהלך השנים והוצגו בתערוכות. אבל נירה מצביעה על שתי תמונות של סוסה עם הסייח ואומרת לי, ״את רואה את כל הסוסים מסביב? סוס זו החיה שאני הכי אוהבת. יש בה אצילות, רכות, ועוצמה, זו אני.״

עוד כותבת גלית:

“נירה אופטימית, היא יודעת שכל יום בחייה עבר ביצירה ועשייה, בלמידה והוראה. היא מקבלת את ההווה, נהנית מהילדים שנולדו לה ולראובן בן זוגה: טל, שחר וזיו, מהנכדים ומהנינה. הערכים שקיבלה מהוריה, ערכי משפחה שנשמרו גם בתוך הקיבוץ השיתופי, ערכי העבודה והנתינה, עברו גם לדור הבא ובזה די לה.”

ראש המועצה האזורית יואב נתי לרנר:

“בשמי ובשם כל קהילת יואב אני רוצה להשתתף בצערה הכבד של המשפחה והקהילה בכפר מנחם. נירה הייתה מגדלור של עשייה, למידה יצירה, נתינה ואהבה לזולת וכך נזכור אותה תמיד – כל אוהביה ומוקירה.”

 

◼️ לקבוצת חדשות מועצות אזוריות ומקומיות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – אזרחים וותיקים – הגיל השלישי לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: תומר אלטר מתוך התערוכה: "להשאיר חותם"

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן