הלב של התיאטרון בלוד: השחקנית והבימאית פנינה רינצלר ז”ל הלכה לעולמה

בחודש החגים הלכה לעולמה פנינה רינצלר ז”ל, מי שייסדה את המרכז לתיאטרון לוד והפכה את “הבמה של לוד” תרתי-משמע, לעולם מרהיב ומקצועי. רינצלר שכה אהבה את העיר לוד ותושביה, השקיעה אין ספור שעות בתיאטרון והעניקה את הידע הרב שלה לפיתוח התחום הנרחב.

חברתה, אורית עופר – מנהלת אגף התרבות בעיריית לוד סיפרה: “לפני שמונה שנים נכנסה למשרד שלי בחורה עם רעמת תלתלים ואמרה שהיא רוצה להקים בלוד תיאטרון. אני כבר התרגלתי לפגוש אנשים ולשמוע מפיהם על פרויקטים שהם רוצים להקים, לעתים עם משכורת מנכ”ל, והדברים לא התממשו. חשבתי לעצמי שלא תצא מהפגישה הזאת בשורה של הקמת תיאטרון ושבטח בקרוב גם היא תעלם, אבל אז ראיתי את הניצוץ בעיניים שלה והחלטנו שהיא תתחיל בקטן ותנסה להצמיח עם הזמן משהו גדול יותר. השאר – הפך להיסטוריה”.

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, ספד לה: “בצער גדול התבשרנו על פטירתה של חברתנו היקרה, פנינה רינצלר ז״ל. בשנת 2014 הכרתי אותה לראשונה, כשהגיעה ללוד כדי להקים את המרכז לתיאטרון לוד, כאשר היצירה והקהילה הניעו אותה בנמרצות שאינה יודעת גבולות. היא אספה שחקנים מקומיים מתוך הקהילה, והובילה יחד איתם יצירות מקומיות מהווי העיר, והכל מתוך תחושת שליחות ורצון להשפיע תרבותית בתוך הקהילה. התיאטרון זרם בעורקיה של האישה הנפלאה והנמרצת הזאת עם התלתלים, היא ביקשה ליצור, לחבר, להשפיע, לעורר, עד מהרה הפך המרכז לתיאטרון לוד נכס אדיר ומקור גאווה לודאי”.

רביבו הוסיף, כי “פנינה, הבמאית והשחקנית האהובה ומעוררת ההשראה, הפכה לשם דבר בעיר, היא הצליחה לייצר שפה כה מיוחדת, בשיתוף תושבים מכל מגזרי האוכלוסייה ותרמה בכישרונה המיוחד תרומה אדירה להעשרה ולקידום פעילות תרבותית אמנותית בעיר. היא נגעה לכולנו בלב. שמחנו יחד איתה כאשר נולד בנה בכורה רני המתוק לפני קצת למעלה משנתיים, דאגנו וליווינו אותה כאשר חלתה, והיינו מלאי אופטימיות ואושר כאשר קמה ממחלתה והצליחה לחזור ביולי האחרון להופעה של קבוצת התיאטרון הקהילתית בלוד, שם פגשתי אותה וראיתי כיצד מתוך הקושי, היא המשיכה להילחם בגבורה במחלה הקשה, שלצערנו הרב הכריעה אותה”.

ראש העיר נפרד וסיים: “פנינה, עם הלב הענק והאוהב, הותרת לנו מורשת, ואנחנו נמשיך ונרבה מהאור שהפצת. יהי זכרך ברוך”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן