הכשרת תושבים למעגלי מדיטציה וחוסן בקהילת אשדוד

לנשום לרווחה תודעה נוכחת במציאות משתנה הקורס משלב למידה מתוך התנסות חווייתית, לימוד וחשיפה לידע חדש ועידוד לחקירה עצמאית, סקרנות והתפתחות אישית הקורס במהותו מגביר שלווה ורוגע, המשתתפים רכשו כלים מעשיים חזקים ומהירי השפעה על מצב ההכרה והנפש, ועל איך לייצר יותר שקט פנימי באמצעות נשימה, תנועה, קול וכניסה לעולם של מדיטציה .

במסגרת מפגשי קהילת אבוקדו בשנה שעברה, התקיימה סדרת מדיטציות לקהל הרחב בפארק האקולוגי ובסיומה תושבים ביקשו עוד.

לאחר בחינת האפשרויות ולאור הביקוש עלה הרעיון להכשיר במסגרת מיזם “רובעיר”, בהתאם לחזון ראש העיר לחיזוק החוסן הקהילתי, ליצור מנחי מעגלי חוסן רוגע ומדיטציה לקהילה. מי ידע עד כמה זה יהיה אקטואלי ומתבקש בימים אלו להורדת הסטרס הלאומי? היוזמה לרובעיר הוגשה ע”י התושב ויטלי יעקוב, מח’ איכות הסביבה ומרכז קהילתי דקל.

תוך שעה, מפרסום ההכשרה, הרשימה נסגרה עם 80 נרשמים! התקיימו ראיונות ורק 20 התקבלו להכשרה המבוקשת.

במסגרת המיזם, ההכשרה ללא עלות כספית ובתמורה מתחייבים המשתתפים בסיום ההכשרה, לתרום מזמנם ומפרי יצירתם לטובת הקהילה וינחו מעגלי רוגע ומדיטציה בטבע העירוני השוקק של אשדוד, גם כן בהתנדבות וללא עלות, במהלך חודש יוני. לכל אחד יש משהו מיוחד לומר, צבע מיוחד להוסיף לקשת הצבעים הקהילתית”.

משתף עמירם סביון, מנהל מרכז קהילתי דקל, “זה ציטוט של הרב סולובייצ’יק, המצפן שלי בעבודה הקהילתית, לכל אדם יש מה להוסיף לסביבה ולקהילה בה הוא חי ואני שמח על ההזדמנות על השותפות המיוחדת הזו כחלק מגישה חדשנית להקמת “מתנ”ס בטבע.

הרעיון של מיזם המתנ”ס בטבע נולד מהמצוקה של חוסר במבנה ובחדרים לפעילות, לכן בחנתי חלופות אחרות שקיימות אצלנו ברובע כגון: פארק אקולוגי והיער מאכל. בשיתוף פעולה מלא ומוצלח עם גב’ ימית הוניקמן, הוצאנו לדרך מיזם להכשרת מדרכי מדיטציה- נבחרת של אנשים איכותיים שבתמורה להכשרתם, יובילו בעצמם מפגשים מרפאים לקבוצות תושבים ללא עלות. כמנהל מרכז קהילתי השותפות בפרויקט תרמה לי רבות. נחשפתי לתושבים איכותיים מתחומים שונים שלא הכרתי קודם. ונפתח בפניי תחום עניין חדש לגמרי. גם הרעיון שהמשתתפים בסיום הקורס ינחו בעצמם תושבים מוסיפה לממד הקהילתי”  בעיקר ארצה לומר תודה לצוות המוביל: ד”ר שרית ניסים, הגב’ אילנית הראל , הגב’ סבטה פזניאק ,שבמקצועיות ליווה אותנו בכול תהליך מיפוי הצרכים, והבנת הערך המוסף והייחודי בפרויקט רובעיר.”

“חיפשנו תושבים ותושבות עם ניסיון בהדרכה ורצון לתרום לקהילה” אומרת ימית הוניקמן פרץ, מנהלת מחלקת איכות הסביבה, הופתענו מאוד מהביקוש ושמחנו לשמוע בראיונות על הרצון הטוב של התושבים לתרום לקהילה. נשאלתי לא פעם על הקשר בין מדיטציה לאיכות הסביבה והתשובה היא פשוטה: לדאוג לאיכות הסביבה זה בעצם לדאוג לאיכות החיים של התושבים. אחד מעשרת ערוצי הקיימות היא בריאות ואושר והמדיטציה בטבע יוצרת בדיוק את זה. המטרה שלנו לחשוף את התושבים יותר לטבע העירוני, ולחבר אותם שיתפעמו בהכשרה.

אפרת שקד, מנחת ההכשרה, חשפה את המשתתפים לסגנונות שונים לחיבור לעצמנו, לחוויה ייחודית של הרפיה עמוקה , ללימוד ידע חדש ופורץ דרך, ולגישור בין המודע ללא מודע. כל שיעור הוסיף ממד של חיבור פנימה לטבע של עצמנו כאדם ולטבע סביבנו.  “בעיצומו של הקורס משתתפי הקורס כבר החלו לדווח על הטמעה של כלים ומיומנויות אל תוך היום יום, ישנם שכבר משלבים ומחדשים בעבודה שלהם פרקטיקות שנלמדו בקורס, יש שמספרים שהקורס מעורר הקשבה לגוף שלהם והם פחות עובדים באוטומט ויותר קשובים לקצב הפנימי של עצמם במהלך היום. יש שחווים יותר מיקוד, יותר נינוחות, יותר מודעות לנשימה, יותר תשוקה ליצירה, יותר שמחת חיים ושיפור בתקשורת וביחסים – בינאישיים.”

המיזם בתמיכת רובעיר, בהובלת מרכז קהילתי דקל, קהילת אבוקדו ובהנחייתה של אפרת שקד.

אם יש לכם קבוצה / קהילה שמעוניינת לקבל את ההדרכות החדשות ללא עלות מוזמנים לשלוח דוא”ל: [email protected]

 

◼️ לחדשות  אשדוד לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עיריית אשדוד

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן