הכירו את צוות הרחפנים שמאחורי החיסול מהאוויר של מחבל חיזבאללה

“אתה רואה בעיניים את כל השלבים, זה מטורף”, משתף סמל ט’

צוות הרחפנים של 869 מטיס את הרחפן בשטח הנפיץ שבצידו השני של הגבול עם לבנון. לפתע, סמל ט’, לוחם בכוח, מזהה תנועה חשודה – וברגע נחשף לעיניהם מחבל חיזבאללה בדרכו לתשתית טרור, במרחב בית ליף שבדרום לבנון.

 

“מיד דיווחנו לגורמים הרלוונטיים את המידע שאספנו והמשכנו במעקב צמוד”, משחזר סמל ט’, “בעקבות הזיהוי המהיר, ואחרי בדיקה מודיעינית ואסטרטגית שהם עשו, הוחלט לתקוף, ותוך זמן קצר המעגל נסגר באמצעות מטוסי קרב – והמחבל חוסל”.

 

סמל ט’ וחבריו ב-869 אמונים על גזרת לבנון, ותפקידם לאסוף מודיעין רב מימדי דרך תצפיות דינמיות.

צוות הרחפנים, שנפתח לאחר פרוץ המלחמה, מורכב מלוחמי איסוף שהתעסקו קודם לכן באיסוף יבשתי. מכיוון שלמדו הכול בזמן שהגזרה מתוחה – בה ברגע הכול יכול להשתנות, ויחד עם הפרספקטיבה מעולם האיסוף, הם הביאו איתם נקודת מבט חדשה לתפקיד.

“זה בעיקר שינוי מנטלי. זה ממש לא רק לדווח כשרואים משהו, אלא לחפש ולמצוא עוד דרכים איך למנוע את הפיגוע הבא”, מעיד לוחם האיסוף, “אחרי חודשים ארוכים שאנחנו מבצעים המראות באופן יום-יומי, אתה קולט ברגע מה נחשב חשוד ומה שגרתי”.

מימדיו של הרחפן מספקים תיעוד קרוב ואיכותי, אשר מקנה יתרון לעומת כלים אוויריים אחרים. “העובדה שאנחנו  יכולים לזוז ולשנות מיקום לפי הצורך המבצעי, יחד עם עוד יכולות שאי אפשר לחשוף, מאפשרת לנו  לבנות תמונת מצב חיה באיכות גבוהה – ולתפעל אירועים בזמן אמת”, הוא מסביר.

 

 

“אתה רואה בעיניים את כל השלבים, מהזיהוי ועד התקיפה, זה מטורף”, משתף סמל ט’, “נכון שזו תקופה מאתגרת ואינטנסיבית, אבל אנחנו יודעים שבזכות המסירות והיכולות של הצוות, נעזור להחזיר את תושבי הצפון הביתה”.

 

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דובר צה"ל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן