הישג אדיר לתעשיית היין בנגב: יקב רמת נגב זכה במדליית פלטיניום היוקרתית בתחרות ״דקנטר״ הבינלאומית

גלעד צדוק, מנהל השיווק של היקב: ״הישג חסר תקדים ליקב המדברי בזירה הבינלאומית.”

הישג אדיר לתעשיית היין בנגב: יקב רמת נגב זכה במדליית פלטיניום היוקרתית בתחרות ״דקנטר״ הבינלאומית עם אקסודוס גרנד רזרב 2018. זהו היין הישראלי הראשון שמגיע להישג זה

 

וועדת הפרס הודיעה ליקב רמת נגב כי זכו במדליית פלטיניום, הקטגוריה היוקרתית ביותר בתחרות הבינלאומית ״דיקנטר״ שהתקיימה השבוע בלונדון.

היין שזכה, אקסודוס גרנד רזרב 2018, מהסדרה הגבוהה ביותר של היקב, התחרה מול 18,000 יינות מכל העולם, בהם גם יקבים וותיקים, גדולים ועטורי פרסים וקיבל 97 נקודות. זוהי הזכייה הראשונה של יקב ישראלי בפרס היוקרתי. היין זכה רק לאחרונה גם בתחרות המקומית טרה וינו בשני פרסי זהב ובניקוד של 95.

 

יקב מדבר באשכול הזהב , צילום דיוויד סילברמן

 

זכייה זו מצטרפת לשורה של זכיות של יקבי הנגב, כאשר רק השבוע זכו שלושה יקבים בחמישה פרסים בתחרות אשכול הזהב שהתקיימה בישראל. יקב מדבר מערד שזכה במדליית כסף על הויונייה 2023 ופינו נואר 2022, ובמדליית זהב על הרוזה פינו נואר 2023, יקב גלאי מניר עקיבא שזכה בקטגוריית המרסלן הטוב בישראל עבור המרסלן 2020 שלו,  ויקב כרמי מבורך שזכה עם השירז 2022 במקום השלישי בקטגוריית יקבי הבוטיק הקטנים.

כמו כן, רק בחודש אוקטובר האחרון קיבל הנגב פרס בינלאומי על חדשנות בתחום דרך תרבות ומורשת יין על דרך היין בהר הנגב. הפרס ניתן למרחב שלא במעמד נציגיו שנמנעו מלנסוע בשל המלחמה ובמסגרתו גם נכנסה דרך היין בנגב כדרך מומלצת לדרכי המורשת של אירופה שמופיעות במועצת אירופה (״האיטר-ויטיס״).

תעשיית היין בנגב תופסת תאוצה בשנים האחרונות. חלוצי ייצור היין המודרני בנגב הם הזוכים הגדולים מיקב רמת נגב שהינו היקב הוותיק ביותר במרחב.

בשנים האחרונות הושקעו בנגב משאבים רבים על-ידי קרן מיראז׳ ישראל כאשר זיהה דיוויד מיראז׳ את הפוטנציאל העצום שבייצור וגידול היין בנגב והקים את מועדון יקבי הנגב שהיום חברים בו כבר למעלה מ-45 כרמים מיקבים מהנגב המערבי ועד אילת.

״לפני יותר מעשרים שנה פגשתי משוגע לדבר שעבד ממחסן קטן וסיפר שהוא מאמין שאפשר להוציא יין מדהים מהנגב. אז הוא היה משוגע, היום ברור לכולנו שהוא החלוץ שהאמין וגם הגשים והפך ליקב הגדול והמוביל בנגב – ועכשיו גם בעולם כולו״, שיתף בהתרגשות דיוויד מיראז׳ על פגישתו הראשונה עם מייסד והבעלים של יקב רמת הנגב, אלון צדוק.

 

גלעד צדוק, מנהל השיווק של יקב רמת נגב: ״בהחלט תקופה מרגשת לתעשיית היין בנגב. אבי, אלון צדוק היה מהראשונים לזהות את הפוטנציאל הגלום באדמת הנגב והראשון להקים יקב שמתבסס אך ורק על הטרואר המדברי. מרענן לקבל הכרה הן בזירה הישראלית והן בזירה הבינלאומית, בהחלט הישג חסר תקדים. הברכות גם ליינן היקב, יוגב צדוק, שלמד את רזי הייננות בפירנצה שבאיטליה, וחזר להוביל את חוד החנית של התעשייה המדברית. תעודת הוקרה והכרה לשתי הדמויות מהמרכזיות בענף היין הישראלי והמדברי״.

 

ניקול הוד סטרו, מנכ״לית קרן מיראז׳ ישראל אמרה כי: ״זה מרגש לראות שדווקא בשנה הקשה הזו יקב מהנגב המערבי מקבל פרס כל כך יוקרתי בעולם. מועדון יקבי הנגב הופך לשם דבר בארץ ובעולם וההכרה שמקבלים היקבים בארץ ובעולם היא פרי עמל של שנים רבות והשקעה של אנשים שחולמים ומגשימים. אנחנו פועלים מזה כמה שנים לספר את בשורת היין מהמדבר לעולם כולו וכך נמשיך עד שבכל מסעדה בעולם יגישו יין מהנגב. אנחנו מתרגשים עם היקבים שלנו היום״.

 

◼️ לקבוצת חדשות מועצות אזוריות ומקומיות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – כלכלה, נדל”ן הייטק ועסקים לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: נירה צדוק | דבורין תקשורת | מיכאל רז | דיוויד סילברמן

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן