היעד: להפוך את הר חוצבים לפארק ההייטק המוביל והמרכזי בישראל

שי לוי, יו”ר מנהלת פארק ההיי-טק הר חוצבים, מספר על המהפכה ותנופת הפיתוח של הפארק, ההתמודדות עם האתגרים והמורכבות של שגרת המלחמה, על שיתופי הפעולה עם עיריית ירושלים ומשרדי הממשלה, והחזון להפוך את הפארק למתחם ההייטק של ישראל בשנים הקרובות.

שי לוי, יו”ר מנהלת פארק ההיי-טק הר חוצבים, מספר על המהפכה ותנופת הפיתוח של הפארק, ההתמודדות עם האתגרים והמורכבות של שגרת המלחמה, על שיתופי הפעולה עם עיריית ירושלים ומשרדי הממשלה, והחזון להפוך את הפארק למתחם ההייטק של ישראל בשנים הקרובות.

שי לוי (57), נשוי למירב ואבא ל-3, בר, חי מאיר ורון, נמצא בתחום הייטק יותר ממחצית חייו. כבר 36 שנים שהוא חלק בלתי נפרד מחברת קיוסרה אי וי אקס רכיבים ומזה עשר שנים מנכ”ל החברה, מכהן כחבר הנהלת בהתאחדות התעשיינים במרחב ירושלים, חבר הנהלה באיגוד ההיי-טק בהתאחדות התעשיינים ולפני כחצי שנה מונה ליו”ר מנהלת פארק ההיי-טק הר חוצבים אחרי ששימש כחבר הנהלה בעשר שנים האחרונות. לוי נכנס לתפקידו, בסמוך לתחילת המלחמה בשבעה באוקטובר, אתגר לא פשוט נוכח המציאות המדממת שהשביתה חלקים נרחבים מהמדינה.

“נכנסו לעובי הקורה מיד עם תחילת המלחמה והענקנו מענה מידיי לאתגרים הרבים שעמדנו לפתחנו בשל המצב”, הסביר השבוע לוי,” עיקר הבעיה הייתה של החברות הקטנות שאחוז גבוה מהעובדים שלהם גויס למלחמה. קיימנו סיעור מוחות ובמקביל פעלנו לגיוס עובדים חדשים על מנת לעבות את מצבת כוח האדם. חלק מהעובדים עבדו מהבית כשבפעילות הייצור והתפעול מצאנו פתרונות יצירתיים. הבעיה האובייקטיבית היחידה שנוצרה זה בפיתוח עתידי שפשוט נדחה”.

למרות המצב הביטחוני המורכב בישראל והמתיחות בירושלים, המרחב הירושלמי של התאחדות התעשיינים פתח לאלתר חדר מצב וסייע לכלל התעשיינים בכל תחום נדרש שעלה מהשטח .גם מינהלת פארק הר חוצבים המשיכה להעניק מעטפת מלאה ורוח גבית לחברות ההייטק הנמצאות בפארק וזאת על מנת לאפשר להן לפעול כסדרן גם ב’שגרת מלחמה’ ,ובמקביל המשיכה לקדם את תנופת הפיתוח הנרחבת בהר חוצבים.

כיום פארק הר חוצבים, הוא המרכז הגדול והמשמעותי ביותר של תחום ההיי-טק בבירה ואחד הגדולים בארץ. קצת במספרים: בהר חוצבים פועלות כ-250 חברות על שטח של כחצי מיליון מטר מרובע, כשבשנתיים האחרונות נפתחו מספר מגדלים וקמפוסים כמו מגדל רד עם 52 אלף מטרים מרובעים, מגדל ברוש עם 40 אלף מטרים מרובעים, קמפוס רפא”ל עם 18 אלף מטרים מרובעים וקמפוס ‘מוביליי’ עם 130 אלף מטרים מרובעים.

“המספרים הללו חשובים” מציין לוי, “כי בעוד חמש שנים, השטח הזה יוכפל לכמיליון מטרים מרובעים כולל גן חוצבים שישתרע על פני שטח של 150 אלף מטר מרובע ומגדלים שאמורים להכיל את כל המחלקות הטכנולוגיות של משרדי הממשלה. כמו כן, יפותח שטח ‘ויתניה’ (שטח שממוקם על שטחו של מפעל טבע) שישתרע על בין 90 ל-120 אלף מטר מרובע ומתחם חדש לבניית מרכז מו”פ (מחקר ופיתוח) למפעל לחיסונים” ולצורך זה הוקצה שטח של 9 דונם.

בנוסף, מנהלת של הר חוצבים קידמה פעילויות משמעותיות לטובת חברות ההייטק שבפארק שכללו ייצוג חברות הפועלות בהר חוצבים מול הגופים השונים בעירייה, קידום שיתוף פעולה מלא עם הרשות לפיתוח ירושלים (הרל”י), עם צוות תוכניות אב לתחבורה ירושלים , יצירת שירותים לחברות ולעובדים בהר חוצבים וביניהם פורומים של משאבי אנוש לעובדים ולמנהלי החברות , קיום שוק איכרים של יבול חקלאים מהדרום, מתן הטבות לעובדי הפארק ועוד.

כמו -כן, המנהלת בהובלתו של לוי, ייצרה הלימה ושיתוף פעולה בין כל החברות בהר חוצבים הכולל ימי עיון, שיתופי פעולה עסקיים ושיתופי פעולה של אנשי הרכש, משאבי אנוש ואנשי התפעול.

מִנהלת הר-חוצבים ייצגה את חברות הר-חוצבים בהליכי תכנון ואישור תכנית כביש 22, המעניק שתי כניסות נוספות לפארק ההיי טק פרויקט שיושלם בתוך שנתיים ותכנית הרכבת הקלה קו כחול להר חוצבים בעתיד הרחוק יותר.

לוי מצהיר בצורה ברורה שהיעד המרכזי של המינהלת הוא “להפוך את הר חוצבים לפארק ההיי-טק המוביל והמרכזי בישראל”. “זו אחת הסיבות שבגללן השדרוג המשמעותי של ההר ממשיך כל הזמן וכלל עד כה, עבודות פיתוח נרחבות בפארק, הקמת חניונים ללא תשלום, פיתוח מתחמי פנאי שכוללים ספסלים ועצים עם שמשיות, מתחמי הסעדה עם שלושה טראק פוד, התקנת מערך מצלמות מתקדמות לאבטחה ופיקוח ברחבי הפארק, פיתוח נופי, שילוט ועוד. הר חוצבים נמצא בתנופה גדולה וממשיך להתפתח כל העת, דבר שיוביל להגעה של  חברות הייטק רבות ונוספות שירצו להיות חלק בלתי נפרד ממנו במשך שנים ארוכות”.

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – כלכלה, נדל”ן הייטק ועסקים לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: MaMa Photographers | פארק ההייטק הר חוצבים ירושלים 2024 - קרדיט צילום: חב' קרונוס עבור מִנהלת הר-חוצבים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן