היום: שיבושים ראשונים בשנת הלימודים החדשה

היום: שיבושים ראשונים בשנת הלימודים החדשה: מורי תכנית היל”ה המועסקים כמורי קבלן ישביתו את ההכנות לשנת הלימודים.  איגוד מורות ומנחות היל”ה עתר כנגד מכרז התכנית: “שמים קץ לפערים שבין מורי היל”ה לבין המורים העל תיכוניים ה”רגילים”

איגוד מורות ומנחות היל”ה המאוגדות בכוח לעובדים משבית החל מהיום (27.8.23) וללא הגבלת זמן את פעילויות ההכנה לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ”ד. 1200 המורים, דורשים החלת תוספות השכר ותנאים נוספים למנחים כבר בספטמבר עם תחילת שנת הלימודים, ומוחים נגד סירוב הזכיין המפעיל את התכנית, “החברה למתנ”סים”, להגיב להצעות שהוצגו לו לאחר שנה של מו”מ (!), וכנגד המכרז הפוגעני בתכנית, המנציח ואף מחריף את הפערים בתנאי ההעסקה בין מורי התכנית לבין המורים ה”רגילים” המלמדים תלמידי על יסודי.

תכנית היל”ה היא הכתובת האחרונה במערכת החינוך עבור כ-6000 תלמידים בגילאי 14-18. מורי ומנחי התכנית, נלחמות ונלחמים על כל תלמיד, בדרך לתעודת סיום של 10, 12 שנים ואף בגרויות. בין תלמידי התכנית, בני נוער בסיכון בהוסטלים של משרד הרווחה ואף תלמידי כלא אופק לנוער. למרות חשיבותם, מועסקים המורים כמורי קבלן ע”י זכיינים. שכרם ותנאים העסקתם של המורות בהילה נחותים ביחס למורות העל-יסודי, בכל מכרז מתאפס הוותק לצרכי חישוב זכויות שצברו המורות והמורים. בנוסף, במסגרת עבודתם הקבלנית, אין למורות ולמורים כל ביטחון תעסוקתי- ניתן לקצץ בשעות ההוראה שלהם בכל שלב במהלך השנה ואין שום ערובה להיקפי העסקה קבועים בין שנות לימוד.

במקביל, עתר איגוד מורות היל”ה באמצעות עו”ד חגי קלעי ממשרד קלעי רוזן, לבית הדין לעניינים מינהליים, כנגד המכרז להפעלת התכנית המפורסם בימים אלה. זו הפעם הראשונה שמורים המועסקים כמורי קבלן, עותרים כנגד מכרז להפעלת תכנית. בעתירה המוגשת באמצעות עורך הדין חגי קלעי ממשרד קלעי רוזן, מבקשים באיגוד לקבוע כי המורות והמורים בתוכנית היל”ה זכאים לתנאים שווים לתנאי העבודה של מורים ומורות ביתר מוסדות החינוך וכן להורות למשרד החינוך לתקן את מסמכי המכרז ולהבהיר כי על הזוכה ליתן למורות ולמורים תנאי עבודה בהתאם לתקנון שירות עובדי הוראה ולהסכמי השכר של מורים במשק.

משרד החינוך ביקש ארכה להשיב לעתירה, בינתיים נמנע מקידום בחירת הזכיינים

טלילה אילון מורה בתכנית וחברת הנהגת האיגוד: “המורות בתכנית עובדות ממכרז למכרז. נאבקנו והובלנו שינויים במכרז הנוכחי, ובראשם- שיפרנו את טבלאות השכר באופן משמעותי ועיגנו את הדרישה לתעודת הוראה בתכנית.אבל.. גם המכרז הנוכחי ממשיך את מגמת האפליה בין מורות היל”ה למורות ה”רגילות” במשרד החינוך, ולמרות השיפור בשכר האפליה במובנים אחרים רק מעמיקה.. הפערים הללו לא מזיקים “רק” למורות,הם מעידים על זלזול בתלמידים כמי שכנראה שווים פחות מן התלמידים ה”רגילים” במערכת החינוך, וכבר מובילים לכוונת עזיבה של מורות רבות.

יעל וולפנזון ראש ענף חינוך ורווחה בכוח לעובדים – איגוד מורי/ות היל”ה הוביל פה מהלך חשוב והכרחי בתביעה עקרונית ברורה לשוויון ולחופש ההתאגדות. אנו תקווה כי בית המשפט המנהלי יבהיר למשרד החינוך, כי מחובתו להשוות את תנאיהן של מורות היל”ה לתנאי המורות במערכת החינוך הכללית ובכך לא רק לתקן את העוול ההיסטורי אלא להטיב עם השירות כולו שיזכה לשמר ולגייס מורות מנוסות, איכותיות עם ניסיון עשיר, הנדרשות בטיפול וחינוך באוכלוסיית קצה רגישה כל כך.

◼️ לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-חינוך >> לחצו כאן 

צילום: FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן