ההיסטוריה מתעוררת לחיים: נחנך מתחם הרובע ההרודיאני בעיר העתיקה, ירושלים

בשנתיים האחרונות נסגר האתר לצורך ביצוע פיתוח תשתיות ושדרוג חווית המבקרים בהשקעה של 18 מלש”ח והוא נחנך השבוע

ההיסטוריה מתעוררת לחיים: נחנך מתחם רובע בתי הכהנים (הרובע ההרודיאני) בעיר העתיקה ששודרג בהשקעה של 18 מיליון ₪

הולוגרמות, אנימציות ושבילי זכוכית תלויים: לאחר שנתיים של עבודות פיתוח ושדרוג בהשקעה של 18 מלש”ח, נחנך מחדש אתר שכונת בתי הכהנים ברובע היהודי – הרובע ההרודיאני

שבוע לפני יום ירושלים ה- 57 נחנך מחדש מתחם רובע בתי הכהנים (הרובע ההרודיאני) שבעיר העתיקה בירושלים לאחר שנתיים של עבודות פיתוח ושדרוג.

האתר הכולל שכונת מגורים מימי בית שני המשתרעת על שטח של 2600 מ”ר ובו בתים מפוארים, פסיפסים ייחודיים, רחובות ומקוואות רבים, נחשף לראשונה בחפירות ארכיאולוגיות שבוצעו לאחר שחרור ירושלים והעיר העתיקה במלחמת ששת הימים בחפירות מחקר שביצעו חוקרים מהאוניברסיטה העברית בהובלת הפרופסור נחמן אביגד.

על פי הערכות הארכיאולוגים השכונה שימשה למגורי כוהנים עשירים שעבדו בבית המקדש ונבנתה בתקופת הורדוס, ההערכות מתבססות על מיקום השכונה- סמוך לבית המקדש ומריבוי המקוואות וכלי האבן שנמצאו בחפירות ומעידים על ההקפדה הרבה על דיני טהרה שמאפיינת בתי כוהנים. העושר הגדול של תושבי השכונה ניכר מגודלם של הבתים שחלקם בגודל עצום של 800 מ”ר ומהעיטורים והפסיפסים המפוארים שמקשטים אותם.

בשנתיים האחרונות נסגר האתר לצורך ביצוע פיתוח תשתיות ושדרוג חווית המבקרים בהשקעה של 18 מלש”ח והוא נחנך בטקס בהשתתפות שר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש, שר המורשת הרב עמיחי אליהו, מנכ”ל משרד התיירות דני שחר, ראש עיריית ירושלים משה ליאון, יו”ר קרן סאמיס ומנכ”לית קרן וואהל שתרמו לפרוייקט.

במסגרת השיפוץ נבנו מחדש שרידי בתים תוך שמירה על העתקים מדויקים, הפסיפסים שנמצאו הושלמו על ידי אומנים ונבנתה מערכת תאורה ושמע מיוחדת שתנוע יחד עם המבקר ככל שיתקדם באתר, תאיר על מוצגים שונים, כשברקע קולות שמשחזרים את חוויית החיים בירושלים בתקופת בית המקדש.

בנוסף, במסגרת שדרוג החוויה יצרו בחברה לפיתוח הרובע מיצגים אור-קוליים ש”מחזירים את ההיסטוריה לחיים” ומדמים את חווית ההליכה בשכונה עד לבית המקדש בתקופת בית שני מנקודת המבט של עולי הרגל באמצעות הולוגרמות, אנימציות וסרטונים שמוקרנים על העתיקות.

בחברה לפיתוח הרובע ציינו כי על מנת לאפשר למבקרים לחוות מקרוב את העתיקות נבנו במקום שבילי זכוכית תלויים שמאפשרים לצעוד ממש בתוך בתי השכונה מבלי לפגוע בעתיקות והפסיפסים המיוחדים שנחשפו באתר.

שר התיירות חיים כץ:

“משרד התיירות גאה להיות שותף בפרוייקט נוסף לשיפור חווית הביקור בירושלים בכלל, וברובע היהודי בעיר העתיקה בפרט. מדובר במוקד משיכה היסטורי רוחני ותיירותי עבור מגוון רחב של מבקרים. בצל המלחמה ועל אף שמדובר בימים מורכבים, קיימת חשיבות רבה בהמשך הפעילות השוטפת ובהכנות ליום שאחרי. הביקוש והסקרנות כלפי ישראל כיעד תיירותי אטרקטיבי קיים ותמיד יהיה. נמשיך לפעול לשידרוג האזור”.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש:

“לפעמים, דווקא מתוך החורבן, מתחילה תנועה של צמיחה מחודשת. דווקא בגלל העובדה שהרובע היהודי נחרב על ידי הכיבוש הירדני, זכינו אחרי הניסים הגלויים שראינו במלחמת ששת הימים לגלות את המתרחש מתחת לפני הקרקע. העבודות שהתחילו אחרי שחרור ירושלים, שנחרבה על ידי האויב, גילו לנו את ההיסטוריה היהודית המרתקת. בזכות העבודה הנפלאה שבוצע במקום על ידי הארכיאולוגיים ושאר הצוותים שדאגו לשחזר את בתי הכהנים והמקוואות, ולהקים במקום מחזה אור קולי שממחיש את העבר בצורה הכי מדוייקת שידועה לנו, נוכל להתרשם מהעבר”.

שר המורשת, עמיחי אליהו:
“יש אושר גדול בבנין חורבות ירושלים ויש תקווה שכמו שבנינו את החורבות האלו נקים בעזרת ה’ גם את יתר החורבות – בירושלים, בעוטף עזה ובצפון”.

ראש העיר ירושלים משה ליאון:

“ירושלים היא עיר אשר מביטה קדימה אל עתידה, ולא מפסיקה להיבנות ולהתחדש.
אתר רובע בתי הכהנים, מספק לנו חיבור מיוחד ומוחשי מאוד לעברה של ירושלים,
הביקור באתר הוא מסע מרתק בזמן, לירושלים בתפארתה לפני כאלפיים שנה ולכן בחרנו להשקיע בו כדי להנגיש אותו לכל עם ישראל”.

הרצל בן ארי, מנכ״ל החברה לפיתוח הרובע:

“ההיסטוריה מתעוררת לחיים ברובע היהודי, המוזיאון המחודש ינגיש לכל המבקרים את תקופת בית שני וייתן הצצה לירושלים בתפארתה. אני רוצה להודות למשרד המורשת, משרד ירושלים ומסורת, משרד התיירות, קרן וואל וקרן סאמיס על התמיכה והמימון למיזם המיוחד, ואני מזמין את כל עם ישראל להגיע למוזיאון ולהתחבר למורשת המפוארת של ירושלים”.

 

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – תחבורה, תיירות ותעופה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: יניב נדב

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן