הדסה עין כרם: ניתוח חירום הציל את חייה של צעירה שכיסוי הראש חתך את גרונה ושיתק את חוליות הצוואר

בת ה-19 נהגה ברכב קארטינג כאשר שולי המטפחת שעל ראשה הסתבכו בגלגלי הרכב ומשכו בחוזקה את ראשה עד לפגיעה קשה בחוליות הצוואר. פרופ’ ג’וש שרודר, מנהל יחידת ניתוחי עמוד שדרה בהדסה: “רצנו עם הצעירה מבדיקת ה-MRI אל חדר הניתוח ורגע לפני שנכנסנו, הבטחנו להורים המודאגים שנעשה הכל כדי שהבת שלהם תניע את הגפיים והיא לא תישאר משותקת”

הבילוי בקארטינג של צעירה בת 19 מירושלים כמעט והסתיים באסון כבד. רק ניתוח חירום אורתופדי שבוצע בהדסה עין כרם, הציל אותה משיתוק קבוע בשתי רגליה.

כאשר נסעה ע’ לבילוי עם משפחתה, היא לא דמיינה שהיום אותו תכננו בקארטינג, יגיע לפינוי בהול באמבולנס, כשחייה בסכנה מיידית.

“שמענו על הקארטינג ורצינו ליהנות יחד, כל המשפחה”, מספרת אמה. “נסענו כולנו למתחם וכשהגיע תורנו קיבלנו הוראות לתפעול הרכבים ולחבישת קסדה. מייד ביצענו את כל מה שביקשו מאיתנו והזניקו אותנו. הילדים נהנו. אחיה של ע’ הוא בן 15, נסע גם הוא במסלול ואני צילמתי אותם נהנים. פתאום שמתי לב שמשהו לא בסדר”, היא מספרת בהתרגשות. “המסלול רחוק יותר מהמקום שבו עמדנו אני ואבא שלהם, אבל ראיתי את הבת שלי מנסה להשתחרר מהרכב ובמהירות נכנסת עם הרכב בקיר”.

בת ה-19 מספרת:

“כשאמרו לשים קסדה, אף אחד לא אמר לי שהמטפחת שמכסה את הראש שלי יכולה להפריע באיזושהי דרך. אז סגרתי את הקסדה כמו שצריך והתחלתי לנהוג ואפילו להאיץ. באמצע המסלול פתאום זה קרה – המטפחת שהקצוות שלה היו ארוכים הסתבכה בגלגלים, ואז נכרכה סביב הצוואר שלי וככל שהנסיעה התקדמה במהירות שבה הייתי, המטפחת פשוט נכרכה בעוצמה חזקה יותר, חתכה את הצוואר ואז כבר גרמה למשיכה אחת מטורפת שבבת אחת פגעה לי בחוליות בצוואר. מאותה שנייה השתתקתי.
לא הרגשתי שום תחושה ברגליים, נבהלתי מאוד, לא יכולתי לעצור או אפילו להאט ועפתי עם הרכב הקטן לקיר”.

מצבה של ע’ היה קשה. היא סבלה מחתכים מדממים עקב הבד שנכרך סביב הצוואר ולא הייתה מסוגלת להניע את גפיה התחתונות לאורך זמן ממושך. היא נשארה בהכרה אך הייתה נתונה במצב של הלם.
המשפחה המבוהלת וצוות מתחם הקארטינג הבינו מייד כי מדובר בפגיעה חמורה והזעיקו אמבולנס למקום.

“התעקשתי שהאמבולנס יפנה אותה להדסה עין כרם”, מספרת האם, “ידעתי שרק שם יטפלו בה בכזו פציעה קשה ויוכלו לעזור לה”.

האמבולנס פינה את הצעירה אל יחידת הטראומה בעין כרם, שם כבר המתין לה צוות יחידת הטראומה וצוות מיחידת עמוד השדרה של הדסה, המומחה בטיפול במקרים מסוג זה.

פרופ’ ג’וש שרודר, מנהל יחידת ניתוחי עמוד שדרה בהדסה:

“הודיעו לנו על הגעתה של צעירה במצב קשה אחרי שנפגעה בחוליות הצוואר. היה זה יום שבת בצהרים וההתגייסות הייתה מהירה. תוך זמן קצר הצוות הגיע לבית החולים בהבנה שיש כאן מקרה שדורש טיפול מיידי. השלמנו הדמיה דחופה של סיטי ו- MRI של עמוד השדרה שהדגים פגיעה בעמוד השדרה הצווארי, מקרה שבהחלט דרש התערבות דחופה.
בחדר ניתוח התארגנו המרדימים והאחיות להצלת הנערה, רצנו איתה מבדיקת ה- MRI ישירות לחדר הניתוח, כשבדרך הרגענו את ההורים המפוחדים, הם היו נסערים מאוד. הבטחנו שנעשה הכל כדי שהיא תניע את הגפיים והיא לא תישאר משותקת”.

בחדר הניתוח ביצענו והצוות שחרור של חוט השדרה ויצוב החוליות תוך הסרת שברי עצמות מחוט השדרה של ע’, בניתוח שארך מספר שעות. אם לא היינו מנתחים בשלב הקריטי הזה, השיתוק היה נמשך זמן רב. חברי צוות היחידה לניתוחי עמוד שדרה בהדסה, בהם פרופ’ לאון קפלן, ד”ר אוהד עינב, ד”ר אחמד שהוואן, וד”ר מריה אורון ואנוכי, נמצאים 24/7 כאן בהדסה לטובת מטופלים אלו”.

מספר ימים לאחר הניתוח ע’ מראה סימני התאוששות טובים וכבר מניעה את רגליה ומתהלכת באיטיות – אך בנחישות, במסדרונות המחלקה בסיוע הצוות התומך בה.

“תכננתי להתחיל בלימודי חינוך מיוחד פה בירושלים”, היא מספרת בחיוך, כשאמה לצידה ולא עוזבת אותה לרגע. “הייתי אמורה להתחיל באוקטובר אבל השנה כבר לא אתחיל ללמוד כי אני משתחררת מהאשפוז בהדסה עין כרם לשיקום ארוך בהדסה הר הצופים, אבל אני סבלנית וכמה זמן שיקח לי – זה בסדר. העיקר שהצילו אותי פה והחזירו לי את האפשרות ללכת על הרגליים. אני כבר עושה פה במחלקה הליכות לאט לאט עם הליכון, והאחיות מעודדות אותי לעשות עוד קצת ועוד קצת, להתקדם, אז ברור לי שאחזור ללכת לבד. איזה מזל שהגעתי לפה לניתוח ופגשתי את הצוות, הם המלאכים שלנו ובחיים לא נשכח איך קיבלו אותנו בנחת והרגיעו את כולנו שהכל יהיה בסדר. אמרו – וגם עשו”.

 

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – בריאות ורפואה  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

 

צילום: דוברות הדסה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן