הדבוראים הצעירים של אופקים בבית הנשיא

לאחר שהבטיח להם הנשיא במהלך ביקורו באופקים כי יוזמנו לבית הנשיא יחד עם ארגון הדבוראים הארצי הוזמנו הדבוראים הצעירים של אופקים לכנס פתיחת שנה יחד עם נציגי הדבוראים מרחבי הארץ ומועצת הדבש

השבוע הגיעו קבוצת הדבוראים הבוגרת של אופקים המורכבת מבוגרי י”ב והינם ממקימי קבוצת הדבוראים העירונית לביקור בבית הנשיא.

מידי שנה, עורכים הנשיא הרצוג ורעייתו מפגש לקראת ראש השנה עם נציגי הדבוראים מרחבי הארץ ונציגי מועצת הדבש כאשר השנה ביקש הנשיא להזמין גם את הדבוראים הצעירים של אופקים לאחר שנפגש עימם במהלך ביקורו בחודש יוני האחרון באופקים והבטיח להם כי יסייע להם בקידום המיזם החשוב.

פרויקט “דבוראים צעירים” הוקם באופקים לפני מספר שנים בעקבות מפגש של בנות ובני הנוער עם דבוראית שסיפרה על עבודתה ועל סכנת ההכחדה של הדבורים. בתמיכת מרכז המדעים של אופקים, בנות ובני נוער הקימו מיזם שמטרותיו להעלות את המודעות לסכנה ההכחדה של הדבורים, לשמר את הדבורים באזור ולהכשיר דבוראים צעירים.

במרוצת השנים התכנית התפתחה וכיום, עיריית אופקים באמצעות מינהל החינוך העירוני ובשיתוף עם הפקולטה לחקלאות, תכנית הזנק ומינהל מגבשים יחד תכנית ללימודי דבוראות בפקולטה לחקלאות ברחובות שתהווה 30% מהזכאות לבגרות במקצועות המדעים.

במקביל, בימים אלה, מסדירה עיריית אופקים מתחם דבוראים מתקדם במרכז המדעים העירוני שיהווה מרכז להעלאת המודעות למצוקת הדבורים ובו יוכלו התלמידים הלומדים בפקולטה להעביר תכנים לימודיים בנושא לתלמידים צעירים יותר כבר החל מהגיל הרך ועד לתלמידות ותלמידי כיתות ח’.

מיד לאחר חגי תשרי התכנית תחל לפעול וכחמישים תלמידות ותלמידים בכיתות ט’ ו-י’ יחלו את דרכם בפקולטה לחקלאות בתכנית היוקרתית ללימודי הדבוראות.

ראש העיר, איציק דנינו: “יישר כוח לדבוראים הצעירים שלנו שמהווים מודל חינוכי עבור תלמידים בכל רחבי הארץ. קבוצת הדבוראים העירונית מייצגת אותנו בכבוד רב ומהווים את השגרירים הטובים ביותר שלנו בכל מקום אליו הולכים. יישר כוח גם למנהלת תפוח הפיס, רות נעמני שמובילה את המיזם מזה מספר שנים ביד רמה. תודה לנשיא הרצוג ורעייתו על קיום הבטחתם לאירוח הדבוראים והירתמותם לנושא החשוב.”

מנהלת המיזם, רות נעמני: “לכבוד הוא לנו להתארח בבית הנשיא עם המיזם המיוחד שלנו – הדבוראים הצעירים של אופקים. הדבוראים שייצגו אותנו הם ממקימי המיזם וכעת, עם סיום לימודיהם התיכוניים הם סייעו בקפיצה המדרגה הבאה של המיזם לקראת מעברו ללימודים מקצועיים בפקולטה לחלקאות. נהננו מאוד לקחת חלק במפגש יחד עם נציגי מועצת הדבש ודבוראים מכל הארץ ויצרנו שיתופי פעולה מעניינים שיביאו בשורות למיזם החשוב שלנו בהמשך.”

 

◼️ לחדשות אופקים לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עיריית אופקים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן