הגימנסיה העברית ברחביה משנה את פניה: כך יראה המתחם החדש

“התוכנית נועדה לשדרג ולהרחיב את מבני החינוך הקיימים, תוך שימור הקיים לצד בנייה חדשה” אמר ראש העיר ירושלים, משה ליאון

הגימנסיה העברית ברחביה, שנוסדה בשנת 1909, משנה את פניה: הוועדה המקומית לתכנון ובניה אישרה בשבוע שעבר תכנית משמעותית להרחבת מתחם הגימנסיה.

מדובר בשטח בגודל של כ- 23.5 דונם, בו קיים אזור מבני ציבור המחולק לשני מרחבים מרכזיים שכוללים ברובם בתי ספר, אך גם שימושים אחרים כגון בית כנסת, גני ילדים ושלוחה של מינהל קהילתי.

התכנית מציעה תוספת שטחי בניה להקמת מבני חינוך, ספורט, קהילה, כיכר ציבורית וחניון תת קרקעי, הכוללים עיבוי מבני חינוך קיימים, בינוי מבנה חינוך חדש, תוספת אגף חדש – כל אלה בתוספת כיתות לימוד. כמו כן, התכנית כוללת תוספת קומות על מבנה בית כנסת קיים.

התכנית קובעת הוראות לפיתוח השטחים הציבוריים הפתוחים במתחם המדובר, לרבות הקמת כיכר ציבורית, גנים ציבוריים, התווית שבילי הולכי רגל ואופניים, התווית מדרכות ומפרצי העלאה והורדת נוסעים.

במהלך הדיון נבחן גם נושא מערכת השבילים בדגש על שבילי אופניים ופיתוחם במתחם, הנחיות שימור למבנים קיימים במתחם ונושא חניון תת-קרקעי, בהתאם לתכנית מתאר שכונת רחביה.

תכנית זו מהווה תכנון כולל מתחמי לטובת עיבוי מבני חינוך קיימים, הנחיות שימור ותוספת בינוי חדש, תוך יצירת הליכתיות ומערכת שבילים ודרכים. כל אלה יוצרים ניצול מיטבי של השטח, המאפשר מענה לחוסרים בצרכי ציבור בראייה כלל עירונית.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון:

“התוכנית נועדה לשדרג ולהרחיב את מבני החינוך הקיימים, תוך שימור הקיים לצד בנייה חדשה, יצירת חללים פתוחים ומערכת שבילים ודרכים חדשה. כל אלו נועדו להביא לניצול מיטבי של השטח שיספק מענה לחוסר בצרכי ציבור ולצרכים החינוכיים הגדלים, במטרה לייצר סביבה לימודית מודרנית ונגישה לרווחת התלמידים וצוותי החינוך.”

מגישי התכנית הינם: אגף מבני ציבור בעיריית ירושלים ועורך התכנית הינו משרד “ארד סימון אדריכלים ומתכנני ערים בע”מ”.

 

◼️ לחדשות ירושלים והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת כלכלה, נדל”ן הייטק ועסקים לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: הדמייה ארד סימון אדריכלים ומתכנני ערים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן