הארנונה לעסקים: יהיה ביטול בהמשך, אבל בשלב הראשון תהיה דחייה. קריטריון הזכאות עדיין בבדיקה; המענקים: לפני פסח

רכז תעשייה באגף התקציבים במשרד האוצר, עידו סופר, כעת בדיון בכנסת בוועדה המיוחדת לענייני רווחה ועבודה, בתגובה לשאלות יו”ר הוועדה ח”כ עאידה תומא סלימאן וח”כ אלכס קושניר:

“יהיה גם ביטול תשלומי ארנונה לעסקים בהמשך, אבל בשלב הראשון תהיה דחייה. קריטריון הזכאות עדיין בבדיקה. מבחינת המענק: לפני פסח, הכסף כבר יהיה בבנק. מענק בסך של 65% מההכנסה החייבת החודשית בשנת 2018 עד 6,000 ₪. הבדיקה היא לפי דו”ח המס האחרון שהוגש, קרי 2018. הזכאים יהיו עצמאיים שהכנסותיהם מכל המקורות היו עד 240 אלף ש”ח ומשק הבית עד 340 אלף. מגיל 28 ומעלה בשנת הכספים 2019.

“לגבי ההלוואות, הן יתומחרו על ידי הבנקים. המדינה שמה שתי מגבלות: הממוצע לא יעבור פריים + 1 וחצי והמדינה מסבסדת את השנה הראשונה של הריבית. יש גם “גרייס” של עד שנה”. סופר הוסיף: “לכל החלטה יש גם קריטריונים פרטניים וצריך עדיין לסגור את הדברים בצורה הרמטית”.

יו”ר הוועדה, ח”כ תומא סלימאן: לא ייתכן ששר האוצר מכריז בערב על ביטול ארנונה ובבוקר פתאום מתחילים לבדוק. בנוסף, 6,000 שקלים לא פותרים בעיות.

ח”כ קושניר: התכנית אינה בשלה. יואיל שר האוצר ויבוא לתת תשובות לוועדה. יש עצמאים שיקבלו הרבה פחות מ 6,000 ש”ח ויש כאלה שלא יקבלו כלום.

ח”כ בועז טופורובסקי: הביורוקרטיה מאוד מקשה ואינה יעילה. בינתיים העצמאים משלמים.

מנכ”ל המוסד לביטוח לאומי, מאיר שפיגלר: מה לגבי מי שפתח עסק בשנתיים האחרונות? גם להם צריכים לתת מענה.

**

נמשיך לעדכן (צילום: שאטרסטוק).

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן