האם שנת הלימודים תיפתח ב-1 בספטמבר?

שר החינוך ושר האוצר ליו”ר ארגון המורים וליו”ר השלטון המקומי: ״בואו למשא ומתן מואץ על מנת להבטיח את פתיחת שנת הלימודים״

שר החינוך, יואב קיש ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ’, בקריאה משותפת היום (שני) ליו”ר ארגון המורים, רן ארז, וליו”ר השלטון המקומי להתחיל משא ומתן מיידי על הסכם השכר החדש של עובדי ההוראה בחטיבה העליונה, כדי לחתור יחד לפתרון מוסכם בהקדם האפשרי, טרם פתיחת שנת הלימודים הקרבה ובאה – שנת הלימודים תשפ”ד, זאת כדי להבטיח ששנת הלימודים תפתח כסדרה, ב-1 בספטמבר 2023.

שר החינוך, יואב קיש: “מועד פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר הוא עוגן משמעותי עבור כלל מערכת החינוך ועבור כלל תלמידי ישראל. אני קורא לרן ארז, יו”ר ארגון המורים, ליו”ר השלטון המקומי חיים ביבס להצטרף אלינו היום ב16:00 במשרד החינוך למו”מ מואץ עד אשר יצא עשן לבן.

עלינו לגלות אחריות כלפי ציבור התלמידים, ההורים, המנהלים והמורים כדי שנוכל לחתור כולנו יחד לפתרון מוסכם, לשביעות רצונם של כל הצדדים. זאת למען מאות אלפי תלמידים, הורים, מורים ומנהלים שזקוקים לוודאות וליציבות, שאנחנו במערכת החינוך מחויבים לספק להם.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’: “בעוד חודש ימים תיפתח שנת הלימודים. ממשלת ישראל עם הפנים קדימה ובמטרה אחת – להביא לפתיחה מוצלחת ומיטבית של שנת הלימודים. משרד האוצר, הגיעו לשורה של הסכמים עם ארגון המורים, הסגל הבכיר באקדמיה, ההסתדרות וגופים נוספים. כל זאת בהצלחה. במקצועיות רבה, בכבוד הדדי ומתוך הבנה משותפת שטובת תלמידות ותלמידי ישראל עומדים מול עינינו. כשר אוצר, יחד עם ידידי שר החינוך, אנו רוצים להגיע להסכם גם עם ארגון המורים העל יסודי.

הצענו תכנית מקיפה שמשפרת באופן דרמטי את שכרם של צוותי ההוראה במערכת החינוך העל יסודית. התכנית שאנחנו מביאים תביא בהכרח לגיוס אנשי חינוך מצוינים, העצמת עמודי התווך בבתי הספר העל יסודיים והעצמת המנהלים והמנהלות. כך למשל, מורה מתחיל, עם תואר ראשון יקבל 10,000 ש”ח, מורה מתחיל עם תואר שני ירוויח 10,900. כמו כן, אנחנו מציעים להעביר את המנהלות והמנהלים לחוזים אישיים, מהלך שיוביל לתוספת של כ-5,000 ₪ לשכרם. אנחנו מביאים מודל חדש של תגמול גמיש בידי המנהלות והמנהלים בסכום ממוצע של כ-10,000 ש”ח בחודש לתמרוץ בעלי תפקידים ייעודיים בבתי הספר העל יסודיים וצעדים נוספים.

יש לנו יכולת לנהל מו”מ מואץ, מקצועי ואיכותי. עשינו זאת בחודשים האחרונים בהצלחה גדולה. מבלי לפרוץ את המסגרות ובהתנהלות התואמת את המדיניות הפיסקאלית שהצבנו לעצמנו, סגרנו הסכם לעשר שנים עם ההסתדרות הכללית, חתמנו על תקציב רב שנתי עם צה”ל, חתמנו על הסכם שכר לעובדי מכבי עם ההסתדרות הלאומית, חתמנו על הסכם שכר עם השוטרים, הבאנו להסכם על שכר הסגל הבכיר באקדמיה עם ארגוני הסגל הבכיר וכמובן, ההסכם של משרד האוצר עם ארגון המורים.

אני שב וקורא ליושב ראש ארגון המורים העל יסודי, רן ארז, בא למשא ומתן מואץ, יש הצעה טובה מאד על הפרק. בא נביא וודאות לצוותי ההוראה ולתלמידי מערכת החינוך העל יסודית. הם זכאים לכך ואנחנו יכולים להביא לכך”.

◼️ לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-חינוך >> לחצו כאן 

מערכת חדשות 08 מזמינה אתכם להצטרף לקבוצות הרלוונטיות לכם בלבד.

רוצים להצטרף לווטסאפ של חדשות אפס שמונה או לצרף חברים? כאן תמצאו את הקבוצות הכי שוות!

צילום: FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ברן וויב
ברן וויב
1 year ago

הצעה טובה? עם תואר שני ו 20 שנות ותק ולא גומר את החודש.
מנגד, ללא משא ומתן, מיליונים עברו לחרדים כדי שימשיכו בבטלה ובהשתמטות.
מדיניות עקומה.
הקופה נשדדה והנתינים ממשיכים בעיוורונם לתמוך במלוכה.

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ברן וויב
ברן וויב
1 year ago

הצעה טובה? עם תואר שני ו 20 שנות ותק ולא גומר את החודש.
מנגד, ללא משא ומתן, מיליונים עברו לחרדים כדי שימשיכו בבטלה ובהשתמטות.
מדיניות עקומה.
הקופה נשדדה והנתינים ממשיכים בעיוורונם לתמוך במלוכה.

דילוג לתוכן