האם הילד נפל מהמגלשה ונפצע בראשו בגלל שביתה בעיריית ירושלים? 

לאחר מאבק משפטי, משפחת הפעוט תפוצה בלמעלה מ-60 אלף שקלים, על ידי עיריית ירושלים ומשרד החינוך

האם ייתכן קשר בין שביתת עיריית ירושלים, לתאונה שארעה בחצר גן ילדים בעיר? כך לפחות נטען בתביעה אותה הגיש עו"ד איתמר בן עמי, בשם הילד והוריו, נגד עיריית ירושלים ונגד משרד החינוך המפעילים ומפקחים על הגן.

על פי התביעה ב-1 במרץ בשנה שעברה, שיחק פעוט כבן 4 וחצי ברחבת חצר גן הילדים "גן נמשים תל"י" בירושלים, בזמן שחלק מצוות הגן שהה בתוך מבנה הגן. לדברי עו"ד בן עמי, במהלך השתוללות הילדים בחצר, נפל התובע ממעלה המגלשה, שגובהה כ-1.5 מטר, ונחבל בראשו מחפץ שנח על הקרקע בסמוך למגלשה.

לדברי עו"ד בן עמי, באותו יום התקיימה שביתת צהרונים של עיריית ירושלים, ואנשי צוות הגן הותירו את הילדים לשחק בחצר ללא השגחה מספקת. לדבריו, באותה עת חלק מהצוות שהה בתוך הגן על מנת לנקותו ולארגנו. רק זעקות הבכי של הילד הזעיקו את חברי הצוות אל גן המשחקים, שם גילו את הילד הפצוע בראשו והממרר בבכי. מיד לאחר שנפל, פונה הפעוט למוקד הרפואה הדחופה בקופת חולים 'מכבי', שם קיבל טיפול רפואי ראשוני, והופנה להמשך טיפול רפואי במרפאת 'טרם' של קופת החולים.

בעקבות האירוע, נפצע הילד בחלק האחורי של ראשו. לדברי עו"ד בן עמי, מאז התאונה, נותרה לו צלקת בקרקפת, מתחת לשיער ראשו. לדבריו, מעבר לכך, לא נותרה לילד מגבלה כלשהי בשל התאונה. בחוות הדעת הרפואית, של ד"ר תומר פרלוק, שהוגשה מטעם עירית ירושלים ומשרד החינוך נקבעה לקטין נכות אסתטית זניחה של 2.5%. בתביעה נטען כי חובת ההוכחה חלה על הנתבעות, שייאלצו להוכיח כי התאונה ארעה שלא כתוצאה מהתרשלותן והזנחת הגן המופעל ומפוקח על ידן.

לטענת התביעה, הנתבעות לא דאגו לנקות את החצר ולהסיר מפגעים מסוכנים, לא הציבו מנגנוני בטיחות מסביב למגלשה, ולא הציבו גדר או מחסום שימנעו מהילדים להגיע לאזורים מסוכנים, ובנוסף, נטען כי לא הוצב פיקוח מספק על הילדים בזמן שהותם בחצר, ולא ננקטו אמצעי זהירות נאותים למניעת האירוע.

לאחרונה, לאחר שהתביעה הוגשה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים לפשרה מוסכמת, במסגרתה הסכימו עיריית ירושלים ומשרד החינוך, לפצות יחדיו את משפחת הפעוט ביותר מ-60 אלף שקלים, כשכל אחד מהצדדים נושא במחצית מהפיצוי למשפחה.
כבוד השופטת ליעד שגב מבית משפט השלום בבת ים חתמה על הסכם הפשרה ונתנה לו תוקף של פסק דין.

◼️ לחדשות ירושלים והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן