האם דז’ורייב יהיה ראש העיר הבא של רמלה?

התקלתי את המועמד לראשות העיר רמלה – סגן ראש העיר (בתואר, לא בפועל) אברהם דז’ורייב בלא מעט שאלות. איך הוא יצא מהן? מייד תדעו >>

עשרים ימים בלבד חלפו מהרגע בו אברהם דז’ורייב, סגן ראש העיר ברמלה הכריז כי הוא יוצא לדרך ושועט על כסא ראש העיר – אלפי לייקים לפוסט שפרסם, מאות תגובות ו-66 אחוזים שרוצים להחליף את ההנהגה הקיימת בהובלתו של מיכאל וידל – כך לפי סקר שנחשף לאחרונה. אגב, באותו הסקר 12 אחוזים מתלבטים ו-22 אחוזים מהנשאלים רוצים רק את מיכאל וידל.

על הכוונות של דז’ורייב פורסם לראשונה בחדשות 08. כולם חשבו כי מדובר בגחמה עיתונאית או ניסיון לבחון את תחושת הציבור, אף אחד לא באמת האמין שדז’ורייב ייצא מול האיש שאיתו לחץ יד לפני חמש שנים וקרא לציבור להצביע בעדו. אבל מה שכתוב בחדשות 08 – זו המציאות. והמציאות היא כזו שבתוך שבתוך חודשיים וחצי מהיום דז’ורייב מסוגל להיות המנהיג החדש ברמלה.

אגב, מאז הכרזתו, הודח דז’ורייב מתפקיד סגן ראש העיר – בפועל בוטלו הסמכויות והשכר, והסתיימה העסקתו, אולם לא בתואר, כלומר עדיין הוא אוחז בתואר היבש “סגן ראש העיר” משום שיש לבטל את התפקיד רשמית במועצת העיר ולאחר העברת החלטה במועצה – מה שלא קרה. וידל אמר לחדשות 08: “אכן לא פיטרתי אותו. הוא עדיין סגן. מסגן אפשר לפטר רק ע”י מועצת העיר. ולא הבאתי את זה להצבעה. הורדתי לו את כל הסמכויות”.

“אפילו את המכתב על סיום עבודתי מאגף כח אדם לקח להם זמן להוציא לי והם שינו את הנוסח התמים שנשלח להם מאגף כח אדם לאישור על סיום העסקתי בשביל שחלילה לא תהיה רשומה שם מילה פיטורים. זוהי עוד טעות לדרך פעולתו של ראש העיר וידל (וחבל, היה יכול, לכאורה, לנהוג כמו ראש עיריית רחובות רחמים מלול ששני סגניו שועטים לעבר כסא המלכות של הראיס. מלול נהג בממלכתיות, חרק שיניים ולא פיטר את זהר בלום ויניב מרקוביץ’ שזוכים לאהדת הציבור, כל אחד בחלקו, גם לא הסיר סמכויותיהם ולא פגע בשכרם).

לדז’ורייב זה עשה רק טוב. כעת הוא עמל מבוקר ועד לילה, לא מבזבז את הזמן, מסמן את המטרה הברורה: סיבוב שני. את הקולות הוא לוקח גם מוידל אבל גם מיואל לביא והראל שוהם. אם בתחילה היה נדמה שיואל לביא ייקח את הבחירות האלה בסיבוב הראשון בקלי קלות הרי שכעת נכנס שועל חדש לזירה – לביא, דז’ורייב או שוהם, אחד מהם בוודאות יעלו עם וידל שמתחיל עם בסיס איתן של קולות, לסיבוב השני, אם כי קיים הסיכוי שוידל כלל לא יעלה לסיבוב השני, אלא שניים מהשלושה שמתמודדים מולו.

“אני מודה לו על שיתוף הפעולה בשנים האחרונות. עשינו יחד דברים טובים בתחומים עליהם הייתי ממונה”, אמר דז’ורייב ומנה את הסיבות שגרמו לו “לעשות את זה”: “עיריית רמלה חייבת להשתפר בתחומי שירותיה המרכזיים, התושבים זועקים לשינוי, העירייה חייבת לשנות את ה-DNA שלה, לעבור להיות עירייה מנוהלת ולא עירייה נשלטת. אני חי ונושם את העיר, מכיר מקרוב את העירייה על חוזקותיה וחולשותיה, יש לי את האישיות, את הכישורים והניסיון להוביל ולשנות. רבים מהתושבים פנו אלי בחודשים האחרונים, מאמינים בי וביכולותיי להוביל לשינוי המיוחל ורואים בי מועמד המתאים ביותר לעמוד בראש העירייה. מבחינתי, מדובר בהחלטה טבעית, חונכתי לקחת אחריות ולהוביל, לאחר כעשור במגוון תפקידים בעיריית רמלה, בהם השפעתי רבות, הגיע זמן להכריע, להוביל ולנווט את המערכת העירונית לגבהים חדשים”.

יש ארבעה מועמדים לראשות: מיכאל וידל, יואל לביא, הראל שהם וכעת אתה. לא פשוט.

“מצב של ריבוי מועמדים לראשות העירייה ברמלה מייצר הזדמנות חסרת תקדים להיבחר לראשות העיר, לשם המחשה, במצב דומה, בערים אחרות, מועמדים שזכו בטווח של 20-30 אחוז מקולות הבוחרים בסיבוב ראשון נבחרו לכהן כראשי עיר בסיבוב שני, רז קינסטליך בראשל”צ קיבל בסיבוב ראשון רק 20 אחוז, כרמל שאמה ברמת גן 28 אחוז וצביקה ברוט בבת ים 30 אחוז. אני מעל עשור בתחום המוניציפלי עם ניסיון ניהולי ומקצועי משמעותי כמנהל המוקד העירוני ומנהל האירועים ופרויקטים בעיריית רמלה. בנוסף לכך, קדנציה מוצלחת של 5 שנים כחבר מועצת העיר וסגן ראש העירייה. ביצעתי גם תפקידים ניהוליים משמעותיים בשירות הציבורי, בהם מנהל מרכז אזורי לשיקום תעסוקתי לאנשים עם מוגבלויות ומפקד מגמה להכשרת הנדסאים במכללת חיל החימוש בצה”ל. כמו כן, מעל עשור שירתי כקצין בשירות קבע בצה”ל, השתחררתי בדרגת רב סרן, חונכתי ופעלתי בסביבה ארגונית וניהולית מתקדמת ורכשתי ניסיון וכלים לחבר בין המטרות הגדולות למציאות בשטח, תוך הובלת תהליכי תכנון, ארגון וביצוע ברמות הגבוהות ביותר.
אך מעל הכל, אני בעל השכלה מתקדמת בתחום המוניציפלי, בוגר תואר שני במדיניות ציבורית, בתוכנית למנהלים באוניברסיטת תל אביב. אין הרבה מועמדים לראשות העיר שיש להם השכלה בתחום אותו הם רוצים לנהל, ולדעתי זה מכריע בין התנהלות חובבנית למקצועיות אמיתית”.

טוב, כל אחד מתפאר במה שיש לו. תשכנע אותי, למה שיצביעו דווקא לך?

“תראי, כיום העירייה מנוהלת “ממעוף הציפור” ולא מגובה בו רואים את מה שבאמת חשוב ומפריע לתושבים. אני היחיד מבין המעומדים שמשלב ידע וניסיון ניהולי, מקצועי ופוליטי, מכיר את המערכת המקצועית מבפנים ובגובה העיניים ויכול לגרום לה להשתנות לצערי, כיום, העירייה נשלטת ולא מנוהלת, היא יותר פוליטית ופחות מקצועית – העירייה מנוהלת ללא תוכנית עבודה סדורה שנגזרת מתוכנית אסטרטגית, ללא נורמות שירות לתושב, ללא תהליכי שיתוף ציבור, ללא פתיחות לביקורת וללא תרבות ניהולית שרואה את התושב במרכז, אפעל בע”ה להטמיע סטנדרטים גבוהים בניהול העירייה ובקשר עם התושבים. העירייה לא מספיק נגישה ולא שירותית, יש לי את היכולות להוביל מהפכה בשירות לתושב, הוכחתי תמיד אכפתיות, זמינות וקשב יוצאי דופן לפניות תושבים ואני בעל תפיסת שירות מוכחת, מגובשת ומתקדמת עוד מימי כמנהל המוקד העירוני. מהפכת מנהיגות הצעירה בשלטון המקומי חייבת להגיע גם לרמלה. בערים רבות בישראל חל מפנה משמעותי בתפקוד העירייה אודות לבחירת ראשי ערים חדשים וצעירים! יש לי את הניסיון והיכולות, את הרעב לשנות, את הרעננות והאנרגיות להם כה זקוקה העיר והעירייה”.

למה אתה לא רץ עם הליכוד?
“בליכוד יש לרוב מנהג לתמוך בראש עיר מכהן, על רקע זה לא התקיימו בחירות בסניף הליכוד ברמלה לבחירת למועמד הליכוד לראשות העיר. אני חבר מרכז ליכוד, יש לי חברים רבים במפלגה, בניהם חברי כנסת ושרים רבים. היחסים הקרובים שלי עם נבחרי ציבור בכנסת יכולים לתרום לעיר ולתושבים כשאבחר בע”ה לראשות העיר”.

אז מי מממן אותך?

“הלוואות אישיות ובקרוב אגייס כספים בקמפיין מימון המונים ברמת סבירה. את יכולה לרשום בגדול: לא עומדים מאחוריי בעלי עניין וקבלנים, אצלי הכל גלוי וחשוף”.

תוכל להוציא את הסטיגמה מרמלה?
“וודאי! אפעל נמרצות שרמלה בע”ה תגיע לכותרות יותר בזכות מגמות הפיתוח וההתחדשות העירונית, איכות החיים והשירות לתושב, קליטה מיטבית של תושבים חדשים בשכונות החדשות, הייחודיות התרבותית והתיירותית שלה והישגים של מערכות החינוך והספורט. אלה גם המטרות שלי כלפי אוכלוסיות צעירות שאפעל להשאיר בעיר ואגדיל בעיר. אני מבין לליבם, אבל הם יהיו חייבים לתת בי אמון ולהבין שהמציאות כיום היא לא גזירת גורל. כאבא לילדים צעירים אני מבין את זעקתם מצוין, מבין את השאיפה הבסיסית לקבל שירותי עירייה איכותיים ונגישים, חשוב לי מאוד שיישארו ברמלה ויהיו גאים בעיר שלנו, כיום ההורים לא מרוצים משירותי החינוך וזה פוגש אותם באינטראקציה עם המערכת: ברישום לקייטנות, בצהרונים, בהחזקת גנים ובתי ספר וכדומה. את הדברים האלה צריך לשנות! הם לא ליבת העשייה הפדגוגית, אלא הפגמים בניהול הארגון, בהובלת השירות לתושב ובבחירת אנשים. אחזק את מערכת החינוך, אשפר את תחושת הביטחון האישי, יהיה שיפור משמעותי של מערכת השירותים העירונית, חיזוק העוגן השכונתי והקהילתי והגדלת הזדמנויות תעסוקה. אני מתחייב לכך”.

לסיום, מהם שלושת הדברים הראשונים שתעשה בלשכה כראש עיריית רמלה?

“הראשון – אחליף מזוזה, השני – אגיד מזמור לתודה והשלישי – אניח את התמונה של המשפחה מולי. משם אפשיל שרוולים ואתחיל לעבוד”.

◼️ לקבוצת החדשות ברמלה לחצו כאן

◼️ לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-הבמה הפוליטית >> לחצו כאן

צילום: פרטי | ארכיון חדשות 08

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן