"האבן שהרגה את עמית הפכה לאבן היסוד": בית הכנסת ע"ש עמית בן יגאל נחנך בשדרות

בטקס מרגש, נחנך בית הכנסת החדש בשדרות, שנבנה לזכרו של הלוחם עמית בן יגאל הי"ד, שנפל בפעילות מבצעית בג'נין לפני ארבע שנים, בהשתתפות המשפחה השכולה, ראש העיר וחברי קהילת השכונה דוידי: "שדרות ממשיכה לצמוח ולשגשג, ובית הכנסת הזה הוא סמל לכוח החיים שלנו".

בית הכנסת בשכונת הכלניות בשדרות, נבנה לזכרו של עמית בן יגאל הי"ד, לוחם גולני שנפל במאי 2020 בג'נין במהלך פעילות מבצעית, לאחר שנפגע מהשלכת אבן שיש מגג בית על ראשו.

בית הכנסת החדש הוקם לאחר תהליך ממושך של גיוס כספים ותכנון, והיה אמור להיחנך בשביעי באוקטובר בשנה שעברה, אך בשל הטבח הנורא והמלחמה נדחתה חנוכתו לערב זה, שנה לאחר האירועים שטלטלו את שדרות וכסמל לניצחון העיר על האויב.

חברי קהילת בית הכנסת מספרים כי בית הכנסת התחיל את דרכו כמניין רחוב בתקופת הקורונה, כאשר הם התפללו בחניה של אחד הבניינים. "זה היה מניין קטן שהתחיל מהתפילות בחניה, אבל היום אנחנו עומדים במבנה שמסמל עבורנו ניצחון על כל קושי ואת הכוח של הקהילה," אמר אבירם צברי, חבר בקהילת 'רעות'. "כשהשכונה החלה להתמלא במשפחות, התחלנו לחפש מקום קבוע לתפילה ועברנו להתפלל בבית ספר מקומי".

עמית ז"ל היה בנם היחיד של נאווה רביבו וברוך בן יגאל, אשר נכחו באירוע והתרגשו מהנצחתו ברת הקיימא. נאווה אימו דיברה בטקס בהתרגשות רבה: "יש בי געגוע עמוק לרקוד איתו, לקבל ממנו חיבוק אוהב או את החיוך של עמית שאומר לי 'אמא, אני אוהב אותך'. כעת בית הכנסת הזה הופך להיות חלק מעמית. האבן שהרגה את עמית הפכה לאבן היסוד של בית הכנסת, כמו שנאמר בפסוק "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם", אך הפעם זו אבן שמצמיחה חיים. כשנשאלתי למה הנצחנו אותו דווקא בבית כנסת ולמה בשדרות, התשובה הייתה ברורה בעיניי: זו העיר שבה גדלתי, בה השורשים שלנו כמשפחה וזו הצוואה של עמית – לא לשכוח את מורשת העם היהודי ולחיות בגאון ובשמחה".

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, התייחס בדבריו לכוח החיים בעיר ולצמיחה שלה למרות האתגרים. "היכן שהמחבלים רצו לגדוע – אנחנו נפריח מחדש. בית הכנסת הזה הוא סמל לעמידה האיתנה של תושבי שדרות מול כל האתגרים. למרות המתקפות, למרות הפחדים, שדרות ממשיכה לצמוח ולשגשג. אנחנו בונים כאן חיים חדשים, בית אחר בית, שכונה אחר שכונה, ובית הכנסת הוא עדות חיה לכך שלעולם לא ניכנע ולא נעצור. אנחנו ממשיכים קדימה, בעוצמה ובאמונה, ומחזקים את העיר ואת התושבים, בדיוק כפי שעמית בן יגאל הי"ד לחם במסירות נפש למען המדינה."

יניב צברי, מנכ"ל קהילת "רעות", שהוביל את פרויקט גיוס ההמונים לבניית בית הכנסת, דיבר על המשמעות הקהילתית של המבנה: "הקהילה היא שנותנת למבנה הזה את החיים שבו. זה לא רק אבן על אבן, אלא לבבות פועמים שיוצרים את התסיסה והתקומה הנפשית של כולנו, אנחנו שמחים להביא את חייו וזכרו של עמית לידי ביטוי ובמנה ובלב כולנו – הזכות היא שלנו להעלות את שמו ודרכו על נס שכונתנו."

 

◼️ לחדשות שדרות לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: קהילת רעות שדרות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן