דרך הלמידה החדשנית בגני תקווה שתפחית את החרדה בקרב התלמידים

“מעבדת הדמיון היא הרבה יותר מכלי חינוכי, היא מקור לחוסן נפשי עבור ילדינו, במיוחד בזמנים של חוסר ודאות ומתח.” אמרה ראשר העיר גני תקווה, ליזי דלריצ’ה

בעיצומה של תקופת מלחמה מאתגרת, כשילדינו מתמודדים עם אתגרים שלא הכירו קודם. מעבדת הדמיון בבית הספר גנים מציעה פתרון ייחודי המותאם לצרכים הרגשיים והחברתיים של כלל התלמידים בגני תקווה.

מעבדת הדמיון,  משמשת ללמידה יצירתית וחדשנית במגוון תחומים כמו מדעים, מתמטיקה, היסטוריה ואומנויות, מותאמת כעת במיוחד לנושא ההתמודדות עם טראומה וחרדה. הילדים מתנסים בעולמות מדומים כמו יערות הגשם, החלל החיצון, ערים עתיקות ומוזיאונים, תוך כדי שהם מעבדים את חוויותיהם האישיות ומחברים בין העולם הפנימי שלהם לבין הסביבה החיצונית.

מעבדת הדמיון, המהווה חלק מתכנית הלמידה החברתית-רגשית (SEL) של מערכת החינוך העירונית בגני תקווה, מתמקדת בפיתוח כישורים רגשיים לצד כישורי למידה. בתקופה זו, שבה רבים מהתלמידים מתמודדים עם עיבוד החוויות של ה-7 באוקטובר, המעבדה מציעה סביבה אינטראקטיבית, שבה התלמידים יכולים לבטא את רגשותיהם ולמצוא דרכים להתמודד עם מציאות מורכבת.

במסגרת המעבדה, ניתנת לילדים הזדמנות להיחשף לתכנים ויזואליים ומדמי מציאות, שמטרתם להפחית את עוצמת החרדה דרך תרגול “על יבש”. הילדים נכנסים לסיטואציות מדומות שבהן הם לומדים להתמודד עם מצבי לחץ שונים, תוך כדי משחק ולמידה חווייתית, כשהם מוגנים ומונחים על ידי צוות מיומן. השימוש בטכנולוגיה מתקדמת מאפשר לילדים להתנסות במצבי חיים שונים באופן שמעצים אותם ומסייע להם לבנות חוסן נפשי.

המשחקיות המודגשת במעבדה מאפשרת לילדים לא רק לבטא אגרסיות במרחב בטוח, אלא גם ללמוד כיצד להתמודד עם תחושות קשות בדרך מבוקרת. החוויה מעודדת את הילדות והילדים לשתף פעולה, לפתח יכולות תקשורת בינאישית, ולמצוא פתרונות יצירתיים למצבים שהם חווים. המעבדה גם מעניקה תמיכה לצוות ההוראה, המחזיק בתפקיד מכריע בתקופה זו, ומאפשרת להם לשמש כמנטורים רגישים וקשובים עבור התלמידים.

הפלטפורמה הטכנולוגית של ‘מעבדת הדמיון’ מאפשרת התאמה מלאה לצורכי כל תלמיד ותלמידה, ויכולת לנהל תכנים חינוכיים באופן גמיש ונוח, תוך מענה לצרכים הרגשיים של הילדים. המערכת המתקדמת מאפשרת לתלמידים ולמורים ליצור ולנהל סביבות למידה שמתאימות לרגשותיהם ולעולמם הפנימי, ובכך לחזק את המורל ואת היכולת להתמודד עם האתגרים שמציבה בפניהם תקופת המלחמה.

מיכאל הררי מנהל בית הספר גנים:

“עבורנו, מעבדת הדמיון היא הדובדבן שבקצפת. כל הגעה אליה היא חוויה. לפני כל פעילות יש התרגשות בקרב התלמידים, לאיזה עולם נכנס עכשיו? מה נגלה הפעם? כל מפגש הוא הפתעה, כל כניסה למעבדה מייצרת לפני הכל פליאה וגילוי.  ולא משנה כמה פעמים נפעל בתוכה, החוויה מפתיעה כל פעם מחדש.”

רה”ע גני תקווה, ליזי דלריצ’ה, סיכמה:

“מעבדת הדמיון היא הרבה יותר מכלי חינוכי, היא מקור לחוסן נפשי עבור ילדינו, במיוחד בזמנים של חוסר ודאות ומתח. היא מהווה מרחב שבו הילדים יכולים למצוא נחמה, תמיכה, ודרך להתמודדות עם מציאות לא פשוטה, תוך כדי שהם לומדים, משחקים ומתפתחים. אנו רואים במעבדה זו כלי מרכזי להקניית כלים לחיים ולבניית חוסן נפשי לדור הצעיר, במיוחד בעת הנוכחית.”

 

◼️ לחדשות בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עיריית גני תקווה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן