דרישה מלהב 433 לפתוח בחקירה נגד ראש עיריית לוד יאיר רביבו

זאת בעקבות תחקיר שפורסם בחדשות 12, ובו עלה כי עיריית לוד סיפקה אישורים חריגים לשני עסקים גדולים, מזהמים ובלי היתרים – בלב שכונת מגורים, ועל אף תלונות התושבים, לכאורה

התנועה למען איכות השלטון בישראל הגישה ללהב 433 בקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש עיריית לוד יאיר רביבו ואחיו, חבר הכנסת אליהו רביבו, בשל ניגוד עניינים.

להלן לשון המכתב:

ביום 15.4.2023 התפרסמה באתר החדשות “N12” כתבתו של העיתונאי עמרי מניב, ממנה עולה תמונה מטרידה ביותר של המתרחש לכאורה, בעיריית לוד על פי האמור בכתבה, עולה חשש כי ראש העירייה יאיר רביבו, פעל לאישור המשך פעילותם של מוסך אוטובוסים ואתר פסולת מזהמים הפועלים בשכונת מגורים בעיר, באופן המנוגד לדין ובניגוד עניינים לכאורה.

לפי הפרסום, אתר הפסולת והמוסך שייכים למר ג’ומעה אזברגה, תושב העיר ומקורבו של ראש העירייה. אזברגה הוא גם “קבלן קולות” מוכר במפלגת “הליכוד” – מטעמה מכהן ראש העירייה.

בכתבה נטען כי מיום הקמתו של אתר הפסולת, גורמי מקצוע קבעו כי מדובר במפגע סביבתי ותברואתי קשה, ובהמשך אף נקבע שאסור לאשר את המשך פעילותו. חרף זאת, העירייה המשיכה לספק לו אישורים, כאשר אחד מהם – אישור להמשך פעילות האתר – ניתן כשבועיים לפני הבחירות המוניציפליות האחרונות בלוד, בהן התמודד ראש העירייה הנוכחי.

לגבי המוסך, נטען בכתבה שהמקום פועל ללא היתר, וכי נקבע כבר לפני שש שנים שהמקום מהווה “מטרד, פגיעה סביבתית בשכנים הפועל בניגוד לצו סגירה שיפוטי”. על פי הכתבה, אזברגה עצמו הורשע בניהול המוסך בלי רישיון ובהפרת צו של בית המשפט.

למרות הבעיות התברואתיות והמשפטיות, בכתבה נטען כי מוסך האוטובוסים ואתר הפסולת של אזברגה קיבלו אישור להמשיך לפעול בתאריך 27.7.2022, גם במקרה זה כשבועיים לפני הבחירות המקדימות (להלן: “פריימריז”) לרשימת “הליכוד” לכנסת. בפריימריז אלה התמודד אחיו של ראש העירייה, אליהו

רביבו, אשר נבחר במקום גבוה ומכהן כיום כחבר כנסת מטעם הליכוד. בכתבה נטען כי כל פקודי הליכוד ממשפחת אזברגה הצביעו לאליהו רביבו בפריימריז.בנוסף, וחמור אף יותר, על פי הכתבה, מהנדסת העיר שסיפקה את האישור נימקה כי “האישור אינו על בסיס הנדסי אלא על בסיס מדיניות שקבע ראש הרשות”.

עוד פורסם כי חבר המועצה היחיד שהתנגד למתן אישור להמשך פעילות המוסך, החליט שלא להצביע נגד ואמר: “אני מרגיש מאוים ולכן נמנע”. כך אושר המשך פעילות המקום.

מבלי לקבוע מסמרות בשלב זה, שכן המדובר לעת הזו בכתבה עיתונאית בלבד, מהמתואר לעיל עולה תמונה עגומה המצביעה על חשש כבד להכפפת כללי המנהל התקין לצרכיו האישיים של ראש העירייה ושל בני משפחתו, כאשר הדבר בא על חשבון בריאותם ואיכות חייהם של תושבי העיר לוד.

התנהלות זו של נבחר ציבור, עשויה לעלות כדי שורה של עבירות הנוגעות לטוהר המידות של משרת הציבור, ובהן עבירת המרמה והפרת האמונים, ואף עבירת השוחד – שהיא העבירה החמורה ביותר שיכול משרת ציבור לעבור בכובעו הציבורי.

אשר על כן, ולאור האמור לעיל, אנו סבורים כי הדבר מחייב פתיחה בחקירה פלילית של המעורבים בדבר, בהתאם לסעיף 59 לחוק סדר הדין הפלילי

סוגיית הפתיחה בחקירה פלילית הובהרה גם בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה מס’ 4.2204 שכותרתה “בדיקה מקדימה”. לפי הנחיה זו, השימוש בסמכות החקירה מותנה בשאלה “האם יש ראיות המבססות חשד סביר שבוצעה עבירה”. כלומר, מקום שישנן ראיות המבססות חשד סביר לביצוע עבירה, תיפתח חקירה, אלא אם סבור גורם מורשה כי נסיבות העניין אינן מתאימות לנקיטת הליכים פליליים.

במקרה הנידון עולה חשש משמעותי לפיו פעולותיהם של ראש העירייה וכן של חבר הכנסת רביבו נגועות בניגוד עניינים קשה וחריף, אשר יכול לעלות עד כדי ביצוען של עבירות פליליות של ממש – ובאופן המחייב פתיחה בחקירה פלילית, או לכל הפחות בהליך של בדיקה מקדימה, ואף הסרת חסינותו של חבר הכנסת רביבו במידת הצורך.

למכתב צורף קישור לכתבתו של עמרי מניב “האחים רביבו וקבלן הקולות שפוגע בבריאות תושבי לוד”

מעיריית לוד נמסר: “לקראת הבחירות בעיר, מתחילים גורמים פוליטיים לנסות ולהשפיע על דעת הקהל באמצעות הכפשות ופייק ניוז. דרכם לא תצלח!

העובדות שבוודאי יוכחו, מצביעות על כך שהעירייה על מנהליה ונבחרי הציבור, פעלה ללא דופי, ורק חבל שהתקשורת נרתמת לקמפיין השקרי והופכת כלי בידי אותם גורמים”.

◼️ לקבוצת החדשות בלוד לחצו כאן 

צילום: יאיר רביבו פייסבוק, ארכיון חדשות 08

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן