דיירי עיר היין באשקלון נדהמו לגלות: חשבונות מים מנופחים

בתקופה האחרונה הולכות וגוברות הפניות מצד תושבים בנוגע לחשבונות מים מנופחים, מרביתם משכונת עיר היין החדשה.מדובר בחיובי מים מופרזים וחשבונות מים מנופחים, לעיתים באלפי שקלים >>

בתקופה האחרונה הולכות וגוברות הפניות מצד תושבים בנוגע לחשבונות מים מנופחים, מרביתם משכונת עיר היין החדשה.

מדובר בחיובי מים מופרזים וחשבונות מים מנופחים, לעיתים באלפי שקלים, שהם נדרשים לשלם.

חיובים כאלה נמצאו בעיקר בגין צריכת מים משותפת בבניינים וצריכת מים בבתים פרטיים. תושבים שהתלוננו דיווחו על חיובי מים שעלו בצורה משמעותית ללא פרופורציה לצריכה בפועל.

בעקבות פניות ופעילות בשטח של תושבים שסירבו להמשיך לשלם את החשבונות המנופחים, פנה חבר מועצת העיר, עו”ד איתי סהר להנהלת העירייה לאחר שוידע כי בהסכם ההתקשרות בין קבלני ניקיון הרחובות לעירייה קיים סעיף ספציפי המחייב את הקבלן ברכישת שעוני מים כדי לתעד את הצריכה שלו לטובת ניקיון הרחובות ועל העירייה לחייב את הקבלן בגין הצריכה הזו.

אלא שנראה כי מכונות ניקוי הרחובות מחוברות לצריכה הציבורית ללא שום מעקב, העירייה לטענתו לא מקפידה על אכיפת הסעיף ועל התקנת שעוני המים כנדרש ולכן גם ככל הנראה לא מחייבת את הקבלן עבור הצריכה.

במצב כזה, מי שמשלם את החשבון הם תושבי אשקלון שצריכת המים מיוחסת להם ומכאן חשבונות המים המנופחים.

עו”ד איתי סהר שמסייע לתושבים בעיר:

“תושבים מתלוננים על חיובי מים בלתי סבירים ולא מאתמול. מדובר בסיפור של שנים שחוזר על עצמו ברחבי העיר. איש לא סיפק לתושבים תשובות עד שהחליטו לערוך פעילות מעקב בעצמם. מהפעילות הזו עולה שמכונות ניקוי הרחובות צורכות מים מהצנרת הציבורית ללא התקנת שעוני מים כפי שנדרש מהם בהסכם מול העירייה. העירייה לא טורחת לאכוף את הסעיף הזה ולכן אין שום מעקב וממילא אין שום חיוב. במצב כזה, העלויות מגולגלות ישירות על התושבים. מדובר על סכומים משמעותיים ועל חשבונות שנופחו לעיתים באלפי שקלים למשפחה או לבניין”.

בתמונות שצולמו לאחרונה על ידי תושבים, נראות מכונות ניקוי רחובות מחוברות להידרנטים ציבוריים ללא שעוני מים, התמונות מעידות שהעירייה אינה מקפידה לאכוף את הוראות ההסכם המחייבות התקנת שעוני מים לניטור הצריכה וחיוב בהתאם, לכאורה.

איתי סהר מוסיף: “תושבי אשקלון לא צריכים לשאת גם בתשלומי המים של ניקיון הרחובות. אם הדבר נכון, זה מצב חמור ביותר שנמשך שנים והעירייה פשוט עוצמת עיניים. העירייה חייבת לוודא עמידה בהסכם שהיא עצמה ניסחה: התקנת שעוני מים בכל המקומות בהם מתבצעת צריכת מים, וחיוב מי שמשתמש בהם. זו אחריותנו כרשות לוודא חיובים שקופים והוגנים ואי אפשר להירדם בשמירה ולתת לתושבים לשלם על הכל.”

לאור הדברים, מתכוון סהר להגיש שאילתא במסגרתה תתבקש הנהלת העיר לפרט את הסכומים בהם חויבו קבלני ניקיון הרחובות בגין צריכת מים ציבורית מכוח אותו סעיף בהסכם בשנים 2020, 2021, 2022, 2023, ו-2024.

מבדיקה שנערכה בערים שכנות מדובר בסכומים משמעותיים שלא ניתן להתעלם מהם.

 

פורסם לראשונה באשקלנעייס

◼️ לקבוצת חדשות אשקלון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
שלומי
שלומי
1 month ago

מה לאחרונה לעזזל קרעתם אותנו עם החשבונות האלה.

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
שלומי
שלומי
1 month ago

מה לאחרונה לעזזל קרעתם אותנו עם החשבונות האלה.

דילוג לתוכן