דיון בכנסת: העצמאים ממשיכים לעבוד ולא מקבלים שקל

יו”ר פורום העצמאים והפרילנסרים מבית ההסתדרות, רמי בז’ה, קרא למשרד התרבות להתייצב לצד העצמאים אל מול משרד האוצר שיעניק את התמיכה הדחופה לעצמאים הקורסים * “250 אלף בתי אב בסכנה לנוכח התעלמות האוצר ממצוקתם”

80% מתעשיית התרבות בארץ היא פרטית. 250 אלף איש מתפרנסים ממעטפת האומן. אלו פרילנסרים קטנים, כמו אנשי הסאונד, התאורה, האיפור, הבמה ועוד. כל אלו ממשיכים לעבוד ולהרים את המורל בימים אלו. אבל ההטבות של משרד התרבות אינן נוגעות באנשים הללו. כי לעצמאים הקטנים אין חנות שיכולה לקבל הטבות או הנחות”.

את הדברים הנוקבים הללו השמיע יו”ר פורום העצמאים והפרילנסרים מבית ההסתדרות רמי בז’ה, בדיון סוער שנערך אתמול בוועדת החינוך של הכנסת בנושא משבר עולם התרבות בעקבות המלחמה.

“מדינת ישראל נמצאת במלחמה כבר שלושה חודשים, ובאוצר לא טרחו להעביר לועדת הכספים את המתווה לפיצוי לחודש ינואר. אנחנו נמצאים בקטסטרופה תזרימית. פיצוי אוקטובר הועבר באופן מצומצם ביותר וזה רק לאחר כחודשיים. משרד האוצר מתיימר לנהל מדינה אבל רואים שהוא מעולם לא ניהל עסק, כי אחרת הוא היה יודע שככה אי אפשר לשרוד. משרד האוצר, והשר העומד בראשו מפקירים את העסקים לדמם. מדינת ישראל גוררת מאות אלפי משפחות אל מתחת לקו העוני, ולא מאפשרת וודאות ויציבות.

אנו בפתח אסון שיגרור אחריו פגיעות כלכליות ונפשיות שאין מהן דרך חזרה”.

רמי בז’ה הוסיף ופירט באוזני חברי הוועדה ההמומים: “עבודה למכביר הייתה לנו כי מאז ומקדם, כשמצב הרוח הלאומי בשפל, בכל מלחמות ישראל, האומנים הם הראשונים שמתגייסים לשפר ולהרים אותו – אבל אין לנו כל ממשק עם משרד התרבות”. יו”ר פורום העצמאים חידד את ציפיותיו מרשויות המדינה: ” הדרמה אצלנו היא דרמה תזרימית ואנו מצפים ממשרד התרבות, לא לשלם לנו אלא לעמוד לצידנו מול האוצר. כי האוצר חייב לתת לנו כאן ועכשיו מענקים על מנת שנוכל להתקיים”.

בדבריו ביקש יו”ר פורום העצמאים לסבר את אוזני חברי הוועדה: “הטרגדיה הגדולה שלנו היא שבעשר השנים האחרונות, מאז מבצע צוק איתן עד היום הזה, לרבות ב-15 חודשי ההשבתה של הקורונה – קידמו את פנינו בזה אחר זה אירועים לאומיים שבהם אובייקטיבית לא יכולנו לעבוד. מנעו מאיתנו פרנסה. מי שנשאר עדיין בתעשייה הזאת ובמקצוע הזה, רק על כך מגיע לו להדליק משואה”.

נציין כי בימים האחרונים הפנה יו”ר פורום העצמאים בקשה לפגישה דחופה עם ראש הממשלה ועם שר האוצר לנוכח השוקת השבורה שבה מצויים העצמאים הקטנים והפרילנסרים. לבקשה הצטרפו, בין היתר: עופר שטרית, יו”ר מטה הפעולה של תעשיית התרבות והאירועים, עו”ד איריס שפירא, לינדה אביטן מטעם ענף התרבות והאירועים וכן טלי לאופר, מנכ”לית התאחדות משרדי הנסיעות בישראל. הבקשה לא נענתה עד כה.

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – נדל”ן, כלכלה ועסקים לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: יחצ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן